Для чого потрібні лабіринти? Це цікаве для дітей заняття, яке нагадує їм "пошук сюрпризу", поки вони по ньому "йдуть", вони захоплені, збуджується уява дитини. Якщо при цьому виконувати завдання - отримуємо подвійну користь. Ось тому, звичайні лабіринти можна самостійно наповнити "місточками" і "зупинками" на різні теми.
Проте, лабіринт не лише дитяча забава. Це один із засобів розвитку зорової уаги, коли є потеба вчити фокусуватись на завданні, стежити поглядом. Тому "ходити " по лабіринту може і дорослий (наприклад, освічуючи доріжку ліхтариком) - дитина стежить. Та, найкраще - коли малюк сам веде пальчиком по доріжкам - відбуватиметься сенсомоторний, зорово - просторовий розвиток. У такому випадку дорослому слід спостерігати за поглядом дитини і кожного разу "направляти" його на доріжку.
Та є дошкільнята, для яких стежити поглядом надто складно (погляд очима супроводжується поворотами всього тіла, голови). Почніть з крупних доріжок, які ви створюватимете у кімнаті, на стіні, великій дошці. "Доріжкою" будете ви самі чи яскравий, великий предмет у руці, рухи плавні, спокійні і траєкторія нагадуватиме вправи для очей: вліво - вправо, вгору - вниз, до обличчя дитини.
Також доріжки повинні бути різні за складністю, достатньо великі, щоб дитина рухала всією рукою. Така доріжка повинна мати бортики - це додатковий сигнал для дитини, а також розуміння поняття "доріжка" (іноді діти ідуть по дорозі , та не уявляють що це таке, через порушення простору).
Доріжки можна розмістити на столі, на підлозі, на стіні, ходити по ним руками (обовязково і лівою, і правою, і обома) і, навіть, ногами.
Доріжки можна викладати дрібними предметами, розфарбовувати, ліпити, і все що завгодно.
Доріжки можна виготовити самим для проходження обома руками одночасно. Це найцінніший вид роботи, адже дитина повинна вміти скерувати діяльністю обох рук. доріжки можуть бути використані і як схеми для пересування у просторі кімнати чи майданчика, їх можна копіювати. Напевне це не всі можливості оптичних доріжок, педагогічна творчість і діти підкажуть інші варіанти. Успіхів!
Консультацію можна отримати у Діни Борисівни Тимошенко-Ушакової
(дефектолога-логопеда, психолога, сурдопедагога) за телефонами: 92-226,
0633955011.
Скайп: pmpk_irpin . E-mail: pmpk_irpin@ukr.net, сайт http://ydacha.net/,
www.facebook - сторінка Ірпінська
психолого-медико-педагогічна консультація (ПМПК)
Комментариев нет:
Отправить комментарий