Страницы

четверг, 4 января 2018 г.

Рекомендації із супроводу та взаємодії з людиною з інвалідністю

Рекомендації із супроводу та взаємодії з людиною з інвалідністю
Загальні положення
·         Коли Ви представляєтесь, намагайтесь потиснути руку, навіть якщо рухи руками у людини з інвалідністю обмежені, чи якщо вона має протез.
·         Запропонуйте допомогу, але почекайте, поки вона буде прийнята, і надайте цю допомогу у той спосіб, у який Вас просить особа. Не ображайтесь на відмову.

·         Не робіть висновків на основі спостережень: пам’ятайте, що будь-хто може мати приховану “ваду” – наприклад, діабет.
·         Якщо Ви не впевнені у тому, що саме Вам потрібно робити – спитайте.
Людина з порушенням зору, або незряча людина
o    Скажіть людині з порушенням зору, хто Ви, представте інших присутніх осіб і розкажіть, де вони знаходяться.
o    Запитайте людину, чи вона потребує Вашого супроводу.
o    Не хапайте людину, щоб супроводжувати її, дозвольте їй взяти Вашу руку; спитайте, чи хоче вона бути попередженою про сходи, двері та інші перешкоди.
o    Чітко скажіть, де знаходиться її місце, або покладіть її руку на спинку її місця чи на підлокітник.
o    Завжди кажіть людині, коли Ви відходите назад чи йдете від неї
o    Якщо людина йде з собакою – поводирем, спитайте дозволу на те, щоб доторкнутись до неї та взаємодіяти з нею.
o    Коли Ви скеровуєте особу, переконайтесь, що людина знає й розуміє кожну деталь.
Особи з обмеженою рухливістю
·         Спробуйте опуститись на рівень очей користувача інвалідного візка, або трохи відійдіть назад.
·         Не нахиляйтесь і не спирайтесь на інвалідний візок чи на інший допоміжний засіб людини.
·         Спитайте людину, чи потребує вона допомоги під час переміщення, при відкриванні дверей, але пам’ятайте, що вона може виконувати ці функції сама.
·         Залиште достатньо місця для тих, хто користується ходунками чи іншими допоміжними засобами під час ходи – не намагайтесь відібрати або схопити їх допоміжний засіб чи паличку.
·         Не намагайтесь проявляти співчуття до особи, торкаючись до її голови чи плеча, оскільки це сприймається як патронаж/опіка.
Особи з порушеннями слуху, або нечуюча людина
·        
·         Щоб звернути на себе увагу людини з вадами слуху, помахайте рукою, або доторкніться до неї.
·         Дивіться безпосередньо на особу (навіть якщо вона користується послугами сурдоперекладача) і розмовляйте звичайним голосом, не закриваючи обличчя руками.
·         Намагайтесь не використовувати довгих складних речень.
·         Будьте терплячі з людьми, які мають труднощі в спілкуванні; не виправляйте їх; не закінчуйте їх речення замість них. Якщо Ви не розумієте, попросіть їх повторити сказане. У спілкуванні з особами з обмеженим слухом чи тими, що не чують, в нагоді інколи можуть стати ручка з папером.

Особи з затримкою розумового розвитку
·         Ставтесь до людей як до особистостей, відповідальних дорослих, і не робіть висновків, що вони нічого не можуть робити.
·         Будьте терплячими та будьте готові пояснити інформацію більш, ніж один раз.
·         Намагайтесь не використовувати складних речень.

·         Пам’ятайте, що деякі люди з затримкою розумового розвитку віддають перевагу дотриманню певних правил.

Комментариев нет:

Отправить комментарий