https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-navchannya-osib-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-u-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti-u-20212022-navchalnomu-roci
Із завданнями та функціями асистента вчителя можна ознайомитись у листі МОН від 31.08.2020 №1/9-495
Мета індивідуальної програми розвитку – забезпечення індивідуалізації освітнього процесу конкретної дитини шляхом адаптації та/або модифікації навчального матеріалу, створення відповідного освітнього середовища, методів навчання тощо.
Усі діти інклюзивних класів, у т.ч. діти з ООП, навчаються за освітньою програмою закладу освіти, при цьому для дітей з ООП передбачено доповнення освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Програми для спеціальних закладів освіти можуть бути лише ресурсом для адаптації та/або модифікації освітньої програми до потреб дітей з особливими освітніми потребами.
Віднедавна до нормативно-правових актів щодо діяльності інклюзивно-ресурсних центрів внесено зміни. Зокрема, усунуто норму щодо нижньої межі віку дитини для проведення комплексної оцінки потреб (наразі до інклюзивно-ресурсних центрів батьки можуть звертатися від народження дитини, а не з 2 років, як було раніше) та визначено основні завдання інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ):
Перелік основних елементів забезпечення архітектурної доступності та умов для організації інклюзивного навчання в закладі освіти:
Необхідними умовами формування інклюзивного середовища в закладах загальної середньої освіти є подолання соціальних та психологічних бар’єрів, впровадження педагогіки партнерства, створення універсального дизайну та розумних пристосувань у закладах освіти в межах безбар’єрного фізичного простору.
Дуже важливо для дитини з особливими освітніми потребами відчувати себе потрібною і захищеною.
Ми продовжуємо спілкуватися щодо створення інклюзивного середовища в закладах освіти.
Сьогодні ми знову відвідали СЗШ 1, де функціонує одна з найбільших ресурсних кімнат.
18.08-19.08.2021 року представники Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради, Діна Тимошенко-Ушакова та Ірина Тимошенко, у рамках Всеукраїнського серпневого форуму «Освіта України 30 без бар’єрів: вектори якості та успіху", взяли участь у стратегічній сесії «Школа для всіх, освіта - для кожного». До сесії, яка проходила у м. Білій Церква, долучилися педагоги з усієї України. Мета сесії: напрацювати практичні шляхи підвищення якості освіти дітей з особливими освітніми потребами та обмінятися досвідом.Кожен учасник стратегічної сесії відчув себе частиною мегазмін!!!