Страницы

пятница, 17 сентября 2021 г.

Що таке булінг? Профілактика булінгу в освітньому середовищі

 

Що таке булінг? Профілактика булінгу в освітньому середовищі

         17.09.2021 року в Інклюзивно-ресурсному центрі Ірпінської міської ради для асистентів -вчителів було проведено практичний семінар на тему «Що таке булінг? Профілактика булінгу в освітньому середовищі ».

         Під час зустрічі учасники розкрили поняття «булінг», визначили  основні причини його виникнення.

         Велику  увагу приділили формуванню навиків відповідальної та безпечної поведінки дітей з особливими освітніми потребами.

         Також присутні обговорили шляхи виходу із складних ситуацій.

          Під час практичного семінару  використовувались тренінгові вправи, обговорення в малих групах та аналіз складних ситуацій.





вторник, 14 сентября 2021 г.

Інклюзивне навчання

 Інклюзивне навчання

На даний час в закладах загальної середньої освіти Ірпінської ОТГ:
Закладів загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням-8,
класів-52,
дітей, які перебувають на інклюзивному навчанні-74.

Дитина на візку в класі...

 Дитина на візку в класі... Так, в СЗШ №1 у нас є така дитина на інклюзивному навчанні. Наявність у школі дітей з особливими освітніми потребами підвищує кваліфікацію вчителів та адміністрацію закладу. Вчителі вчаться бути уважним до них. А учні закладу, які бачать, що дитина, яка має певні труднощі, вчаться бути добрими і толерантними


понедельник, 13 сентября 2021 г.

"Недостатньо тільки отримати знання; їх треба застосувати. Недостатньо тільки бажати; треба діяти"

 

13.09.2021 року, вчителі-дефектологи  та вчителі-логопеди зустрілися  в ЗДО №1 «Лісова пісня». Зібралися в дружньому колі на засідання творчої групи, яка пройшла під гаслом: "Недостатньо тільки отримати знання; їх треба застосувати. Недостатньо тільки бажати; треба діяти"(Й. В.Гете).

Обговорювали нові нормативні документи (директор ІРЦ ІМР - Діна Тимошенко-Ушакова), проходження педагогами курсів підвищення кваліфікації (в.о.директора ЦПРПП-Надія Сєркова), ведення документації вчителя дефектолога (вчитель-дефектолог ЗДО №1- Оксана Паш), оформлення документації вчителя-логопеда (вчитель-логопед ЗДО №1-Юлія Бедерман).



 Учасники ділились досвідом, розповідали про власні зони росту, обговорювали питання  створення інклюзивного середовища в закладах освіти та знайомилися з  новими цікавинками і новинками в сфері корекційної педагогіки.



На засіданні панувала професійна атмосфера, вільний обмін думками, було отримано відповіді на безліч запитань і море позитивних вражень.

Завдання та функції асистента вчителя

 Із завданнями та функціями асистента вчителя можна ознайомитись у листі МОН від 31.08.2020 №1/9-495

Мета індивідуальної програми розвитку

 Мета індивідуальної програми розвитку – забезпечення індивідуалізації освітнього процесу конкретної дитини шляхом адаптації та/або модифікації навчального матеріалу, створення відповідного освітнього середовища, методів навчання тощо. 

Усі діти інклюзивних класів, у т.ч. діти з ООП, навчаються за освітньою програмою закладу освіти

  Усі діти інклюзивних класів, у т.ч. діти з ООП, навчаються за освітньою програмою закладу освіти, при цьому для дітей з ООП передбачено доповнення освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Програми для спеціальних закладів освіти можуть бути лише ресурсом для адаптації та/або модифікації освітньої програми до потреб дітей з особливими освітніми потребами.

До нормативно-правових актів щодо діяльності інклюзивно-ресурсних центрів внесено зміни

 Віднедавна до нормативно-правових актів щодо діяльності інклюзивно-ресурсних центрів внесено зміни. Зокрема, усунуто норму щодо нижньої межі віку дитини для проведення комплексної оцінки потреб (наразі до інклюзивно-ресурсних центрів батьки  можуть звертатися від народження дитини, а не з 2 років, як було раніше) та визначено основні завдання інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ):

  • проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
  • надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
  • забезпечення участі педагогічних працівників ІРЦ в діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП;
  • надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з ООП (дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти, дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу);
  • визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з ООП в інклюзивному класі (групі) тощо;
  • оновлено підходи до визначення особливих освітніх потреб та затверджено категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів).

Перелік основних елементів забезпечення архітектурної доступності та умов для організації інклюзивного навчання в закладі освіти

 Перелік основних елементів забезпечення архітектурної доступності та умов для організації інклюзивного навчання в закладі освіти:

  • доступність прилеглої території до будівлі закладу освіти (шляхи руху, зона паркування транспорту); 
  • безбар'єрний вхід (входи, виходи, сходи, пандуси); 
  • безперешкодний рух у приміщеннях (коридори, ліфти, підйомники, позначення, піктограми) доступність до дверних і відкритих прорізів; пристосування приміщень (шляхів руху, загальних і санітарних приміщень, рекреаційних зон).

Необхідні умови формування інклюзивного середовища в закладах загальної середньої освіти

 Необхідними умовами формування інклюзивного середовища в закладах загальної середньої освіти є подолання соціальних та психологічних бар’єрів, впровадження педагогіки партнерства, створення універсального дизайну та розумних пристосувань у закладах освіти в межах безбар’єрного фізичного простору.

пятница, 27 августа 2021 г.

Дуже важливо для дитини з особливими освітніми потребами відчувати себе потрібною і захищеною.

 Дуже важливо для дитини з особливими освітніми потребами відчувати себе потрібною і захищеною.

А якщо дитина ходить в навчальний заклад, то там повинно бути створено інклюзивне середовище.
Сьогодні директор ІРЦ ІМР, Діна Тимошенко-Ушакова, відвідала ЗДО 1, де функціонує 2 логопедичні групи і 2 групи з інклюзивним навчанням.
В цьому закладі комфортно усім дітям. Тут радо зустрічають кожного.
В закладі є ресурсна кімната.
Директор ЗДО, Марія Нельзіна, повідомила, що в закладі планують відкрити ще 2 інклюзивні групи






Ми продовжуємо спілкуватися щодо створення інклюзивного середовища в закладах освіти.

 Ми продовжуємо спілкуватися щодо створення інклюзивного середовища в закладах освіти.

Сьогодні це була зустріч з заступником директора ЗЗСО №17, Наталією Климовою. В цьому закладі в минулому навчальному році на інклюзивному навчанні перебувало 20 дітей.
Директор ІРЦ ІМР, Діна Тимошенко-Ушакова, наголосила, що освітнє середовище тільки тоді буде інклюзивним, коли матиме ряд ознак:
– спланований і організований фізичний простір, у якому б діти могли безпечно пересуватися під час групових та індивідуальних занять;
-наявність сприятливого соціального та емоційного клімату;
-створені умови для спільної роботи дітей, а також надання один одному допомоги в досягненні позитивного результату.
В інклюзивному освітньому середовищі всі діти здатні досягати успіху.


пятница, 20 августа 2021 г.

Фахівці ІРЦ продовжують надавати методичні рекомендації щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами

 


Фахівці ІРЦ продовжують надавати методичні рекомендації щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами безпосередньо в закладах освіти.

Сьогодні ми знову відвідали СЗШ 1, де функціонує одна з найбільших ресурсних кімнат.

Ресурсна кімната – це спеціально організований освітній простір, спрямований на гармонійний, емоційний, психічний та фізичний розвиток дитини, групи дітей з особливими освітніми потребами.
Ресурсні кімнати створені майже в кожному закладі, де є інклюзивне навчання

Участь у стратегічній сесії «Школа для всіх, освіта - для кожного».

 18.08-19.08.2021 року представники Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради, Діна Тимошенко-Ушакова та Ірина Тимошенко, у рамках Всеукраїнського серпневого форуму «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху", взяли участь у стратегічній сесії «Школа для всіх, освіта - для кожного». До сесії, яка проходила у м. Білій Церква, долучилися педагоги з усієї України. Мета сесії: напрацювати практичні шляхи підвищення якості освіти дітей з особливими освітніми потребами та обмінятися досвідом.Кожен учасник стратегічної сесії відчув себе частиною мегазмін!!!



понедельник, 9 августа 2021 г.

Працюйте разом з нами

 

У даній публікації ви зможете знайти розвиваючі вправи та завдання для дітей, які сприятимуть розвитку пам'яті, мислення, уваги, уяви та загальній обізнаності дитини.  Працюйте разом з нами!


Мюнхенська система діагностики розвитку дитини (1 рік життя)

 

Мюнхенська система діагностики розвитку дитини (1 рік життя):
1.    Повзання (розвиток вміння повзати)
2.    Сідання (розвиток вміння сідання)
3.    Ходіння (розвиток вміння стояти і ходити)
4.    Тримання (розвиток вміння хапання і мануальних функцій)
5.    Сприйняття (розвиток чуттєвого сприйняття та розуміння навичок)
6.    Розмова (розвиток вираження звуків, розмовної мови)
7.    Розуміння мови (розвиток розуміння мови)
8.    Соціальна поведінка (розвиток соціальних, суспільних контактів).

понедельник, 19 апреля 2021 г.

ЯК РОЗПОВІСТИ ДИТИНІ ПРО ОСОБИСТІ КОРДОНИ

 Батьки, на карантині ви зараз багато часу проводите зі своїми дітьми. Чудова нагода, щоб обговорити життєво важливі речі.

ЯК РОЗПОВІСТИ ДИТИНІ ПРО ОСОБИСТІ КОРДОНИ?
Про кордони її простору, та головне — її тіла? Адже це необхідно, щоб запобігти різним домаганням, фізичному та психологічному насильству.
Розпочинати такі розмови можна років з трьох.


Схема «Кола довіри», яка допоможе зрозуміло побудувати розмову з дитиною на цю тему.
🟣Фіолетовий = Я
Мій особистий простір. Перше в найголовніше коло — це ми самі. Наше тіло належить тільки нам, та тільки ми можемо вирішувати, хто може до нас торкатися. Ніхто не повинен робити це без дозволу. Навіть коли ви хочете поцілувати своїх дітей, запитайте «Можна тебе поцілувати?». І не ображайтеся, якщо вони не хочуть.
Це ЇХ ТІЛО та ЇХ ПРАВО.
🔵Синій = Сім‘я
Це коло нашої сім'ї та тих, кого ми любимо. Але навіть ті, кого ми любимо, не повинні порушувати наший особистий простір. Ми не зобов'язані терпіти неприємні дотики навіть від близьких. І ми самі повинні поважати їх простір.
🟢Зелений = Друзі
Дружба дуже важлива та охоплює спільні ігри, розмови, веселощі, іноді дружні обійми. Але обійми тільки при спільній згоді. Не всі діти в садочку чи в школі — це друзі. Поговоріть з дітьми про те, що друзі — це про довіру, близькість, але не про маніпуляції типу «Не даси іграшку / не знімеш шапку/ не покажеш попу — не буду дружити».
🟡Жовтий = Знайомі
Це ті, кому ми махаємо рукою при зустрічі, з ким знайомі та не дуже близькі. Це можуть бути діти зі спортивної секції або друзі батьків. З такими людьми дистанція більше, ніж з друзями. І ми цю дистанцію повинні поважати.
🟠Помаранчевий = Люди
від яких ми чекаємо професійної допомоги. Ці люди можуть допомогти нам, коли нам це необхідно, але вони не наші друзі. Продавці в магазині, вчителі, вихователі, поліцейські, лікарі.
Обговоріть з дитиною в яких ситуаціях у кого просити допомоги. Обов'язково скажіть, що нормальний дорослий не буде просити допомоги у дитини! «Дівчинка, допоможи пакет в під'їзд занести», «Хлопчик, допоможи знайти кошеня». Від таких дорослих потрібно бігти! Нормальні дорослі просять про допомогу тільки дорослих!
🔴Червоний = Незнайомці
Ми не знаємо цих людей. Навіть якщо вони говорять, що знають нас або називають нас на ім'я. «Машенька, привіт, я подруга твоєї мами, давай я тебе додому відведу».
Головне — не те, що вони знають нас, а те, що МИ НЕ ЗНАЄМО їх.
Не всі чужі люди погані, але ми незнайомі, ми не знаємо погана людина перед нами чи хороша. З незнайомцями не можна розмовляти та розповідати їм про себе та близьких.
Не потрібно відповідати на їхні запитання. Ніколи нікуди з ними не йти!
Намалюйте разом з дітьми ці кола, по черзі розфарбуйте їх, промовляючи різні ситуації.
Та постійно повторюйте: якщо тобі некомфортно — сміливо говори СТОП, НІ.
Ніхто не може торкатися до тебе без твоєї згоди. Ти теж не повинен порушувати чужий особистий простір без дозволу. Якщо щось йде не так — розкажи дорослим, батькам, вихователям, вчителям. Не шукай рішення сам, не приховуй, не соромся! Не бійся говорити. Не бійся питати. Ми завжди на твоєму боці.
Бережіть себе та своїх рідних ❤️

среда, 7 апреля 2021 г.

Ми продовжуємо використовувати онлайн-технології

 Ми продовжуємо використовувати онлайн-технології. Сьогодні спілкувалися з вчителями-логопедами і вчителями -дефектологами у мережі ZOOM

Подростковая депрессия

 

Створіть публічний допис…
Кімната
Світлина/відео
Позначити людей
Сегодня хочу поговорить о очень важной теме-депрессия в подростковом возрасте. Она очень актуальна сейчас, в условиях карантина. Очень важно не упустить время и вовремя помочь.
Около 11 % подростков страдают депрессивными расстройствами в возрасте до 18 лет. Девочки чаще, чем мальчики, склонны к депрессии. Риск развития депрессии увеличивается по мере взросления ребенка. По данным Всемирной организации здравоохранения, большое депрессивное расстройство является ведущей причиной инвалидности среди населения в возрасте от 15 до 44 лет и одной из ведущих причин смертности в этом возрасте. Считается, что около 20 % подростков будут испытывать подростковую депрессию, не достигнув зрелого возраста, от 10 до 15 % из них постоянно имеют отдельные симптомы депрессии, а 5 % — страдают от клинически выраженной депрессии. 8,3 % подростков страдают от депрессии в течение не менее одного года. От 20 до 40 % подростков будут иметь более одного эпизода в течение двух лет, а 70 % — более одного эпизода до начала взрослой жизни.
Средняя продолжительность эпизода депрессии у детей и подростков составляет от 7 до 9 месяцев.


В этот период у детей отмечается грусть, они теряют интерес к формам деятельности, которые им нравились до этого, они начинают винить себя в своих неудачах, критиковать себя и начинают ощущать, что их критикуют другие. У них появляется чувство отверженности, безнадежности, появляются мысли о том, что не стоит жить, мысли о самоубийстве. В состоянии депрессии подростки часто становятся раздражительными, что нередко может приводить к агрессии. Они теряют в себе уверенность, появляются проблемы с концентрацией внимания, они ощущают недостаток энергии и мотивации, что в конечном итоге ведет к нарушению сна.
Подростки и дети, у которых возникают проблемы внутри семьи или в стенах школы, на самом деле могут находиться в состоянии депрессии, но они не знают об этом и не понимают, что с ними происходит.
У детей и подростков часто может снижаться или пропадать интерес к деятельности или развиться неспособность получать удовольствие от ранее любимых занятий.
Также могут наблюдаться изменения в питании, режиме сна и бодрствования. Нарушения сна могут проявляться как в просмотре социальных сетей всю ночь напролет, так и в трудностях пробуждения и частых опозданиях в школу. Ребенок может быть сонлив на протяжении всего дня.
Это может быть первым шагом для понимания родителями, что у ребенка есть проблемы и он нуждается в помощи.
Приведу пример от человека, который страдал депрессией:
"На что похожа депрессия?
Удивительное дело, но когда у меня не было депрессивного состояния, я не понимал смысла слов, которыми описывалась депрессия. Пережив ее, я верю — любой потенциальный клиент узнает это состояние моментально. Остальные будут говорить «соберись, тряпка». Описать нельзя, можно только пережить. Но, как и остальные, я попробую сформулировать.
Депрессия — состояние, уничтожающее вашу волю. Для внешнего наблюдателя она похожа скорее на лень с нерешительностью, чем на грусть, с которой ее обычно сравнивают.
Человек не чувствует в себе не то что желания — возможности совершить даже самое простое действие. Многие здоровые люди легко могут представить себе нежелание сделать утром зарядку, почти переходящее в невозможность. Теперь усильте это ощущение и примените его к таким вещам как встать, выпить стакан воды или почистить зубы.
Так как на страдающего постоянно давит внешний мир, постоянно заставляя делать те или иные вещи, он может замкнуться в себе или, напротив, быть раздражительным.
На все это часто наслаиваются различного рода зависимости. Чаще всего — пищевая (пирожные, сладости и фастфуд на короткое время обеспечивают кажущийся прилив сил) или игровая (получить ощущение прогресса в игровом пространстве гораздо проще, чем в реальной жизни).
Ежедневно тратить по два часа на ВЫБОР игры, в которую я хотел бы поиграть, и так ни на что не решиться из-за отвращения — легко."
Будьте внимательны к своим подросткам!