среда, 28 декабря 2016 г.
вторник, 27 декабря 2016 г.
ХТО МАЄ ПРАВО НА ІНДИВІДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ
Відповідно до пункту 1.6 «Положення про
індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах»,
затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки від 12.1.2016 року,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції
України
3 лютого 2016 року за № 184/28314, індивідуальна форма навчання може
запроваджуватися для осіб, які:
понедельник, 26 декабря 2016 г.
ІНДИВІДУАЛЬНА ФОРМА НАВЧАННЯ
ЩО ТАКЕ ІНДИВІДУАЛЬНА ФОРМА НАВЧАННЯ?
Індивідуальна
форма навчання в системі загальної середньої освіти є однією з форм організації
навчально-виховного процесу й запроваджується для забезпечення права громадян
на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних
здібностей та обдарувань, стану здоров’я, демографічної ситуації, організації
їх навчання.
НА ЩО ЗВЕРТАТИ УВАГУ ПРИ РОЗРОБЦІ Й НАПИСАННІ НАВЧАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ І ЗАВДАНЬ В ІНДИВІДУАЛЬНІЙ ПРОГРАМІ РОЗВИТКУ (ІПР)?
Навчальні цілі й навчальні
завдання, зазначені в індивідуальній програмі розвитку, повинні допомогти
дитині опанувати певні знання та вміння. Вони повинні відповідати наявному
рівню розвитку дитини. У визначенні навчальних цілей і завдань беруть участь
усі члени команди.
пятница, 23 декабря 2016 г.
ЩО ТАКЕ ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РЕАБІЛІТАЦІЇ
Індивідуальна
програма реабілітації – комплекс оптимальних видів, форм, обсягів, строків
реабілітаційних заходів з визначенням порядку й місця їх проведення, спрямованих
на відновлення та компенсацію порушених або втрачених функцій організму та
здатності конкретної особи виконувати види діяльності, визначені в
рекомендаціях медико-соціальної експертної комісії.
ХТО ТАКИЙ УЧИТЕЛЬ-ТИФЛОПЕДАГОГ
Учитель-тифлопедагог – це педагог, який працює зі слабозорими та тотально незрячими дітьми, а також здійснює корекційна-виховну роботу з дітьми цієї категорії, у тому числі:
• проводить спостереження та спеціальну діагностику, щоб визначити сильні і слабкі сторони дитини, а також її особливі потреби;
• адаптує матеріали для уроків, адаптує навчальні посібники, програми, тестові завдання так, щоб вони були доступними для дитини;
• організує простір класу таким чином, щоб незрячій чи слабозорій дитині було зручно й безпечно перебувати в ньому;
• консультує й навчає педагогів та інших фахівців, які працюють з дитиною.
ХТО ТАКИЙ УЧИТЕЛЬ-СУРДОПЕДАГОГ
Учитель-сурдопедагог – це педагог, який працює зі слабочуючими та тотально нечуючими дітьми та проводить корекційно-виховну роботу з дітьми цієї категорії, у тому числі:
• проводить заняття з формування вимови та розвитку слухового сприймання, які спрямовані на формування усного мовлення дітей з порушеннями слуху – його сприймання, диференціації та відтворення;
• вивчає та фіксує стан слухо-мовленнєвого розвитку дітей, його відповідну динаміку;
• постійно співпрацює з батьками, надає їм консультативну допомогу в питаннях навчання та психофізичного розвитку дітей.
ХТО ТАКИЙ УЧИТЕЛЬ - ЛОГОПЕД
Учитель-логопед – це педагог, який працює з дітьми, які
мають мовленнєві порушення, а також здійснює корекційно-виховну роботу з дітьми даної категорії, у тому числі:
ХТО ТАКИЙ УЧИТЕЛЬ-ДЕФЕКТОЛОГ
Учитель-дефектолог – це педагог, який працює з дітьми, які мають затримку психічного розвитку, дітьми з інтелектуальною недостатністю та проводить корекційно-виховну роботу з дітьми цієї категорії, у тому числі:
• проводить поглиблене обстеження особливостей розвитку
кожної дитини, визначає її здатність до навчання, проводить роботу, спрямовану на розвиток дитини;
• підвищує пізнавальну активність і розвиває основні психічні
процеси в дітей (сприйняття, увага, пам’ять, мислення та ін.);
• розвиває комунікативну та мовну діяльність дітей;
• проводить консультування батьків, під час якого батьки навчаються необхідних прийомів навчання й виховання своєї дитини.
ДОДАТКОВІ ПОСЛУГИ ДЛЯ ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Які послуги, окрім освітніх, може отримати дитина
з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому
навчальному закладі?
Майже в кожному загальноосвітньому навчальному закладі працює практичний психолог.
РІЗНИЦЯ МІЖ АСИСТЕНТОМ ВЧИТЕЛЯ І АСИСТЕНТОМ ДИТИНИ
Чим відрізняється асистент учителя від асистента дитини?
У більшості випадків асистентом дитини є один з батьків або осіб, які їх замінюють. Такі асистенти отримують доступ до роботи в загальноосвітньому навчальному закладі
у зв’язку з необхідністю підтримки своєї дитини, яка може
мати комплексні порушення розвитку.
ЗАВДАННЯ Й ФУНКЦІЇ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ
Якими є основні завдання й функції асистента вчителя
в навчально-виховному процесі?
Основне завдання асистента вчителя – допомога вчителю в забезпеченні особистісно зорієнтованого, індивідуального підходу в освітньому процесі, зокрема у створенні
індивідуальної програми розвитку для дитини з особливими освітніми потребами.
вторник, 20 декабря 2016 г.
МОВЛЕННЄВІ ПОРУШЕННЯ
До
таких порушень належать:
-
дислалія (порушення звуковимови);
-
порушення голосу (дисфонія та афонія);
-
ринолалія (порушення звуковимови і тембру голосу, пов'язане з
вродженим
дефектом будови артикуляційного апарату);
ДІТИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ
Залежно від типу порушення виділяють такі категорії дітей:
з порушеннями слуху (глухі, оглухлі, зі зниженим слухом);
з порушеннями зору (сліпі, осліплі, зі зниженим зором);
порушеннями інтелекту (розумове відсталі, із затримкою
психічного розвитку);
суббота, 3 декабря 2016 г.
ПРИНЦЫ И ПРИНЦЕССЫ НЕСМИЯНЫ. КОГДА РЕБЕНОК НЕ ИДЕТ НА КОНТАКТ – НЕМНОГО ОБ ЭЛЕКТИВНОМ МУТИЗМЕ.
Ох, как же я переживала – привели ребенка на
консультацию, а он стоит-молчит, прячется за маму. Уже и так и этак, и
мыльные пузыри и танцы с бубнами, а он молчит. Чувствуешь себя
клоуном-неудачником и бесталанным психологом в одном лице.
Когда-то, по молодости, каждую такую ситуацию я
воспринимала мучительно – старалась заинтересовать ребенка, анализировала
из-за чего все пошло не так и судорожно искала возможность провести все
необходимые методики.
|
Подписаться на:
Сообщения (Atom)