Страницы

суббота, 12 декабря 2015 г.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЛОГОПЕДИЧНОЇ СЛУЖБИ


  1. Логопедичні пункти відкриваються районними, міськими органами державного управління освітою при відділах (управліннях) освіти, загальноосвітніх школах, дошкільних закладах.
  Основним завданням логопедичних пунктів є надання корекційної допомоги дітям з вадами мовлення, усунення різних порушень усного і писемного мовлення, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.

  У своїй діяльності працівники логопедичної служби керуються Законами України „Про загальну середню освіту”, „Про дошкільну освіту”, Положенням про логопедичні пункти системи освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 13.05.1993 № 135, спільним наказом Міністерства освіти і науки та Міністерства охорони здоров’я України “Про затвердження порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу” від 27.03.2006 № 240/165 та забезпечують виконання рекомендацій Київської обласної психолого-медико-педагогічної консультації.
  Районні (міські) учителі-логопеди з 1 до 30 вересня та з 1 до 30 травня проводять обстеження дітей дошкільних закладів та початкових класів для зарахування їх на логопедичний пункт. Інформація про кількість виявлених дітей з порушенням мовлення та зарахованих на логопедичний пункт подається в орган державного управління освітою, у віданні якого перебуває логопедичний пункт.
  На логопедичному пункті одночасно працює 25 – 30 дітей. Заняття з ними, як правило, проводять у години, вільні від уроків. Основна форма організації навчально-корекційної роботи – групові заняття. Наповнюваність груп – 4 - 5 осіб.
  Логопедичний пункт може розміщуватися у приміщенні дитячого садка, однієї із загальноосвітніх шкіл або у приміщенні методичного кабінету районного (міського) органу державного управління освітою.
   2. При комплектуванні дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу дотримуватись вимог спільного наказу Міністерства освіти і науки та Міністерства охорони здоров’я України від 27.03. 2006 №240/165 „Про затвердження порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсую чого типу” та наказу Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 №128 „Про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (груп) компенсую чого типу”.
  Прийом дітей до дошкільного навчального закладу (групи) компенсуючого типу здійснюється керівником закладу протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження дитини, направлення місцевого органу управління освітою, висновку ПМПК, медичної довідки, довідки дільничого лікаря про стан здоров'я дитини та епідеміологічне оточення, довідки про щеплення. Крім того, всім дітям з недорозвиненням мовлення рекомендовано мати висновок сурдолога.
  До дошкільних навчальних закладів (груп) для дітей з порушеннями мовлення зараховуються діти, які мають тяжкі мовленнєві розлади, ринолалію, заїкуватість, фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення при збереженому слусі та інтелекті.
  Комплектування груп здійснюється за віковими ознаками з урахуванням характеру і рівня мовленнєвого недорозвинення. Наповнюваність групи для дітей з важкими порушеннями мовлення не повинна перевищувати 10 дітей, з фонетико-фонетичним недорозвиненням мовлення – 12 дітей.
  У групи для дітей з тяжкими мовленнєвими порушеннями зараховуються діти з 2-х років (ринолалія, заїкуватість, загальне недорозвинення, алалія, афазія, дизартрія); з 4-х років (фонетико-фонематичне недорозвинення).
  Тривалість перебування дітей з порушеннями мовлення встановлюється ПМПК залежно від рівня та ступеня мовленнєвого порушення: із загальним недорозвитком мовлення та заїкуватістю - від зарахування до початку шкільного навчання; з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення - до 1 року.
  У разі необхідності тривалість перебування може бути продовжено місцевими органами управління освітою з урахуванням висновку психолого-медико-педагогічної консультації.
  Не зараховуються до дошкільних навчальних закладів (груп) зазначеного типу діти, які мають виражені порушення слуху, зору; розумово відсталі; з психопатоподібною поведінкою, хворі на епілепсію, шизофренію; з тяжкими порушеннями опорно-рухового апарату, які самостійно не пересуваються і потребують особливого догляду.
  3. Згідно з Положенням про логопедичні пункти системи освіти та Інструкцією про ділову документацію в дошкільних навчальних закладах, затвердженою наказом Міністерства освіти України від 30.01.1998р. № 32, вчителями-логопедами ведеться така документація:
  • перспективний план корекційно-відновлювальної роботи;
  • картки мовного розвитку на кожну дитину;
  • плани індивідуальної роботи, занять у підгрупах;
  • книга аналізу результативності індивідуальної корекцїйної роботи з дітьми;
  • витяги з протоколів ПМПК на кожну дитину;
  • книга взаємозв’язку між логопедом, вихователем і вчителем;
  • журнал обліку відвідування дітей-логопатів;
  • графік роботи логопедів.

  4. Безпосереднє керівництво і контроль за логопедичною роботою здійснюють органи державного управління освітою, у віданні яких перебувають логопедичні групи та пункти.
  5. Для здійснення нарахувань щодо заробітної плати вчителям-логопедам основним нормативним документам є Інструкція про обчислення заробітної плати педагогічних працівників, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 р. №102 (з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства освіти і науки від 24. 02. 2005 р. №118).
  Для учителів-логопедів логопедичних пунктів діючим законодавством передбачено всі пільги і переваги, тривалість чергової відпустки і порядок пенсійного забезпечення, встановлені для учителів спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий