понедельник, 27 ноября 2017 г.

Неоціненний подарунок

Приємно, що батьки дорослих дітей, не забувають про те, що є ще діти, які потребують корекційно-розвиткової допомоги. І дарують чудову навчальну літературу. І це просто чудово! Вже завтра, я використаю цю математику у роботі з дітьми! Дякую, любі батьки! Ваш подарунок неоціненний!

Вірте в своїх дітей, долайте стереотипи і позитивний результат обов"язково буде!

Тиждень почався з наповнення позитивних моментів. Ті, хто мене знає по моїй роботі, знають, що я слідкую за життям кожної дитини, яка хоч раз побувала в психолого-медико-педагогічній консультації. 
Сьогодні я раділа від того, що побачила, як хлопчик, який зовсім не хотів їсти, якого просто неможливо було 
усадити і нагодувати рік тому, сидить спокійно за столом, тримає веделку в руках і їсть те, що їдять всі діти. Мою радість може зрозуміти лише той, хто пройшов тернистий шлях соціалізації дитини з особливими потребами.
Вірте в своїх дітей, долайте стереотипи і позитивний результат обов"язково буде!

суббота, 25 ноября 2017 г.

Записи в Класному жураналі

Записи в Класному жураналі здійснюються відповідно до Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів,затвердженої наказом Міністерства освіти і науки від 08.04.2015 року № 412 та Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки від 03.06.2008 № 496. Класний журнал – це обов’язковий документ загальноосвітнього навчального закладу, в якому фіксуються результати навчальних досягнень учнів, відвідування ними занять, стан виконання навчальних програм тощо. 

пятница, 24 ноября 2017 г.

ПОСТАНОВА від 15 листопада 2017 р. № 863

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 15 листопада 2017 р. № 863
Київ
Про внесення змін до Порядку та умов надання
субвенції з державного бюджету місцевим
бюджетам на надання державної підтримки
особам з особливими освітніми потребами
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 19, ст. 531), зміни, що додаються.

Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам

КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ                                                                                      

від 26  вересня  2017 року       №  507

                                                          м.Київ

Типовий договір на проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг)


(Про внесення змін до Порядку та умов надання 
субвенції з державного бюджету місцевим
бюджетам на надання державної підтримки 
особам з особливими освітніми потребами)

Підстава для оплати корекційно-розвиткових занять

Запитання
Який документ є підставою для оплати проведених у закладі загальної середньої освіти корекційно-розвиткових занять чи наданих послуг? Відповідь Кабмін постановою від 15.11.2017 № 863 вніс зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затв. постановою КМУ від 14.02.2017 № 88.

зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету

Уряд вніс зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами. Передбачається унормувати питання щодо типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для дітей з особливими освітніми потребами, які можна придбати за рахунок зазначеної субвенції. Крім того, буде збільшено відсоток обсягу цієї субвенції, що спрямовується на придбання таких засобів (з 20 до 35 відсотків загального обсягу видатків на кожну дитину певного закладу загальної середньої освіти, яка потребує державної підтримки). Також передбачено розроблення форми типового договору на проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг), що укладається між фахівцем та закладом загальної середньої освіти або відповідним органом управління освітою. Дозволено у 2017 році кошти субвенції, що невикористані протягом січня - серпня поточного року, спрямовувати на придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку.

семінар "Становлення системи інклюзивно-ресурсних центрів в Україні"

Відбувся дводенний практичний семінар "Становлення системи інклюзивно-ресурсних центрів в Україні", який відбувся 21-22 листопада 2017 року у м.Ірпені Київської області. Учасниками семінару стали освітяни усіх регіонів України. Захід організований Міжнародним фондом "Відродження'' у партнерстві з благодійним Фондом Порошенка та Міністерством освіти і науки України. Для обміну досвідом були запрошені експерти із Литви та Молдови.

«Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення».

10 листопада 2017 року предствники міста Ірпеня: Діна Тимошенко-Ушакова,завідувач Ірпінської міської психолого-медико-педагогічної консудьтації, та Ірина Тимошенко, корекційний педагог інклюзивних класів, прийняли участь у  ІІІ Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення».

практичний семінар з розвитку інклюзивної освіти в Україні

21 листопада в Ірпені провели практичний семінар з розвитку інклюзивної освіти в Україні. Таке навчання - це забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими потребами. Мета - дозволити таким дітям займатися у звичайних класах, спілкуватися з усіма однолітками, але отримувати індивідуальну підтримку від вчителів.
https://www.youtube.com/watch?v=8QBNRGa4kRg

Про інклюзію

Інклюзивно ресурсний центр в Ірпені

 Інклюзивно ресурсний центр в Ірпені

https://www.youtube.com/watch?v=klmeFFWbGdQ

Діна Тимошенко - Ушакова про Інклюзивно ресурсний центр в Ірпені

понедельник, 20 ноября 2017 г.

Порядок надання субвенції на інклюзивну освіту

Порядок надання субвенції на інклюзивну освіту

https://www.pedrada.com.ua/article/1611-zalishki-subvents-mojna-spryamuvati-na-obladnannya-nklyuzivnih-klasv

«Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам

Експерти Благодійного Фонду Порошенка разом із фахівцями Міністерства освіти і науки України підготували проект Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами», який прийнято на засіданні Уряду 15 листопада.
Цим документом дозволено у 2017 році кошти субвенції, що невикористані протягом січня — серпня поточного року, спрямовувати на придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку.
При цьому зазначається, що обмеження обсягу коштів на придбання зазначених засобів, встановлене пунктом 4 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, не застосовується.

четверг, 16 ноября 2017 г.

Яка тривалість корекційно-розвиткового заняття

Яка тривалість корекційно-розвиткового заняття корекційного педагога, логопеда, психолога з дітьми, які мають особливі освітні потреби
“Корекційно-розвиткова робота - комплекс заходів із системного психолого-педагогічного супроводження дітей з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення та особистості дитини. Корекційно-розвиткова робота проводиться як корекційно-розвиткові заняття за напрямами відповідно до індивідуальних особливостей учня.

Ведення документації в Інклюзивно-ресурсному центрі

Відповідаю на запитання про ведення документації в Інклюзивно-ресурсному центрі
Для організації та обліку роботи фахівці центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:
річний план роботи центру;
річний план роботи фахівців центру;

Які посади будуть в Інклюзивно-ресурсному центрі

Які посади будуть в Інклюзивно-ресурсному центрі
Для надання психолого-педагогічної допомоги в центрі вводяться такі посади:
вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25—30 дітей з порушеннями мовлення або 15—20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення;

Зміст корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими потребами

Зміст корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими потребами реалізується через навчальні предмети та курси:
для розумово відсталих дітей: «Розвиток мовлення», «Соціально-побутове орієнтування», «Ритміка», «Лікувальна фізкультура»;
для дітей із затримкою психічного розвитку: «Корекція розвитку», «Розвиток мовлення», «Ритміка».

Додаток до листа Міністерства освіти і науки
від _13.08.2014__ № _1/9-413____

"Про організацію навчально-виховного
процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку"

вторник, 14 ноября 2017 г.

Перелік обладнання для комплексної оцінки розвитку та надання корекційно-розвиткових послуг

Рекомендації щодо оснащення приміщення 
інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ)
Загальні рекомендації: 
ІРЦ має бути максимально доступним для родин, в тому числі сімей із маленькими дітьми та дітьми, що не пересуваються самостійно. Тому при виборі приміщення слід зауважити на близькість до громадського транспорту та легкість знаходження ІРЦ, а також на облаштування пандусів, передпокою для залишення візочка. ІРЦ має бути розташований на першому поверсі приміщення. 
В приміщенні ІРЦ мають бути виділені кімнати для роботи педагогічного колективу, а також для занять з дітьми різного віку, зона для очікування відвідувачів, кімната для зберігання архівних матеріалів та реабілітаційного обладнання, власний санвузол облаштований для дорослих та для відвідувачів дитячого віку. Кімнати для занять з дітьми мають відповідати санітарним вимогам по освітленню, звукоізоляції, загальній площі кімнат. 

Рекомендації щодо оснащення приміщення інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ)

Рекомендації щодо оснащення приміщення
інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ)
Загальні рекомендації:
ІРЦ має бути максимально доступним для родин, в тому числі сімей із маленькими дітьми та дітьми, що не пересуваються самостійно. Тому при виборі приміщення слід зауважити на близькість до громадського транспорту та легкість знаходження ІРЦ, а також на облаштування пандусів, передпокою для залишення візочка. ІРЦ має бути розташований на першому поверсі приміщення. 

С ДНЕМ ЛОГОПЕДА

Дорогие коллеги, поздравляю вас с Днем логопеда! Вы самые терпеливые, внимательные, всегда помогающие достигать с уверенностью хороших результатов. Будьте счастливы, по жизни идите с открытым для любви и мечты сердцем! Пусть сегодня для вас не пожалеют теплых слов. Успехов вам!

воскресенье, 12 ноября 2017 г.




10 листопада 2017 року предствники міста Ірпеня: Діна Тимошенко-Ушакова,завідувач Ірпінської міської психолоо-медико-педагогічної консудьтації, та Ірина Тимошенко, корекційний педагог інклюзивних класів, прийняли участь у  ІІІ Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення».

четверг, 9 ноября 2017 г.

Уважаемые родители!
Приглашаем вас, и ваших детей на осенний праздник в Печерской Международной Школе!
18 ноября 2017, суббота, с 16:00 до 18:00.
С 17:00 до 18:00 объявляется родительский час.
Активные родители детей с синдромом Дауна поделятся реально воплощенной в жизнь пошаговой инструкцией по организации инклюзивного класса в общей школе и особенностями адаптации школьной программы под нужды особой ребенка.
http://downsyndrome.org.ua/osennij-prazdnik-v-pecherskoj-mezhdunarodnoj-shkole

НАВЫКИ САМООБСЛУЖИВАНИЯ

О базовых навыках  самообслуживания вам расскажет Ирина Тимошенко на своей странице КОРЕКЦІЙНИЙ ПЕДАГОГ (ДЕФЕКТОЛОГ)  ІРПЕНЯ (https://www.facebook.com/groups/36 0915324282190/) и на странице блога  КОРЕКЦІЙНИЙ ПЕДАГОГ (ДЕФЕКТОЛОГ) ІРИНА ТИМОШЕНКО (https://korekshiunuupedagogblogpostcom.blogspot.com/)

Особенности формирования навыков у детей от 0 до 3-х лет

Особенности формирования навыков у детей от 0 до 3-х лет с нарушениями формирования и функционирования речевых и интеллектуальных процессов разного происхождения и степени выраженности
Основной вид обучения – занятия родителей с ребенком дома. Педагог осуществляет контроль за освоением программы, проводит периодические консультации в сочетании с практическими занятиями.

Особенности формирования навыков у детей дошкольного и младшего школьного возраста с минимальными мозговыми дисфункциями

Особенности формирования навыков у детей дошкольного и младшего школьного возраста с минимальными мозговыми дисфункциями
Работа ведется по программе, представленной на предметном уровне (реальные предметы или их заместители, предметы-символы) или на символическом (расписание, составленное при помощи картинок или пиктограмм). Детей учат работать последовательно по заданной программе, контролировать каждое действие, подчинять свое поведение тем объективным требованиям, которые диктует данная ситуация.

Особенности формирования навыков у детей с сочетанием двух и более нарушений развития

Особенности формирования навыков у детей с сочетанием двух и более нарушений развития, часто с сенсорными нарушениями (слуха, зрения, чувствительности)
При формировании навыков необходимо учитывать имеющуюся сенсорную дефицитарность. Например, при работе со слабовидящими детьми четко структурировать пространство, использовать предметное расписание (ячейки с различными предметами-символами, обозначающими предстоящее занятие). При работе со слабослышащими детьми – активнее задействовать зрительное восприятие (картинки, пиктограммы, предметы-символы, в зависимости от того, на каком уровне находится ребенок).

Особенности формирования навыков у детей с органическими поражениями центральной нервной системы

Особенности формирования навыков у детей с органическими поражениями центральной нервной системы, в том числе с гидроцефалией, детским церебральным параличом с выраженными нарушениями движений, с эпилепсией и эписиндромом
Здесь большое внимание уделяется консультированию родителей, подбору адекватных технических средств реабилитации (коляски, вертикализаторы, специальные приспособления, посуда и т. д.), организации пространства, подбору позы, в которой двигательные возможности ребенка будут реализованы наилучшим образом. Обучение проводится в очень медленном темпе, с паузами, дающими ребенку возможность проявить собственную активность.

Особенности формирования навыков у детей с выраженной (тяжелой) умственной отсталостью

Особенности формирования навыков у детей с выраженной (тяжелой) умственной отсталостью
При работе с этой группой детей необходимо учитывать инертность психических процессов, большой латентный период между предъявляемой информацией и ответной реакцией ребенка, часто выраженные двигательные проблемы. В связи с этим формирование навыков должно проводиться в медленном темпе, с большим количеством повторов одних и тех же действий. Важно правильно подобрать позу, например, для одевания, приема пищи.

Особенности формирования навыков у детей с нарушениями эмоционально-волевой сферы

Особенности формирования навыков у детей с нарушениями эмоционально-волевой сферы
Сложность обучения социально-бытовым навыкам связана с нарушением контакта, трудностью произвольного сосредоточения и наличием страхов. Овладение навыком с трудом переносится в другую ситуацию. Неуспех может вызвать протест против повторной попытки неудавшегося действия. Поэтому очень важно создать ощущение успеха у ребенка, включать обучение навыкам в привычные, любимые дела, использовать «зрительную организацию» дня в виде расписания, организовать пространство вокруг ребенка, чтобы ему было ясно, где и каким делом он будет заниматься

ФОРМИРОВАНИЕ НАВЫКОВ САМООБСЛУЖИВАНИЯ У РЕБЕНКА

 Работая с ребенком по формированию навыков самообслуживания я  придерживаюся таких уровней помощи :
– совместное действие, осуществляемое «рука в руку» с ребенком, сопровождаемое пошаговой инструкцией или комментарием действий;
– частичная помощь действием (последнее действие ребенок осуществляет сам);
– педагог помогает начать действие, а продолжает и заканчивает ребенок самостоятельно при контроле взрослого;
– ребенок осуществляет действие сам от начала до конца, опираясь на пошаговую речевую инструкцию педагога;
– ребенок осуществляет действие сам, если программа действия выведена на предметный уровень (например, при одевании на каждом стуле лежит по одному предмету одежды в нужном порядке);
– ребенок осуществляет действие полностью самостоятельно.

МОЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПО ФОРМИРОВАНИЮ НАВЫКОВ САМООБСЛУЖИВАНИЯ

Когда меня спрашивают с чего начать работу по формированию навыков самообслуживания, то я конечно отвечаю, что это  работа с родителями

Работа с родителями:

– создание заинтересованности у родителей: беседы о том, почему мы уделяем много внимания формированию навыков самообслуживания; обсуждение изменений в поведении, самовосприятии ребенка во время обучения; сравнение и оценка умений ребенка на начальном этапе, в середине и в конце обучения (с привлечением видеоматериалов);

НАВЫКИ САМООБСЛУЖИВАНИЯ

Вчера на приеме была мама с особенными потребностями. Говорили о навыках самообслуживания. Поэтому сегодня поговорим об этой теме.
 О владение навыками самообслуживания (умение одеваться и раздеваться, ухаживать за собой, пользоваться туалетом, самостоятельно принимать пищу, купаться, умываться и т. п.) напрямую влияет на самооценку ребенка, является важным шагом на пути к его независимости.

ОБРАЩЕНИЕ К РОДИТЕЛЯМ

Все чаще ко мне на консультацию начали приходить мамы с детками до 3-х лет. Это родители тех деток ,которых не хотят брать. Ведь чем сложнее ребенок, тем тяжелее добиться результата. В силу своих возможностей стараюсь максимально им помочь, но на всех меня не хватает. Поэтому постараюсь максимально помогать советами на страницах своего блога и своей странице в Фейсбуке! Спасибо за понимание!

среда, 8 ноября 2017 г.

Упражнения для формирования положения на четвереньках

Упражнения для формирования положения на четвереньках
  1. И. п. лежа на животе: специалист выполняет пассивное выпрямление рук ребенка вдоль тела вверх, что приводит к подъему головы и сгибанию ног – происходит переход ребенка в положение на четвереньках (на основе симметричного тонического шейного рефлекса).
  2. И. п. лежа животом на валике: специалист пассивно разгибает голову ребенка, сгибает – разводит ноги – тяжесть тела переносится на тазовый пояс, руки при этом выполняют поддерживающую функцию.

Упражнения для преодоления сгибательно-приводящих установок нижних конечностей


Из исходного положения лежа на спине:
  1. Потряхивание ног ребенка вверх-вниз, удерживая их за лодыжки.
  2. То же, но выполнять круговые движения-потряхивания (правая нога – по часовой стрелке, левая – против часовой).
  3. Отведение в сторону прямой ноги, другая при этом также прямая и прижимается специалистом к полу.
  4. Одновременные разведения в стороны согнутых в коленных суставах ног, начиная с малой амплитуды и с дальнейшим ее увеличением.
  5. Одновременное сгибание ног к животу с последующим их разгибанием.
  6. Круговые движения обеими согнутыми в коленных суставах ногами по часовой стрелке и против, таз ребенка при этом фиксируется специалистом.
Упражнения для формирования поворотов туловища в положении лежа
  1. И. п. лежа на спине: специалист захватывает двумя руками голову ребенка и плавно поворачивает ее вокруг продольной оси туловища в сторону предполагаемого поворота – стимулируется последовательное активное включение в поворот плечевого пояса, туловища, таза и ног.
  2. И. п. то же, но специалист оказывает ребенку помощь в выполнении поворота за счет тяги противоположной руки вбок по касательной.

Упражнения для формирования контроля за положением головы и развития реакций опоры и равновесия рук

Упражнения для формирования контроля за положением головы и развития реакций опоры и равновесия рук
  1. И. п. лежа на животе: пассивное подкладывание под грудь согнутых в локтевых суставах рук ребенка – формируется ощущение опоры.
  2. То же, но протягиванием ребенку игрушки стимулируется вынос вперед поочередно левой и правой руки с сохранением опоры на противоположной руке.
  3. То же, но опора выполняется на более пораженной руке, которая предварительно выводится несколько в сторону – вперед: противоположной рукой ребенок манипулирует с игрушкой.
  4. И. п. лежа на животе, руки параллельны туловищу, полусогнуты (или выпрямлены) и расположены ладонями на опоре: специалист надавливает на плечевой пояс ребенка по направлению осей плеч.
  5. И. п. лежа на животе: производится пассивное выставление опоры на плечи, предплечья параллельны, ладонями кверху (фиксация данного положения достигается при помощи рассматривания ребенком вложенной в его руки игрушки).

Упражнения для формирования вертикального положения головы


  1. И. п. лежа на спине: при помощи погремушки, яркой игрушки или щелкания пальцами стимулировать повороты глазами и головой влево-вправо, круговые движения по часовой стрелке и против, сгибание и разгибание шеи.
  2. То же, но и.п. лежа на животе с подложенным под плечевой пояс валиком.
  3. И. п. лежа на спине в позе «эмбриона (ноги согнуты и прижаты к животу, руки скрещены на груди или вокруг коленей): плечевой пояс ребенка приподнимается руками специалиста и выносится вперед – стимулируется подъем ребенком головы.
  4. И. п. лежа на спине: ребенка слегка подтягивают за плечи – создаются условия для подъема головы.

Как правильно умываться и чистить зубы?

Как  правильно умываться и чистить зубы?
Пред тем как начать чистить зубы, очень важно хорошо вымыть руки с мылом. Затем необходимо зубную  щетку смочить в теплой кипяченой воде, далее выдавить зубную пасту на всю щетину щетки. Начинать чистить  зубы необходимо с передних верхних  зубов, ставим щетку и  чистим движением сверху вниз, затем таким же образом нижние передние зубы движением снизу вверх. Далее переходим к чистке боковых зубов таким же образом сверху вниз и снизу вверх. Затем те же движения повторяем и с внутренней частью зубов, тщательно прочищая их сверху вниз и снизу вверх. Далее переходим к круговым  массажным движениям по всей полости рта, затем переходим к полосканию зубов, для этого используем кипяченую воду, налитую в стаканчик. Рот необходимо полоскать до тех пор, пока не выполощется  вся зубная паста. Данная процедура длится около 3 минут.

Обучение навыкам туалета


В выработке навыков туалета очень важно, чтобы мать была внимательна к поведению своего ребенка и знала способы выражения им неудобства.
Не следует начинать высаживать ребенка на горшок слишком рано; надо четко выработать время высаживания (до сна, после сна, после еды и т.д.). И если попытки не всегда увенчаются успехом, не следует настаивать, так как это часто приводит к сопротивлению ребенка, что значительно затянет время формирования навыка. Никогда не оставляйте ребенка одного на горшке до того, как у него не выработается самостоятельность, и не оставляйте его сидеть долго, так как ребенок ищет в таких случаях занятия и у него могут выработаться вредные привычки.
К двум годам ребенок способен овладеть навыками туалета.

Как научить ребенка есть ложкой?

Как научить ребенка есть ложкой?
Говорят, что в возрасте 10-12 месяцев малыш должен проявить интерес к манипуляциям с ложкой, выхватив ее из маминых рук. Можно воспользоваться этим моментом и тогда, месяцев в 15, ребенок с успехом будет трапезничать самостоятельно. Но что же делать, если этого не произошло?

Формирование навыков самообслуживания у детей с ограниченными возможностями здоровья раннего возраста


Формирование навыков самообслуживания имеет первостепенное значение для развития познавательной деятельности ребенка, а следовательно, и для его психического развития в целом. Учась самостоятельно удовлетворять первичные потребности (в пище, в защите организма от какого-либо вредного воздействия), ребенку волей-неволей приходится обследовать различные предметы и орудия.
Интерес и желание познакомиться могут вызвать у него лишь «полезные» раздражители (сначала пища, позже ложка, одежда и т.д.).
Только через овладение практическими действиями по самообслуживанию может развиваться и игровая деятельность, являющаяся ведущей деятельностью ребенка в дошкольном возрасте. Сначала ребенок знакомится с ложкой при кормлении, учится действовать с нею, лишь после этого становится способным «кормить» куклу.
Процесс формирования навыков самообслуживания важен для любого ребенка, у детей же с ограниченными возможностями здоровья успешность овладения навыками самообслуживания является необходимым условием успешной социализации и адаптации в обществе. Этот процесс может быть значительно растянут по времени в силу особенностей развития ребенка, а также по причине гиперопеки со стороны родителей «особого» ребенка, когда за него стараются выполнять многие вполне посильные действия. Задача специалистов в этой ситуации – помочь родителям осознать возможности ребенка и как можно раньше привить ребенку навыки самообслуживания. Занятия по социально-бытовой ориентировке с детьми раннего возраста проходят в индивидуальной форме или в малой подгруппе (не более 3 человек) в специально оборудованном помещении.

вторник, 7 ноября 2017 г.

Обговорення відкриття Інклюзивно-ресурсного центру

Обговорення відкриття Інклюзивно-ресурсного центру
Ірпінська психолого-медико-педагогічна консультація незабаром стане Інклюзивно-ресурсним центром (ІРЦ), відповідно до статті 231 Закону України «Про освіту», керуючись пунктом 30 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року №545 «Про затвердженняПоложення про інклюзивно-ресурсний центр».

пятница, 3 ноября 2017 г.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Методичні рекомендації 

НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ

ВІРШІ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ 5

ВІРШІ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ 5

Малювала зранку мишка
Три цукерки, два горішка,
А в обід в куточку сіла
І смачний малюнок з'їла.

ВІРШІ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ 4

ВІРШІ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ 4

ОЛИСКОВА ДЛЯ ЛИСИЧКИ
Спить у ліжечку лисичка,
Вмила на ніч гарне личко.
Бубликом скрутилас я,
Хвостиком укрилася.
Сняться їй руденькі сни.
Спи, лисичко, міцно спи.
Н. Замрія

ВІРШІ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ 3


А У МЕНЕ Є СЕСТРИЧКА
 А у мене е сестричка —
 Трохи більша рукавички .
 Ми із нею подружили,
 Хоч вона й кричить щосили.
 Мама каже, що всі діти
 Так учаться говорити.

ВІРШІ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ 2



Для розвитку мовлення дитини вам, батьки, стануть у пригоді короткі веселі віршики, забавлянк и, ігри-потішки, які легко запам'ятовуютьс я і дарують радість вам і вашій дитині.

А чи чули ви про зайця,
Що у лісі народивсь .
Що нікого не боявся
І ніколи не трусивсь.

ВІРШІ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ

ВІРШІ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ
Для розвитку мовлення дитини вам, батьки, стануть у пригоді короткі веселі віршики, забавлянк и, ігри-потішки, які легко запам'ятовуютьс я  і дарують радість вам і вашій дитині.

Нова студія - гість Діна Тимошенко-Ушакова

2 листопада 2017 року, завідувач ПМПК, відвідала Ірпінську ЗШ №17.

Забезпечення потреб дитини, створення умов для її розвитку – один з пріоритетних напрямків діяльності управління освіти і науки.
 Великої турботи потребують діти з особливими потребами, ми розуміємо, що створення оптимальних умов у межах інклюзивних шкіл, необхідна допомога фахівців – все це дає можливість забезпечити дітям вільний доступ до якісної освіти. 

Журнал "Твой малыш" читаем о дислексии

Журнал "Твой малыш" читаем о дислексии. Подымается очень актуальный вопрос о нарушении чтения.