вторник, 27 декабря 2016 г.

ХТО МАЄ ПРАВО НА ІНДИВІДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ


Відповідно до пункту 1.6 «Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки від 12.1.2016 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції
України 3 лютого 2016 року за № 184/28314, індивідуальна форма навчання може запроваджуватися для осіб, які:

понедельник, 26 декабря 2016 г.

ІНДИВІДУАЛЬНА ФОРМА НАВЧАННЯ

ЩО ТАКЕ ІНДИВІДУАЛЬНА ФОРМА НАВЧАННЯ?
Індивідуальна форма навчання в системі загальної середньої освіти є однією з форм організації навчально-виховного процесу й запроваджується для забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних здібностей та обдарувань, стану здоров’я, демографічної ситуації, організації їх навчання.

НА ЩО ЗВЕРТАТИ УВАГУ ПРИ РОЗРОБЦІ Й НАПИСАННІ НАВЧАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ І ЗАВДАНЬ В ІНДИВІДУАЛЬНІЙ ПРОГРАМІ РОЗВИТКУ (ІПР)?


Навчальні цілі й навчальні завдання, зазначені в індивідуальній програмі розвитку, повинні допомогти дитині опанувати певні знання та вміння. Вони повинні відповідати наявному рівню розвитку дитини. У визначенні навчальних цілей і завдань беруть участь усі члени команди.

пятница, 23 декабря 2016 г.

ПРОПИСИ- ЦИФРИ


ХТО ЩО ЇСТЬ


ЩО ТАКЕ ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РЕАБІЛІТАЦІЇ


Індивідуальна програма реабілітації – комплекс оптимальних видів, форм, обсягів, строків реабілітаційних заходів з визначенням порядку й місця їх проведення, спрямованих на відновлення та компенсацію порушених або втрачених функцій організму та здатності конкретної особи виконувати види діяльності, визначені в рекомендаціях медико-соціальної експертної комісії.

ХТО ТАКИЙ УЧИТЕЛЬ-ТИФЛОПЕДАГОГ


Учитель-тифлопедагог – це педагог, який працює зі слабозорими та тотально незрячими дітьми, а також здійснює корекційна-виховну роботу з дітьми цієї категорії, у тому числі:
• проводить спостереження та спеціальну діагностику, щоб визначити сильні і слабкі сторони дитини, а також її особливі потреби;
• адаптує матеріали для уроків, адаптує навчальні посібники, програми, тестові завдання так, щоб вони були доступними для дитини;
• організує простір класу таким чином, щоб незрячій чи слабозорій дитині було зручно й безпечно перебувати в ньому;
• консультує й навчає педагогів та інших фахівців, які працюють з дитиною.

ХТО ТАКИЙ УЧИТЕЛЬ-СУРДОПЕДАГОГ


Учитель-сурдопедагог – це педагог, який працює зі слабочуючими та тотально нечуючими дітьми та проводить корекційно-виховну роботу з дітьми цієї категорії, у тому числі:
• проводить заняття з формування вимови та розвитку слухового сприймання, які спрямовані на формування усного мовлення дітей з порушеннями слуху – його сприймання, диференціації та відтворення;
• вивчає та фіксує стан слухо-мовленнєвого розвитку дітей, його відповідну динаміку;
• постійно співпрацює з батьками, надає їм консультативну допомогу в питаннях навчання та психофізичного розвитку дітей.

ХТО ТАКИЙ УЧИТЕЛЬ - ЛОГОПЕД


Учитель-логопед – це педагог, який працює з дітьми, які
мають мовленнєві порушення, а також здійснює корекційно-виховну роботу з дітьми даної категорії, у тому числі:

ХТО ТАКИЙ УЧИТЕЛЬ-ДЕФЕКТОЛОГ


Учитель-дефектолог – це педагог, який працює з дітьми, які мають затримку психічного розвитку, дітьми з інтелектуальною недостатністю та проводить корекційно-виховну роботу з дітьми цієї категорії, у тому числі:
• проводить поглиблене обстеження особливостей розвитку
кожної дитини, визначає її здатність до навчання, проводить роботу, спрямовану на розвиток дитини;
• підвищує пізнавальну активність і розвиває основні психічні
процеси в дітей (сприйняття, увага, пам’ять, мислення та ін.);
• розвиває комунікативну та мовну діяльність дітей;
• проводить консультування батьків, під час якого батьки навчаються необхідних прийомів навчання й виховання своєї дитини.

ДОДАТКОВІ ПОСЛУГИ ДЛЯ ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Які послуги, окрім освітніх, може отримати дитина з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому навчальному закладі? Майже в кожному загальноосвітньому навчальному закладі працює практичний психолог.

РІЗНИЦЯ МІЖ АСИСТЕНТОМ ВЧИТЕЛЯ І АСИСТЕНТОМ ДИТИНИ

Чим відрізняється асистент учителя від асистента дитини? У більшості випадків асистентом дитини є один з батьків або осіб, які їх замінюють. Такі асистенти отримують доступ до роботи в загальноосвітньому навчальному закладі у зв’язку з необхідністю підтримки своєї дитини, яка може мати комплексні порушення розвитку. 

ЗАВДАННЯ Й ФУНКЦІЇ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ

Якими є основні завдання й функції асистента вчителя
в навчально-виховному процесі?
Основне завдання асистента вчителя – допомога вчителю в забезпеченні особистісно зорієнтованого, індивідуального підходу в освітньому процесі, зокрема у створенні
індивідуальної програми розвитку для дитини з особливими освітніми потребами.

вторник, 20 декабря 2016 г.

МОВЛЕННЄВІ ПОРУШЕННЯ


До таких порушень належать:
- дислалія (порушення звуковимови);
- порушення голосу (дисфонія та афонія);
- ринолалія (порушення звуковимови і тембру голосу, пов'язане з
вродженим дефектом будови артикуляційного апарату);

ДІТИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ


Залежно від типу порушення виділяють такі категорії дітей:
 з порушеннями слуху (глухі, оглухлі, зі зниженим слухом);
 з порушеннями зору (сліпі, осліплі, зі зниженим зором);
 порушеннями інтелекту (розумове відсталі, із затримкою
психічного розвитку);

суббота, 3 декабря 2016 г.

ПРИНЦЫ И ПРИНЦЕССЫ НЕСМИЯНЫ. КОГДА РЕБЕНОК НЕ ИДЕТ НА КОНТАКТ – НЕМНОГО ОБ ЭЛЕКТИВНОМ МУТИЗМЕ.



Ох, как же я переживала – привели ребенка на консультацию, а он стоит-молчит, прячется за маму. Уже и так и этак, и мыльные пузыри и танцы с бубнами, а он молчит. Чувствуешь себя клоуном-неудачником и бесталанным психологом в одном лице.
Когда-то, по молодости, каждую такую ситуацию я воспринимала мучительно – старалась заинтересовать ребенка, анализировала из-за чего все пошло не так и судорожно искала возможность провести все необходимые методики.