Страницы

понедельник, 31 декабря 2018 г.

До обов"язків асистента вчителя не входить

 Асистент вчителя в межах свого педагогічного навантаження не надає (не проводить) корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги (заняття), не надає консультацій та завдань замість вчителя-логопеда, практичного психолога чи інших фахівців. Асистент учителя не розробляє самостійно індивідуальну програму розвитку, не здійснює направлення батьків (інших законних представників) до вузьких спеціалістів, не змінює самостійно освітню траєкторію учня.

Функції асистента вчителя

 Асистент учителя здійснює такі функції:

 - організаційну: допомагає в організації освітнього процесу в класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця; організовує спільно з іншими педагогічними працівниками інклюзивне освітнє середовище в класі;  проводить спостереження за дитиною під час освітнього процесу та фіксує результати спостереження у щоденнику спостережень; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня з особливими освітніми потребами; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку; забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці; забезпечує залучення учнів з особливими освітніми потребами до заходів закладу освіти, у тому числі позакласних; веде документацію;

 - навчально-розвиткову та виховну: працює в партнерстві з учителем з метою виконання освітньої програми для досягнення учнями класу результатів навчання, формування компететностей; забезпечує спільно з учителем єдність навчання, виховання і розвитку учнів; співпрацюючи з учителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів; забезпечує розробку індивідуальних завдань і роздаткових матеріалів для учнів із особливими освітніми потребами; адаптує чи модифікує (за потреби) матеріали для уроку відповідно до індивідуальної програми розвитку; сприяє соціалізації учнів з особливими освітніми потребами та включенню їх до учнівського колективу; сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану; стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі в науковій, технічній, художній творчості; створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому; 

- діагностичну: разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності та розвитку учнів з особливими освітніми потребами; визначає сильні та слабкі сторони, потенційні можливості та бар'єри навчання; оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня, у тому числі слідкує за його успіхом за певний період часу, порівнює стан сформованості окремих функцій дитини в динаміці; створює індивідуальне портфоліо учня.

 - прогностичну: на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку; здійснює прогноз відповідно до стану сформованості функцій дитини та її компетенцій порівняно із фіксованими прогнозами в індивідуальній програмі розвитку, у тому числі з поставленням "SMART-цілей", що передбачають: функціональність цілей (значимість для учня та доступність для досягнення в закладі освіти), відповідність теперішньому рівню розвитку, сформульованість так, щоб можна було побачити, як учень опановує матеріал, вимірюваність та чіткі критерії, за допомогою яких можна визначити, чи досягнув учень цілі, з дотриманням правильності формулювання;

 - консультативно-комунікативна: постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу щодо освітнього процесу, виконання індивідуальної програми розвитку, підготовки необхідних матеріалів; здійснює двосторонню комунікацію з батьками (іншими законними представниками дитини) щодо успіхів учня з особливими освітніми потребами, вдалих прийомів та особливостей організації освітнього процесу (при яких умовах краще концентрує увагу, необхідність водити рукою дитини при письмі, контролювати виконання завдання тощо); за дорученням керівника закладу здійснює комунікацію з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, консультування з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо особливостей організації освітнього процесу.

пятница, 21 декабря 2018 г.

Дякую, що ви є моєму житті!

Я дякую долі, що на моєму трудовому шляху зустрічаються батьки дітей з особливими освітніми потребами, які не є просто споживачами послуг, а є партнерами. Вони не чекають, що прийде чудо, а ми плекаємо його разом. Ми разом рухаємося вперед. Ми можемо довго спілкуватися, ділитися радісним новинами і наболілим, переглядати відео маленьких перемог дитини! З багатьма сім'ями я залишаюся друзями. Насправді, я всіх вас дуже люблю цінную і горжусь вами! Дякую, що ви є моєму житті!

Роздуми після візиту в сім"ю, де є двоє дітей з інвалідністю

Не завжди вистачає мужності відвідувати сім"ю в якій є дитина з інвалідністю.... А якщо в цій сім"Ї не одна така дитина, а дві...А всього в сім"ї -троє дітей! .Хто знає, той відчує моє збентеження.....
Але зайшовши в квартиру , я відчула позитив, довіру до мене.
Ми з мамою, сформували смарт-цілі, виробили невеличку програму, яку вони будуть виконувати до мого слідуючого візиту.

пятница, 14 декабря 2018 г.

Як допомогти людині при напади епілепсії

Як допомогти людині при напади епілепсії
Перша допомога при епілепсії 
Напади епілепсії виникають раптово і їх не можна передбачити чи уникнути. Про першу допомогу при них треба знати не тільки хворим, а й оточуючим. Усі мають знати, як допомогти людині з епілепсією у потрібний момент. 
Багато хто не знає, як допомогти людині під час нападу.Ці знання допоможуть не залишатися байдужим до біди інших.
Що робити при нападі епілепсії:
1. Головне завдання — не нашкодити хворому. . Треба людині підкласти щось м'яке під голову. Не можна намагатися розтискати зуби. Так само не потрібно робити штучне дихання або масаж серця.
2. Не треба відразу телефонувати у "швидку". Краще зафіксувати, скільки часу тривав напад. Має бути не більше 5 хв.
3. Потім повернути хво

Нарада керівників закладів освіти


13 грудня 2018 року на нараді керівників закладів освіти управління освіти і науки Ірпінської міської ради директор Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради Д.Б.Тимошенко-Ушакова, висвітида питання організації інклюзивної освіти та використання відповідної субвенції ЗЗСО.

среда, 12 декабря 2018 г.

Примірний перелік додаткових корекційно-розвиткових занять


Примірний перелік додаткових корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів

ТИПОВИЙ ПЕРЕЛІК спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами,


ТИПОВИЙ ПЕРЕЛІК 
спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти

вторник, 11 декабря 2018 г.

Зустріч з адміністрацією ЗШ №3

11.12.2018 року директор Інклюзивно-ресурсного центру, Діна Борисівна .Тимошенко-Ушакова, відвідала інклюзивний заклад -Ірпінську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №3 Ірпінської міської ради Київської області з метою надання методичної допомоги адміністрації закладу. Під час візиту було обговорено питання, які стосуються навчально-виховного процесу в інклюзивному класі. Обговорено питання створення комфортного інклюзивного середовища та наближення умов до потреб дітей. Нагадуємо, що в цьому закладі двоє дітей перебуває на інклюзивному навчанні.

понедельник, 10 декабря 2018 г.

Участь І Міжнародному фестивалі «АРТ-ПРАКТИК. ДІТИ»


8-9 грудня 2018 року фахівці Інклюзивно – ресурсного центру Ірпінської міської ради взяли участь І Міжнародному фестивалі «АРТ-ПРАКТИК. ДІТИ».
У фестивалі взяло участь біля 800 людей.
Кожен учасник фестивалю мав можливість взяти участь у майстер-класах, які  було організовано в стилі «бери та впроваджуй».
Директор ІРЦ ІМР,  Діна  Борисівна Тимошенко-Ушакова, провела свій майстер-клас «Методи арт-терапії в інклюзивному навчанні».

Вакансія психолога



ВАКАНСІЯ ПСИХОЛОГА
В інклюзивно-ресурсний центр Ірпінської міської ради потрібні психологи. Якщо Ви психологг, любите дітей, готові працювати з дітьми з особливими освітніми потребами і шукаєте роботу, то ця робота саме для Вас! 
Буду вдячна за поширення інформації!
Подробиці за телефоном 0986029021

вторник, 4 декабря 2018 г.

Круглий стіл з питань створення інклюзивного середовища

4.12.2018 року у заступника міського голови з гуманітарних питань , О.І.Чернявської, відбувся круглий стіл з питань створення інклюзивного середовища . Учасниками були: начальник управління освіти і науки - О.А.Білорус, начальник служби у справах дітей та сім’їЇ - А.І. Терещенко, директор інклюзивно-ресурсного центру -Д.Б.Тимошенко-Ушакова, директор клубу "Дивосвіт"-А.М.Богдан.
Участь у хаході для всіх була доброю нагодою публічно представити свою позицію і чітко визначити подальші кроки у створенні якісного інклюзивного освітнього середовища.

понедельник, 3 декабря 2018 г.

3 грудня - Міжнародний день людини з інвалідністю.

3 грудня - Міжнародний день людини з інвалідністю.
Цей день нам нагадує про те , що люди з інвалідністю - просто люди. Вони мають свої бажання, мрії, права та обов'язки. Це день толерантності. Фахівці інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради поширили серед працівників бюджетної сфери та мешканців Ірпеня буклети з правилами спілкування з людьми з інвалідністю.

суббота, 1 декабря 2018 г.

Запрошуємо на майстер-клас , що відбудеться на фестивалі "Арт-практик-діти"

 Як зацікавити дітей з особливими освітніми потребами, як створити територію успіху в інклюзивному середовищі-про це і не тільки це, я розповім на фестивалі "Арт-практик діти", який відбудеться 8-9 грудня 2018