Асистент вчителя в межах свого педагогічного навантаження не надає (не проводить) корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги (заняття), не надає консультацій та завдань замість вчителя-логопеда, практичного психолога чи інших фахівців. Асистент учителя не розробляє самостійно індивідуальну програму розвитку, не здійснює направлення батьків (інших законних представників) до вузьких спеціалістів, не змінює самостійно освітню траєкторію учня.
понедельник, 31 декабря 2018 г.
Функції асистента вчителя
Асистент учителя здійснює такі функції:
- організаційну: допомагає в організації освітнього процесу в класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця; організовує спільно з іншими педагогічними працівниками інклюзивне освітнє середовище в класі; проводить спостереження за дитиною під час освітнього процесу та фіксує результати спостереження у щоденнику спостережень; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня з особливими освітніми потребами; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку; забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці; забезпечує залучення учнів з особливими освітніми потребами до заходів закладу освіти, у тому числі позакласних; веде документацію;
- навчально-розвиткову та виховну: працює в партнерстві з учителем з метою виконання освітньої програми для досягнення учнями класу результатів навчання, формування компететностей; забезпечує спільно з учителем єдність навчання, виховання і розвитку учнів; співпрацюючи з учителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів; забезпечує розробку індивідуальних завдань і роздаткових матеріалів для учнів із особливими освітніми потребами; адаптує чи модифікує (за потреби) матеріали для уроку відповідно до індивідуальної програми розвитку; сприяє соціалізації учнів з особливими освітніми потребами та включенню їх до учнівського колективу; сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану; стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі в науковій, технічній, художній творчості; створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому;
- діагностичну: разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності та розвитку учнів з особливими освітніми потребами; визначає сильні та слабкі сторони, потенційні можливості та бар'єри навчання; оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня, у тому числі слідкує за його успіхом за певний період часу, порівнює стан сформованості окремих функцій дитини в динаміці; створює індивідуальне портфоліо учня.
- прогностичну: на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку; здійснює прогноз відповідно до стану сформованості функцій дитини та її компетенцій порівняно із фіксованими прогнозами в індивідуальній програмі розвитку, у тому числі з поставленням "SMART-цілей", що передбачають: функціональність цілей (значимість для учня та доступність для досягнення в закладі освіти), відповідність теперішньому рівню розвитку, сформульованість так, щоб можна було побачити, як учень опановує матеріал, вимірюваність та чіткі критерії, за допомогою яких можна визначити, чи досягнув учень цілі, з дотриманням правильності формулювання;
- консультативно-комунікативна: постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу щодо освітнього процесу, виконання індивідуальної програми розвитку, підготовки необхідних матеріалів; здійснює двосторонню комунікацію з батьками (іншими законними представниками дитини) щодо успіхів учня з особливими освітніми потребами, вдалих прийомів та особливостей організації освітнього процесу (при яких умовах краще концентрує увагу, необхідність водити рукою дитини при письмі, контролювати виконання завдання тощо); за дорученням керівника закладу здійснює комунікацію з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, консультування з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо особливостей організації освітнього процесу.
пятница, 21 декабря 2018 г.
Дякую, що ви є моєму житті!
Роздуми після візиту в сім"ю, де є двоє дітей з інвалідністю
пятница, 14 декабря 2018 г.
Як допомогти людині при напади епілепсії
Перша допомога при епілепсії
Напади епілепсії виникають раптово і їх не можна передбачити чи уникнути. Про першу допомогу при них треба знати не тільки хворим, а й оточуючим. Усі мають знати, як допомогти людині з епілепсією у потрібний момент.
Багато хто не знає, як допомогти людині під час нападу.Ці знання допоможуть не залишатися байдужим до біди інших.
Що робити при нападі епілепсії:
1. Головне завдання — не нашкодити хворому. . Треба людині підкласти щось м'яке під голову. Не можна намагатися розтискати зуби. Так само не потрібно робити штучне дихання або масаж серця.
2. Не треба відразу телефонувати у "швидку". Краще зафіксувати, скільки часу тривав напад. Має бути не більше 5 хв.
3. Потім повернути хво
среда, 12 декабря 2018 г.
Примірний перелік додаткових корекційно-розвиткових занять
ТИПОВИЙ ПЕРЕЛІК спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами,
спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти
вторник, 11 декабря 2018 г.
Зустріч з адміністрацією ЗШ №3
понедельник, 10 декабря 2018 г.
Участь І Міжнародному фестивалі «АРТ-ПРАКТИК. ДІТИ»
вторник, 4 декабря 2018 г.
Круглий стіл з питань створення інклюзивного середовища
Участь у хаході для всіх була доброю нагодою публічно представити свою позицію і чітко визначити подальші кроки у створенні якісного інклюзивного освітнього середовища.
понедельник, 3 декабря 2018 г.
3 грудня - Міжнародний день людини з інвалідністю.
воскресенье, 2 декабря 2018 г.
суббота, 1 декабря 2018 г.
среда, 21 ноября 2018 г.
21.11.2018 року в Інклюзивно-ресурсному центрі Ірпінської міської ради відбувся семінар
четверг, 15 ноября 2018 г.
Завдання інклюзивно-ресурсного центру
Інклюзивно-ресурсний центр
Строк навчання дітей з порушеннями розумового розвитку
среда, 14 ноября 2018 г.
ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУП
Зібратись разом - це початок
Зустріч з представниками депутатської комісії
Під час зустрічі, Д.Б.Тимошенко-Ушакова висвітлила роботу центру, розповіла про проблеми і досягнення.
вторник, 13 ноября 2018 г.
Тренінг «Перша психологічна допомога»,
Цей тренінг допоможе вам дізнатись, як визначити безпечний для себе та інших підхід до ситуації, як говорити і робити найсприятливіші речі для людей у стані стресу, навчить як не завдати людям подальшої шкоди своїми словами або діями.
Запис по телефону: 92-226, 098-602-90-21
13 листопада - міжнародний день незрячих!
Ними було проведено інтерактивний урок від організації #бачитисерцем.
На уроці діти більше дізнались про людей з порушенням зору, ознайомились про діяльністю відомих незрячих людей.
суббота, 10 ноября 2018 г.
Семінар-практикум вчителів – логопедів на тему «Робота вчителя-логопеда в аспекті інклюзивної освіти».
пятница, 9 ноября 2018 г.
Коли твоя робота, це не просто робота
Інклюзивна група!
четверг, 8 ноября 2018 г.
ІV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації».
четверг, 1 ноября 2018 г.
Література з інклюзивної освіти
Література з інклюзивної освітиhttp://ispukr.org.ua/?page_id=335#.W9rpWmgzbIU
УЧАСТЬ БАТЬКІВ У ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
УЧАСТЬ БАТЬКІВ У ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EdEra-SmartOsvita+Par+1/about?fbclid=IwAR0xEEk9MbqLEuhsAGQ7BF7TndxfMk5Cc7a9eI3TOf_K7gdQshXS10uVwfIвторник, 30 октября 2018 г.
четверг, 25 октября 2018 г.
Всеукраїнський навчально-практичний семінар «Переваги та недоліки впровадження інклюзивної освіти для дітей з глибокими порушеннями зору»
среда, 24 октября 2018 г.
Семінар для асистентів вчителів
вторник, 23 октября 2018 г.
Участь у міжнародному українсько-чеському практичному семінарі «На шляху до інклюзії. Як працювати з іншістю у школі»,
Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання :
Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання :
навчальний посібник / [А. В. Гета, В. М. Заіка, В. В. Коваленко та ін.] ; за заг. ред. Ю. Г. Носенко. – Полтава : ПУЕТ, 2018. – 261 с.
пятница, 19 октября 2018 г.
семінар для асистентів вчителя «Робота асистента вчителя в інклюзивному класі»
1. Нормативно-правова база діяльності асистента вчителя: основні функції та посадові обов’язки
2.Роль асистента педагога у створенні та впровадженні індивідуальної програми розвитку
среда, 17 октября 2018 г.
Проведення комплексної багатопрофільної оцінки розвитку дітей
вторник, 16 октября 2018 г.
Зустріч з представниками влади
Інклюзивна група ДНЗ №1
Поради вчителю, асистенту вчителя
- Асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням: посадова інструкція // Практика управління закладом освіти. - 2012.- № 10. - С. 63-65.
- Афанасьєва, Л. Забезпечення соціальної справедливості: тренінг для вчителів та батьків дітей, які навчаються в інклюзивному класі / Л. Афанасьєва // Початкова освіта. - 2011. - № 46. - С. 29-31.
- Бойчук, Ю. Профес