Страницы

четверг, 29 октября 2020 г.

Асистент дитини

 Асистент учня Згідно з Законом України «Про повну загальну середню освіту», асистенти учня (дитини) є учасниками освітнього процесу. Їх діяльність регламентується частиною 7 статті 26 зазначеного Закону. Звертаємо увагу, що асистент учня не є педагогічним працівником та не призначається на посаду керівником закладу освіти, а лише може бути допущений ним до освітнього процесу відповідно до діючого законодавства. Асистентом учня може бути один із батьків (інший законний представник) дитини або уповноважена ними особи. У такому випадку батьки (інші законні представники) дитини мають звернутися до керівника закладу освіти із заявою про допуск до освітнього процесу. Також асистентом учня може бути соціальний робітник, що надає соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання. Відповідно до частини шостої статті 16 Закону України «Про соціальні послуги» така соціальна послуга є однією з базових соціальних послуг, надання якої регламентується цим Законом та державним стандартом соціальної послуги. Асистент учня зобов'язаний пройти медичний огляд перед допуском до освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти. Також перед допуском до освітнього процесу керівник закладу повинен поінформувати асистента учня про: дотримання правил охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо; дотримання правил внутрішнього розпорядку закладу освіти; дотримання принципу конфіденційності стосовно стану здоров’я та іншої особистої інформації про учасників освітнього процесу; дотримання поваги до гідності, прав, свобод і законних інтересів усіх учасників освітнього процесу; недопущення будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою; заборону пропаганди та агітації, що завдає шкоди здоров’ю здобувачів освіти; заборону вживання на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, тютюнових виробів, інших шкідливих речовин. Асистент учня не здійснює: втручання в освітній процес; виконання освітньої програми для досягнення учнями результатів навчання; надання освітніх послуг в закладі освіти; надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо організації освітнього процесу;  розробку індивідуальних завдань і матеріалів для учнів із особливими освітніми потребами; виконання інших функцій педагогічних працівників. Асистент учня забезпечує соціально-побутові потреби учня з особливими освітніми потребами, для чого може бути присутній (за згодою керівника закладу освіти) під час уроків та позакласної роботи, інших заходів закладу освіти, допомагати у пересуванні, відвідуванні туалету, переодяганні, харчуванні та задоволенні інших соціальних та фізичних потреб здобувача освіти. Асистент учня (дитини) відповідно до Примірного положення про команду супроводу залучається до складу команди супроводу дитини та має сприяти досягненню визначених командою супроводу цілей розвитку у

Асистент вчителя в умовах дистанційного навчання


В умовах використання технологій дистанційного навчання асистент вчителя

: • організовує спільно з учителем/ями освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання; 

• забезпечує комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) з метою організації навчання учнів з особливими освітніми потребами; 

• координує дистанційне навчання з батьками (іншими законними представниками) дитини, у тому числі завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали тощо;

 • здійснює підготовку матеріалів для дистанційного навчання для учнів з особливими освітніми потребами, у тому числі консультує батьків щодо їх використання; 

• забезпечує підготовку індивідуальних завдань та адаптацію їх до використання в умовах дистанційного навчання; 

• забезпечує індивідуалізацію технологій дистанційного навчання з урахуванням особливих освітніх потреб, у тому числі обирає відповідні інструменти, консультує батьків щодо технічних особливостей їх використання з учнями з особливими освітніми потребами; 

 • асистує вчителю під час проведення дистанційних занять, до прикладу: допомагає вчителю під час поділу учнів на пари і групи в ZOOM-конференціях, може приєднуватись до будь-якої пари/групи в будь-який момент, допомагати та виправляти помилки, слідкувати за підняттям рук учнів;

 • надає учню та його батькам (іншим законним представникам) рекомендації щодо дотримання норм при користуванні комп’ютерною технікою. 

Асистент вчителя

 Асистент вчителя зобов’язаний:

 • дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

  • виконувати обов’язки, визначені установчими документами закладу освіти, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками;

 • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів; • дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»;

• використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог законодавства; • володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям

 • постійно підвищувати свою педагогічну майстерність;

 • дотримуватися принципу конфіденційності стосовно стану здоров’я та іншої особистої інформації про учасників освітнього процесу

; • повідомляти про факти булінгу (цькування), свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів щодо його припинення; 

• забезпечувати особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для учня з особливими освітніми потребами;

 • допомагати у навчанні не лише дитині з особливими освітніми потребами, а усім іншим учням класу;

 • брати участь у розбудові інклюзивного освітнього середовища разом з іншими педагогічними працівниками закладу освіти; 

• забезпечувати партнерство з вчителем та іншими учасниками освітнього процесу з метою виконання освітньої програми для досягнення усіма учнями класу результатів навчання, формування відповідних компетентностей, їхнього особистісного та соціального розвитку.

 

воскресенье, 11 октября 2020 г.

До нас завітали гості

Росіта Олександрівна Ляшко відвідала клуб "Дивосвіт". Поскільки ми знаходимося в одному приміщенні, то й завітала до нас. Їй сподобалася наша атмосфера, наші фахівці. Ми довго говорили про дітей з особливими освітніми потребами. Також було презентовану роботу центру. І відзначено фаховість працівників ІРЦ 

пятница, 2 октября 2020 г.

Роздуми в День вчителя


Є строга радість – взять трамплін рекордний. Без публіки. Без премій. Без журі
(Ліна Костенко)
Я-педагог! Два чарівних слова, які змушують зазирнути у власну душу, своє серце, в свої думки, подумати про себе.



Педагог -це спосіб життя, це стан душі. Чи вистачить мені сил? Чи зможу йти в ногу з часом, бути готовою до всього? Думаю, що так. Адже весь час рухаюся вперед, вдосконалююсь, навчаюсь новому.
Десь я прочитала легенду, що на землі розкидано безліч вуглинок-світлячків. Кожна з них - це символ якоїсь професії.І щаслива та людина, яка знайде саме свою вуглинку, що світитиме їй все життя. Я вважаю, що не помилилася в виборі своеї професії, я знайшли свою вуглинку —і тому щаслива людина.
Мабуть, потрібно знати, чого я не люблю, шо заважає мені в житті. Так-от, я не люблю, як сказав В.Висоцький, «коли, стріляють в спину, а ще гірше-коли в неї плюють», не люблю фальші, лицемірства, облудливих слів, ненавиджу підлість і брехню. Тому висловлююсь відкрито, чесно, уникаю піднесено-порожніх фраз.
Професія педагог-це професія успіху. Досягти успіху не означає, що потрібно зробити що-небудь визначальне. Це значить, що потрібно робити те саме, що і всі, Tільки виключно добре. Є такий афоризм: «Не даруй людині картину-подаруй їй фарби і nолотно, не даруй людині книгу-подаруй блокнот і ручку. Не даруй того, що ти вважаеш шастям- подаруй ти їй свободу вибирати своє"
З повагою і любов"ю до вас, Діна Тимошенко-Ушакова