Страницы
▼
вторник, 27 марта 2018 г.
суббота, 24 марта 2018 г.
Роль тьютора в комунікативній активності дитини
Роль тьютора в комунікативній активності
дитини
Коли дитина з особливими потребами по своїй ініціативі або за попередньо спланованою ситуацією спілкуєтьсяз іншими дітьми, то тьютор
спостерігає за контекстом спілкування дітей і у відповідні моменти
підключається до
спілкування підопічного. Наприклад, тьютор організовує діалог
дітей, навчає звертатися один до одного з проханням, дякувати за допомогу.
Тьютор навчає дитину взаємодіяти з іншими дітьми.
Основні функції тьютора: (Тьютор і батьки)
Основні функції тьютора:
(Тьютор і батьки)
Тьютор розповідає батькам підопічного про
те, як пройшов день, що вдалося, які були труднощі
Відповідає на запитання батьків
Основні функції тьютора: (Тьютор і педагог)
Основні функції тьютора:
(Тьютор і педагог)
Тьютор і
педагог обговорюють цілі і задачі роботи
Можливі труднощі (навколишній шум),
покидання заняття і повернення,
особливості характеру і специфіку поведінкових проявів дитини
(Тьютор та інші
діти)
Тьютор слідкує за тим, що відбувається в
дитячому колективі – про що діти говорять, в які ігри граються
Пояснює дітям, як спілкуватися з дитиною з
особливими освітніми потребами
Якщо тема розмов стосується його
підопічного-відповідає на запитання
Основні функції тьютора: (Тьютор і дитина)
Основні функції тьютора:
(Тьютор і дитина)
Тьютор формує
довірливі і емоційно насиченівідносини з дитиною, на початку роботи є
провідником, помічником (а інколи і захисником), виконавцем бажань і разом з
тим- організуючоюі гармонізуючою силою;
Слідкує за емоційним і фізичним станом
дитини;
Допомагає вирішити конфліктні ситуації,
заспокоює, надихає, залучає в навчальну діяльність
Якщо дитині потрібно відпочити-може
вивести її в ресурсну кімнату
Слідкує, щоб дитина не була голодна
При необхідності допомагає дитині сходити
до туалету
Координує загальну діяльність дитини,
дозує навчальне навантаження.
Схема тьюторського супроводження
Схема тьюторського
супроводження
складається із слідуючих послідовних етапів:
·
Діагностико-мотиваційний
(розвиток і стимулювання у дитини мотивації до подальшої навчальної діяльності
)
·
Проективний
(збір інформації, консультування, підтримка самостійності і активності дитини,
індивідуальний пошук сфери зацікавленості)
·
Реалізаційний
(проект, дослідження, презентація результату)
·
Аналітичний
(аналіз труднощів, рефлексія, планування подальшої діяльності.
Роль тьютора в соціальному життті дитини
Роль тьютора в
соціальному життті дитини заключається в
створенні умов для її успішного
спілкування з другими дітьми і дорослими в закладі. На початку відносини з тьютором є дуже важливими, але з
часом з розвитком самостійності , на перший план для дитини повинні вийти відносини з однолітками
і з педагогами.
пятница, 23 марта 2018 г.
Всеукраїнська конференція "Освіта дітей з ментальними порушеннями. Права та проблеми"
Всеукраїнська конференція "Освіта дітей з ментальними порушеннями. Права та проблеми"
Розкриття питання про ІРЦ
22 березня 2018 року директор Інклюзивно- ресурсного центру, Тимошенко-Ушакова Діна Борисівна, розкрила питання "Взаємодія школи та інклюзивно-ресурсного центру" на науково-практичному семінарі для учителів початкових класів
«Особливості роботи вчителя в умовах реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти та включення в навчальний процес інноваційних підходів для формування предметних компетентностей молодших школярів»
«Особливості роботи вчителя в умовах реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти та включення в навчальний процес інноваційних підходів для формування предметних компетентностей молодших школярів»
Участь у тренінгу "тренінг "Обратная связь"
Важно бути керівником, а ще важче бути гарним керівником. Я вважаю, що керівник повинен навчатися інструментарію. Вчора відвідала класнючий тренінг "Обратная связь" ( тренер Ирина Стегостенко ). Є над чим подумати, є що "відточувати"! Вечір не пройшов даремно!
четверг, 22 марта 2018 г.
Структура логопедичного заняття при дизартрії
Структура
логопедичного заняття при дизартрії
Тема.
Завдання: навчвльні(програмні),
корекційні, виховні.
Обладнання:
Структура логопедичного заняття з корекції ЗНМ III рівня
Структура
логопедичного заняття з корекції ЗНМ III рівня
Завдання: навчвльні(програмні),
корекційні, виховні.
Обладнання:
Хід заняття
1. Організаційний момент.
2. Розвиток зорового сприйманняі зорової пам'яті.
3. Розвиток зорово-просторової орієнтації :
а) розвиток загальної моторики;
б) розвиток дрібної моторики.
Схема групового заняття при заїканні
Схема
групового заняття при заїканні
1. Організаційний момент з психотерапією.
2. Загальна моторна зарядка:
а) зняття м'язової напруги;
б) стимулювати вміння регулювати напругу і розслаблення свого тіла;
Структура логопедичного заняття на етапі автоматизації звуку
Структура
логопедичного заняття на етапі автоматизації звуку
Завдання:
навчальні, корекційні, виховні.
Обладнання:
дзеркала, профіль артикуляційний, складові доріжки і таблиці, предметні і
сюжетні картинки, матеріал для графічного запису, букви розрізної азбуки.
Хід заняття
1. Організаційний момент.
2. Артикуляційна гімнастика(спеціальні артикуляційні вправи).
3. Оголошення теми заняття.
4. Вимова ізольованого звуку(хорове, групове, ланцюжком, індивідуальне).
5. Аналіз артикуляції за планом.
6. Характеристика звуку(голосний - приголосний, глухий - дзвінкий, твердий
- м'який).
7. Зв'язок звуку з буквою.
8. Розвиток фонемного слуху.
9. Закріплення звуку в складах. Звуковий аналіз і синтез складів, графічний
запис.
10. Закріплення звуку в словах. Звукоскладовий аналіз слів з графічним
записом.
11. Закріплення звуку в реченні. Графічний запис речення.
12. Закріплення звуку в тексті.
13. Домашнє завдання.
14. Підсумок заняття.
15. Оцінка роботи дітей на занятті.
среда, 21 марта 2018 г.
День людини з синдромом Дауна
Сьогодні День людини з синдромом Дауна – одного із найбільш поширених генетичних порушень. Сьогодні в усьому світі проходить флешмоб lots of socks, тобто "багато шкарпеток". Люди одягають шкарпетки з неоднаковими візерунками і різних кольорів, аби відчути, як це бути не таким як усі, і жити під пильними поглядами оточуючих.
понедельник, 12 марта 2018 г.
Блог директора Інклюзивно-ресурсного центру(дефектолога, логопеда, психолога) : Играем с крупами
Блог директора Інклюзивно-ресурсного центру(дефектолога, логопеда, психолога) : Играем с крупами: Играем с крупами Такие разные макарошки. Из них можно сделать бусы: возьмите приблизительно 200 г макарон с крупным просветом и длинный шну...
вторник, 6 марта 2018 г.
Играем с крупами
Играем с крупами
Такие разные макарошки.
Из них можно сделать бусы: возьмите приблизительно 200 г макарон с крупным просветом и длинный шнурок. Задача ясна: нанизать макаронины на шнурок. Усложняем задачу: берем несколько видов макарон и нанизываем в определенной последовательности. Потом можно разукрасить их гуашью.
Их можно сортировать: возьмите несколько видов макарон (начитаем с двух) и разложите в разные мисочки. Или возьмите коробку из-под конфет и мисочку с макаронами, предложите малышу положить в каждую ячейку по одной макаронине. Объясните малышу: «Вот в мисочке много макарон, а в каждом «домике» – по одному». Усложняем задачу: раскладываем каждый вид макарон в свой ряд, или поручите ребенку положить в первый ряд – по одной штучке, во второй – по две и т.д.
Такие разные макарошки.
Из них можно сделать бусы: возьмите приблизительно 200 г макарон с крупным просветом и длинный шнурок. Задача ясна: нанизать макаронины на шнурок. Усложняем задачу: берем несколько видов макарон и нанизываем в определенной последовательности. Потом можно разукрасить их гуашью.
Их можно сортировать: возьмите несколько видов макарон (начитаем с двух) и разложите в разные мисочки. Или возьмите коробку из-под конфет и мисочку с макаронами, предложите малышу положить в каждую ячейку по одной макаронине. Объясните малышу: «Вот в мисочке много макарон, а в каждом «домике» – по одному». Усложняем задачу: раскладываем каждый вид макарон в свой ряд, или поручите ребенку положить в первый ряд – по одной штучке, во второй – по две и т.д.
Играем с крупами
Играем с крупами
Большой-маленький. Вам понадобится 2 вида круп.
Например, смешаем рис и манку. Берем ситечко и предлагаем малышу насыпать в него смесь: манка просыплется, а рис останется.
Или, возьмите белые и черные семечки, два блюдца, одно из которых надо накрыть перевернутой воронкой. Предложите ребенку попробовать пролезут ли в дырочку семечки. Как правило, пролезут только черные семечки – они окажутся на накрытом блюдце, остальные откладываем на другое блюдце.
Сделайте «заготовки на зиму»: предложите малышу сложить фасоль в пробирку, а макароны – в пластиковую бутылку.
Большой-маленький. Вам понадобится 2 вида круп.
Например, смешаем рис и манку. Берем ситечко и предлагаем малышу насыпать в него смесь: манка просыплется, а рис останется.
Или, возьмите белые и черные семечки, два блюдца, одно из которых надо накрыть перевернутой воронкой. Предложите ребенку попробовать пролезут ли в дырочку семечки. Как правило, пролезут только черные семечки – они окажутся на накрытом блюдце, остальные откладываем на другое блюдце.
Сделайте «заготовки на зиму»: предложите малышу сложить фасоль в пробирку, а макароны – в пластиковую бутылку.
Играем с крупами
Играем с крупами
Сенсорные мешочки – любимая игрушка всех малышей. Сшейте мешочки и наполните их разными крупами. Если Вы не любите шить – можно насыпать крупу в носочки и завязать. Также можно наполнить крупой разноцветные воздушные шарики – такая игрушка поможет в обучении ребенка цветам или сделайте лото, как на фото.С помощью сенсорных мешочков можно выполнять очень полезное для осанки упражнение – сложите мешочки на один стул, а на другой поставьте миску. Попросите малыша перенести мешочки в миску на голове, при этом руками мешочек придерживать нельзя.
Сенсорные мешочки – любимая игрушка всех малышей. Сшейте мешочки и наполните их разными крупами. Если Вы не любите шить – можно насыпать крупу в носочки и завязать. Также можно наполнить крупой разноцветные воздушные шарики – такая игрушка поможет в обучении ребенка цветам или сделайте лото, как на фото.С помощью сенсорных мешочков можно выполнять очень полезное для осанки упражнение – сложите мешочки на один стул, а на другой поставьте миску. Попросите малыша перенести мешочки в миску на голове, при этом руками мешочек придерживать нельзя.
Играем с крупами
Играем с крупами
Игры с крупами очень полезны и интересны. Подойдет все, что есть в доме: гречка, просо, фасоль, семечки, горох ….
Кашка для мишки. Дайте ребенку ложку и две емкости (желательно небьющиеся). В одну из них насыпьте немного любой крупы и покажите ребенку, как можно ложечкой пересыпать из одной посудины в другую. Для этих целей прекрасно подойдет детская пластмассовая посуда – яркие кастрюльки и сковородочки. “Сварите” с малышом кашку для мишки и супчик для заиньки. Эта игра поможет научить карапуза общаться с ложкой.
Игры с крупами очень полезны и интересны. Подойдет все, что есть в доме: гречка, просо, фасоль, семечки, горох ….
Кашка для мишки. Дайте ребенку ложку и две емкости (желательно небьющиеся). В одну из них насыпьте немного любой крупы и покажите ребенку, как можно ложечкой пересыпать из одной посудины в другую. Для этих целей прекрасно подойдет детская пластмассовая посуда – яркие кастрюльки и сковородочки. “Сварите” с малышом кашку для мишки и супчик для заиньки. Эта игра поможет научить карапуза общаться с ложкой.
суббота, 3 марта 2018 г.
Участь в тренінгу - консультації "Рекомендації з ведення випадку для підтримки догляду дітей з інвалідністю у сім"ї на рівні громади"
2-3 березня 2018 року
директор Інклюзивно-ресурсного центру, Тимошенко – Ушакова Д.Б. та корекційний
педагог, Тимошенко І.В., взяли участь в тренінгу - консультації
"Рекомендації з ведення випадку
для підтримки догляду дітей з інвалідністю у сім"ї на рівні громади", який відбувся в Партнерстві «Кожній дитині».