Страницы

пятница, 10 июля 2015 г.

ЛАБІРИНТИ


                              
     Для чого потрібні лабіринти? Це цікаве для дітей заняття, яке нагадує їм "пошук сюрпризу", поки вони по ньому "йдуть", вони захоплені, збуджується уява дитини. Якщо при цьому виконувати завдання - отримуємо подвійну користь. Ось тому, звичайні лабіринти можна самостійно наповнити "місточками" і "зупинками" на різні теми.

     Проте, лабіринт не лише дитяча забава. Це один із засобів розвитку зорової уаги, коли є потеба вчити фокусуватись на завданні, стежити поглядом. Тому "ходити " по лабіринту може і дорослий (наприклад, освічуючи доріжку ліхтариком) - дитина стежить. Та, найкраще - коли малюк сам веде пальчиком по доріжкам - відбуватиметься сенсомоторний, зорово - просторовий  розвиток. У такому випадку дорослому слід спостерігати за поглядом дитини і кожного разу "направляти" його на доріжку. 
Та є дошкільнята, для яких стежити поглядом надто складно (погляд очима супроводжується поворотами всього тіла, голови). Почніть з крупних доріжок, які ви створюватимете у кімнаті, на стіні, великій дошці. "Доріжкою" будете ви самі чи яскравий, великий предмет у руці, рухи плавні, спокійні і траєкторія нагадуватиме вправи для очей: вліво - вправо, вгору - вниз, до обличчя дитини.
     Також доріжки повинні бути різні за складністю, достатньо великі, щоб дитина рухала всією рукою. Така доріжка повинна мати бортики - це додатковий сигнал для дитини, а також розуміння поняття "доріжка" (іноді діти ідуть по дорозі , та не уявляють що це таке, через порушення простору). 
     Доріжки можна розмістити на столі, на підлозі, на стіні, ходити по ним руками (обовязково і лівою, і правою, і обома) і, навіть, ногами.
     Доріжки можна викладати дрібними предметами, розфарбовувати, ліпити, і все що завгодно.
     Доріжки можна виготовити самим для проходження обома  руками одночасно. Це найцінніший вид роботи, адже дитина повинна вміти скерувати діяльністю обох рук. доріжки можуть бути використані і як схеми для пересування у просторі кімнати чи майданчика, їх можна копіювати. Напевне це не всі можливості оптичних доріжок, педагогічна творчість і діти підкажуть інші варіанти. Успіхів!

Консультацію можна отримати у Діни Борисівни Тимошенко-Ушакової  (дефектолога-логопеда, психолога, сурдопедагога) за телефонами: 92-226, 0633955011.
Скайп: pmpk_irpin E-mailpmpk_irpin@ukr.net, сайт http://ydacha.net/,
www.facebook - сторінка Ірпінська психолого-медико-педагогічна консультація (ПМПК)

Комментариев нет:

Отправить комментарий