воскресенье, 27 декабря 2020 г.

Використання методик для тестування дітей з ООП

 

Використання методик для тестування дітей з ООП

У 2018 році Міністерство освіти і науки України закупило основний пакет методик для тестування дітей з особливими освітніми потребами на базі інклюзивно-ресурсних центрів.

До комплектів, які надійшли в кожен ІРЦ, входять 5 методик. Це методики для визначення інтелектуального рівня розвитку дитини, методика WISC-IV або Шкала Векслера для дітей – IV видання та методика Leiter-3, шкала продуктивності Лейтера – 3 видання. Ці методики спрямовані на визначення рівня інтелекту.

Методика Векслера містить вербальні тести, і її віковий діапазон застосування – від 6 до 16 років. Шкала Лейтера містить невербальні інструкції і завдання і не потребує вербальної комунікації з дитиною взагалі. Спочатку її створювали як методику для дітей з порушеннями слуху та мовлення, але вона знайшла широке застосування для дітей з аутизмом. Завдяки невербального компоненту вона широко застосовується для осіб з абсолютно різними порушеннями. Її віковий діапазон – від 3 до 75+ років, тобто підходить і для дітей, і для дорослих.

Також є дві методики, спрямовані на визначення особливостей розвитку дітей аутистичного спектру – це PEP-3 та CASD.

PEP-3 розроблена в межах “TEACCH” (програма для навчання та роботи з дітьми з РАС та іншими розладами) і вузькоспрямована на дітей з РАС. Зараз є великий запит на оволодіння псидіагностичними інструментами, які можуть підтвердити або спростувати наявність у дитини РАС. Обережно вживаю слово “діагностичний”, тому що психологи не можуть ставити діагнози.

Отже, ми завжди наголошуємо, що за результатами роботи з будь-якою з методик ми не ставимо діагноз та не формулюємо жодних діагностичних рішень. Ми визначаємо поведінкові, когнітивні або емоційні прояви дитини. І ми кажемо про діагностування лише в контексті визначення особливостей. Ми не діагностуємо аутизм за PEP, а визначаємо поведінкові та когнітивні прояви. Саме в цьому перевага.

Сама методика виглядає як гра, схожа на набір іграшок. Але кожна іграшка – стимул, який спеціаліст дає дитині і фіксує її поведінкові реакції за чітким протоколом, на основі якого нараховуються бали. Кожна поведінкова реакція оцінюється певною кількістю балів, і вже виходячи з віку дитини, ці бали переводяться в певні показники.

Інша методика, спрямована на визначення проявів РАС у дітей, – це CASD, скрінінгова методика. Вона складається із запитань до батьків або спеціалістів, які проводять з дитиною найбільше часу. Тобто є кілька варіантів заповнення методики CASD: батьками, опікунами чи корекційними педагогами. Останнє можливо, але є небажаним, тому що запитання в методиці стосуються і деяких побутових аспектів поведінки дитини, прийому їжі, гігієни тощо.

Остання методика – опитувальник CONNERS-3. Вона потрібна для виявлення РДУГ (розладів дефіциту уваги та гіперактивності). Тест складається з трьох форм: для самої дитини, для батьків (опікунів) і вчителів-педагогів. Віковий діапазон для CONNERS-3 – від 6 до 16 років.

Аналіз результатів має відбутись мінімум за трьома формами. Дітям молодшого віку (6-7 років) форма самозвіту не надається. Замість неї додаткову форму мають дати або вчителю, або батькам чи опікунам. Загалом за CONNERS-3 може бути зібрано до 5 джерел інформації. Опитувальник містить трохи більше 100 запитань. Цінність CONNERS-3 в тому, що методика дає розуміння про функціонування дитини в різних контекстах.

вторник, 22 декабря 2020 г.

Продовження карантину та особливості здійснення освітнього процесу в Інклюзивно-ресурсному центрі у період з 11.01 по 24.01.2021 року

1.В Інклюзивно-ресурсному центрі Ірпінської міської ради Київської області продовжено карантин з 19 грудня 2020 р. до 28 лютого 2021 р. включно.
2. У період з 08 січня 2021 року по 24 січня 2021 року включно забороняється відвідування ІРЦ ІМР.
3. У період з 11 січня 2021 року по 22 січня 2021 року включно надання психолого-педагогічних послуг та консультування батьків і педагогічних працівників буде відбуватися у дистанційному форматі.
Ще раз нагадую телефон Інклюзивно-ресурсного центру 0509857329 (з 8 до 17 години, обідня перерва з 12 до 13), e-mail: irc_irpin@ukr.net. Заяву можна подати за посиланням [https://ircenter.gov.ua/)

среда, 16 декабря 2020 г.

Грант для студентів і абітурієнтів м. Ірпінь (соціальна програма Scholarship)

 Запрошуємо студентів і абітурієнтів м. Ірпінь взяти участь у соціальній програмі Scholarship.

Головний приз - гранти (стипендія) на сплату року навчання в українському ВНЗ. 

Наразі відкрито 8 номінацій: 

27 000 грн. -  https://lukashuk.com.ua/scholarship/ (запитання та роботи надсилати на пошту: lukashuk.dc@gmail.com)

35 000 грн. -  https://sweetcv.com/ua/scholarship-2020 (запитання та роботи надсилати на пошту: scholarship@sweetcv.com)

18 000 грн. -  https://seoquick.com.ua/scholarship-ua/ (запитання та роботи надсилати на пошту: lily@scholarship.events)

30 000 грн. -  https://nadzor.ua/scholarship (запитання та роботи надсилати на пошту: scholarship@nadzor.ua)

30 000 грн. -  https://olanko.com.ua/novyie-vozmozhnosti-s-soczialnyim-proektom-scholarship (запитання та роботи надсилати на пошту: seo.olanko@gmail.com)

20 000 грн. -  https://perevozka24.com/Ukraina/news/scholarship-dlya-studentov-iz-ukrainy-ot-servisa-perevozka-24-UA (запитання та роботи надсилати на пошту: scholarship@perevozka.com)

32 000 грн. -  https://cis.ua/sotsialnaya-programma-scholarship/ (запитання та роботи надсилати на пошту: scholarship@cis.ua)

44 000 грн. -  https://englishprime.ua/scholarship/ (запитання та роботи надсилати на пошту: scholarship@englishprime.ua)

Участь повністю безкоштовна. 

Ми оплачуємо навчання в усіх закладах, як приватних, так і державних, а також прагнемо знайти талановитих молодих спеціалістів. 

пятница, 11 декабря 2020 г.

Гаврилов О. В. "Особливі діти в закладі і соціальному середовищі"

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchannya-ditej-u-specialnih-zakladah-osviti/osvita-ditej-z-osoblivimi-potrebami/navchalno-metodichni-posibniky 

Скрипник Т. В. "Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі"

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchannya-ditej-u-specialnih-zakladah-osviti/osvita-ditej-z-osoblivimi-potrebami/navchalno-metodichni-posibniky 

МОН РОЗШИРЮЄ МОЖЛИВОСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОПОМІЖНИМИ ЗАСОБАМИ ОСІБ З ООП

https://mon.gov.ua/ua/news/mon-rozshiryuye-mozhlivosti-zabezpechennya-dopomizhnimi-zasobami-osib-z-oop 

Відеолекція для вчителів про універсальний дизайн у навчанні

https://www.youtube.com/watch?v=ic1KE0yESH0&feature=youtu.be 

Відеолекція для вчителів про універсальний дизайн у сфері освіти

https://www.youtube.com/watch?v=2zbw4WcxvFc&feature=youtu.be 

Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами

https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EdEra-SmartOsvita+Inc+1/about 

УЧАСТЬ БАТЬКІВ У ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EdEra-SmartOsvita+Par+1/about 

пятница, 4 декабря 2020 г.

Знати, щоб передбачати, вміти, щоб допомогти



 

Знати, щоб передбачати, вміти, щоб допомогти

 


 

03-04листопада 2020 р. спеціалісти Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради відвідали тренінг для гейткіперів "Попередження суїциду в громадах".

Термін "Gatekeeper " у галузі запобігання самогубствам позначає "людей у громаді, які зазвичай контактують віч-на-віч із великою кількістю членів громади та можуть бути навчені визначати осіб, які загрожують самогубством, та направляти їх на лікувальні або допоміжні служби за потребою.

Під час тренінгу фахівці більш детально ознайомилися  з темою суїциду, навчилися  розпізнавати попереджувальні ознаки, надавати підтримку в суїцидальній кризі та перенаправляти людину для отримання спеціалізованої допомоги.

Знати, щоб передбачати, вміти, щоб допомогти!

 

четверг, 29 октября 2020 г.

Асистент дитини

 Асистент учня Згідно з Законом України «Про повну загальну середню освіту», асистенти учня (дитини) є учасниками освітнього процесу. Їх діяльність регламентується частиною 7 статті 26 зазначеного Закону. Звертаємо увагу, що асистент учня не є педагогічним працівником та не призначається на посаду керівником закладу освіти, а лише може бути допущений ним до освітнього процесу відповідно до діючого законодавства. Асистентом учня може бути один із батьків (інший законний представник) дитини або уповноважена ними особи. У такому випадку батьки (інші законні представники) дитини мають звернутися до керівника закладу освіти із заявою про допуск до освітнього процесу. Також асистентом учня може бути соціальний робітник, що надає соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання. Відповідно до частини шостої статті 16 Закону України «Про соціальні послуги» така соціальна послуга є однією з базових соціальних послуг, надання якої регламентується цим Законом та державним стандартом соціальної послуги. Асистент учня зобов'язаний пройти медичний огляд перед допуском до освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти. Також перед допуском до освітнього процесу керівник закладу повинен поінформувати асистента учня про: дотримання правил охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо; дотримання правил внутрішнього розпорядку закладу освіти; дотримання принципу конфіденційності стосовно стану здоров’я та іншої особистої інформації про учасників освітнього процесу; дотримання поваги до гідності, прав, свобод і законних інтересів усіх учасників освітнього процесу; недопущення будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою; заборону пропаганди та агітації, що завдає шкоди здоров’ю здобувачів освіти; заборону вживання на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, тютюнових виробів, інших шкідливих речовин. Асистент учня не здійснює: втручання в освітній процес; виконання освітньої програми для досягнення учнями результатів навчання; надання освітніх послуг в закладі освіти; надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо організації освітнього процесу;  розробку індивідуальних завдань і матеріалів для учнів із особливими освітніми потребами; виконання інших функцій педагогічних працівників. Асистент учня забезпечує соціально-побутові потреби учня з особливими освітніми потребами, для чого може бути присутній (за згодою керівника закладу освіти) під час уроків та позакласної роботи, інших заходів закладу освіти, допомагати у пересуванні, відвідуванні туалету, переодяганні, харчуванні та задоволенні інших соціальних та фізичних потреб здобувача освіти. Асистент учня (дитини) відповідно до Примірного положення про команду супроводу залучається до складу команди супроводу дитини та має сприяти досягненню визначених командою супроводу цілей розвитку у

Асистент вчителя в умовах дистанційного навчання


В умовах використання технологій дистанційного навчання асистент вчителя

: • організовує спільно з учителем/ями освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання; 

• забезпечує комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) з метою організації навчання учнів з особливими освітніми потребами; 

• координує дистанційне навчання з батьками (іншими законними представниками) дитини, у тому числі завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали тощо;

 • здійснює підготовку матеріалів для дистанційного навчання для учнів з особливими освітніми потребами, у тому числі консультує батьків щодо їх використання; 

• забезпечує підготовку індивідуальних завдань та адаптацію їх до використання в умовах дистанційного навчання; 

• забезпечує індивідуалізацію технологій дистанційного навчання з урахуванням особливих освітніх потреб, у тому числі обирає відповідні інструменти, консультує батьків щодо технічних особливостей їх використання з учнями з особливими освітніми потребами; 

 • асистує вчителю під час проведення дистанційних занять, до прикладу: допомагає вчителю під час поділу учнів на пари і групи в ZOOM-конференціях, може приєднуватись до будь-якої пари/групи в будь-який момент, допомагати та виправляти помилки, слідкувати за підняттям рук учнів;

 • надає учню та його батькам (іншим законним представникам) рекомендації щодо дотримання норм при користуванні комп’ютерною технікою. 

Асистент вчителя

 Асистент вчителя зобов’язаний:

 • дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

  • виконувати обов’язки, визначені установчими документами закладу освіти, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками;

 • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів; • дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»;

• використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог законодавства; • володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям

 • постійно підвищувати свою педагогічну майстерність;

 • дотримуватися принципу конфіденційності стосовно стану здоров’я та іншої особистої інформації про учасників освітнього процесу

; • повідомляти про факти булінгу (цькування), свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів щодо його припинення; 

• забезпечувати особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для учня з особливими освітніми потребами;

 • допомагати у навчанні не лише дитині з особливими освітніми потребами, а усім іншим учням класу;

 • брати участь у розбудові інклюзивного освітнього середовища разом з іншими педагогічними працівниками закладу освіти; 

• забезпечувати партнерство з вчителем та іншими учасниками освітнього процесу з метою виконання освітньої програми для досягнення усіма учнями класу результатів навчання, формування відповідних компетентностей, їхнього особистісного та соціального розвитку.

 

воскресенье, 11 октября 2020 г.

До нас завітали гості

Росіта Олександрівна Ляшко відвідала клуб "Дивосвіт". Поскільки ми знаходимося в одному приміщенні, то й завітала до нас. Їй сподобалася наша атмосфера, наші фахівці. Ми довго говорили про дітей з особливими освітніми потребами. Також було презентовану роботу центру. І відзначено фаховість працівників ІРЦ 

пятница, 2 октября 2020 г.

Роздуми в День вчителя


Є строга радість – взять трамплін рекордний. Без публіки. Без премій. Без журі
(Ліна Костенко)
Я-педагог! Два чарівних слова, які змушують зазирнути у власну душу, своє серце, в свої думки, подумати про себе.



Педагог -це спосіб життя, це стан душі. Чи вистачить мені сил? Чи зможу йти в ногу з часом, бути готовою до всього? Думаю, що так. Адже весь час рухаюся вперед, вдосконалююсь, навчаюсь новому.
Десь я прочитала легенду, що на землі розкидано безліч вуглинок-світлячків. Кожна з них - це символ якоїсь професії.І щаслива та людина, яка знайде саме свою вуглинку, що світитиме їй все життя. Я вважаю, що не помилилася в виборі своеї професії, я знайшли свою вуглинку —і тому щаслива людина.
Мабуть, потрібно знати, чого я не люблю, шо заважає мені в житті. Так-от, я не люблю, як сказав В.Висоцький, «коли, стріляють в спину, а ще гірше-коли в неї плюють», не люблю фальші, лицемірства, облудливих слів, ненавиджу підлість і брехню. Тому висловлююсь відкрито, чесно, уникаю піднесено-порожніх фраз.
Професія педагог-це професія успіху. Досягти успіху не означає, що потрібно зробити що-небудь визначальне. Це значить, що потрібно робити те саме, що і всі, Tільки виключно добре. Є такий афоризм: «Не даруй людині картину-подаруй їй фарби і nолотно, не даруй людині книгу-подаруй блокнот і ручку. Не даруй того, що ти вважаеш шастям- подаруй ти їй свободу вибирати своє"
З повагою і любов"ю до вас, Діна Тимошенко-Ушакова

понедельник, 28 сентября 2020 г.

Інклюзивні заклади

В цьому навчальному році інклюзивні групи функціонують в ЗДО №1 (2 групи), ЗДО №6 (3групи), ЗДО №7 (1 група), ЗДО №8 (1група), ЗДО №9 (2 групи), ЗДО №11(1 група), ЗДО №24 (1 група). Там перебуває 28 дітей із особливими освітніми потребами.
Цього року майже у всіх закладах загальної освіти функціонують класи з інклюзивним навчанням:
СЗШ №1- 4 класи (4 учні)
СЗШ №2- 7класів (8 учнів)
Ліцей №3-7класів (7 учнів)
ЗЗСО №5- 1клас (1 учень)
СЗШ №12- 2 класи (2 учня)
ЗЗСО №13-2 класи (3 учня)
ЗЗСО №14-1 клас (1 учень)
ЗЗСО №15- 1 клас (1 учень)
ЗЗСО №17- 12 класів (20 учнів)
ЗЗСО №18-6 класів (7 учнів)
КГЛ-2 класи (2 учнів)

пятница, 25 сентября 2020 г.

Методична допомога

Методична підтримка членів команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Робота з дітьми з особливими освітніми потребами – це  непроста та відповідальна робота. 

25.09.2020 року, директор інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради, Діна Тимошенко-Ушакова, надала методичну допомогу педагогам, які працюють в інклюзивних класах Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи I-III ст. художнього профілю №1 ім. А.С.Макаренка
Ірпінської міської ради Київської області.

Під час візиту, Діна Борисівна звернула увагу педагогів на організаційні моментах, особливостях організації інклюзивного  навчання в закладах освіти, проведення оцінки розвитку та надання корекційно-розвиткових послуг, висвітлила питання формування індивідуальної програми розвитку (ІПР) в автоматизованій системі «ІРЦ» відповідно до вимог та викликів сучасності. Крім цього, директор центру дала кваліфіковані відповіді на питання педагогів.


среда, 23 сентября 2020 г.

Круглий стіл на тему «Інклюзивна громада - пільги, можливості, права дітей з інвалідністю»

 

23 вересня 2020 року відбувся  круглий стіл на тему «Інклюзивна громада - пільги, можливості, права дітей з інвалідністю». Учасниками круглого столу були представники  благодійного фонду «Синій слон», керівник програми “Autism friendly space” Асоціації Child.ua Ганна Давиденко, заступник начальника управління освіти і науки Вікторія Баран, директор Інклюзивно-ресурсного центру Діна Тимошенко-Ушакова, депутатка Ірпінської міської ради, голова ГО “Асоціація жінок України “ДІЯ” Віолетта Кременчук-Дворнікова та батьки дітей з особливими освітніми потребами.




Багато актуальних  питань було розглянуто. Особливий акцент зроблено на те, щоб створити такі умови, де дитина стала б частиною соціуму і могла б повноцінно розвиватися як особистість.

Представники управління освіти розповіли про інклюзивні заклади, корекційно-розвиткові послуги, ресурсні кімнати та плани на майбутнє.

Дуже важливо, щоб громада усвідомила, що всі ініціативи щодо впровадження інклюзії потребують планування та залучення фінансування. І лише тісною взаємодією громади та органів місцевого самоврядування можливо досягнути успіху.

 

вторник, 22 сентября 2020 г.

Заклади загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням

 


Заклади загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням

Кожна школа повинна бути інклюзивною. Це означає готовність у будь-який час прийняти кожну дитину, прагнучи створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу.

Цього року майже у всіх закладах загальної освіти функціонують класи з інклюзивним навчанням:

СЗШ №1- 4 класи (4 учні)

СЗШ №2- 7класів (8 учнів)

Ліцей №3-7класів (7 учнів)

ЗЗСО №5- 1клас (1 учень)

СЗШ №12- 2 класи (2 учня)

ЗЗСО №13-2 класи (3 учня)

ЗЗСО №14-1 клас (1 учень)

ЗЗСО №15- 1 клас (1 учень)

ЗЗСО №17- 12 класів (20 учнів)

ЗЗСО №18-6 класів (7 учнів)

КГЛ-2 класи (2 учнів)

Фахівці Інклюзивно-ресурсного центру постійно цікавляться успіхами дітей з особливими освітніми потребами, надають консультації батькам і методичну допомогу педагогам.

Сьогодні директор ІРЦ ІМР, Діна Тимошенко –Ушакова, відвідала

Ірпінську загальноосвітню школу І-ІІІступенів № 17, де навчається на інклюзивному навчанні найбільша кількість дітей. Були обговорені проблемні питання та проведення корекційно-розвиткових занять.

Інклюзивне навчання в закладах дошкільної освіти міста Ірпеня

 

Інклюзивне навчання в закладах дошкільної освіти

Світ  дітей  з  особливими  освітніми  потребами особливий та різнобарвний.  Вони  вчаться  жити  повноцінним  життям.

З кожним роком збільшується кількість інклюзивних груп.


В цьому навчальному році інклюзивні групи функціонують в   ЗДО №1 (2 групи), ЗДО №6 (3групи), ЗДО №7 (1 група), ЗДО №8 (1група), ЗДО №9 (2 групи), ЗДО №11(1 група), ЗДО №24 (1 група). Там перебуває 28 дітей із особливими освітніми потребами. Педагоги закладів дошкільної освіти допомагають

 дітям адаптуватися, спеціалісти інклюзивно-ресурсного центру надають консультації батькам і педагогам.

От і сьогодні директор ІРЦ ІМР, Діна Тимошенко-Ушакова зустрілася з батьками. Обговорили різні питання.

Тільки працюючи в команді,об’єднавши зусилля, ми допоможемо дітям знайти своє призначення в житті.

 

среда, 9 сентября 2020 г.

Посилання

Коротка довідка.       

 1. Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.  В кінці документа додаток з шаблоном ІПР.  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/872-2011-%D0%BF#Text   

2. Порядок та умов надання субвенції особам з особливими освітніми потребами. У документі є додатки: ТИПОВИЙ ДОГОВІР
на проведення (надання) психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг); АКТ
приймання проведених (наданих) психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг);  ПЕРЕЛІК ФАХІВЦІВ,
які проводять (надають) додаткові психолого-педагогічні і корекційно-розвиткові заняття (послуги) з особами з особливими освітніми потребами у закладах освіти
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/88-2017-%D0%BF#Text  

3.  Про команду супроводу: хто, що, коли, скільки разів на рік. https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-primirnogo-polozhennya-pro-komandu-psihologo-pedagogichnogo-suprovodu-ditini-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-v-zakladi-zagalnoyi-serednoyi-ta-doshkilnoyi-osviti  

4. Трошки про адаптацію, модифікацію, ІПР . Методичний лист: http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/29627/    

5.  Щодо посадових обов'язків асистента вчителя: https://ips.ligazakon.net/document/view/MUS19094  

6. Тарифний розряд асистента вчителя, додаток 6: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1130-05#top 

  7. Доплата за роботу в інклюзивному класі: http://www.zarplata.co.ua/?p=9257    І тут: стаття 24 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text

8. Робочий час та оплата праці педагогічних працівників, педагогічне навантаження асистента вчителя: стаття 24  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text   

9. Доплата за завідування. Стаття 24: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text    

10. Що можна купити на гроші з субвенції: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovogo-pereliku-specialnih-zasobiv-korekciyi-psihofizichnogo-rozvitku-ditej-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-yaki-navchayutsya-v-inklyuzivnih-ta-specialnih-klasah-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti    

11. Положення Про ІРЦ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/545-2017-%D0%BF#Text

вторник, 11 августа 2020 г.

Оголошення про вакансію


 

Управління освіти і науки Ірпінської міської ради Київської області оголошує конкурс на заміщення вакантних посад педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру  Ірпінської міської ради Київської області (м. Ірпінь, вул. Авіаконструктора Антонова, 4а.):

  • вчитель-дефектолог: дві вакантні посади (з них 0,5 ставки –  дефектолог-сурдопедагог, 0,5 ставки –  дефектолог-олігофренопедагог );

  • вчитель- логопед: одна вакантна посада;

  • психолог: дві вакантні посади;

  • вчитель-реабілітолог: одна вакантна посада.

До участі у конкурсі допускаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, як правило, мають вищу педагогічну освіту, за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліст або магістр, за спеціальністю “Спеціальна освіта”, “Корекційна освіта”, “Дефектологія”, “Психологія”, за кваліфікацією  логопеда, сурдопедагога, олігофренопедагога, тифлопедагога;  мають високі моральні якості та стан здоров’я, що дозволяє виконувати професійні обов’язки.

Необхідні документи: копія паспорта громадянина України; письмова заява про участь у конкурсі, до якої додається резюме у довільній формі; копія трудової книжки; копія (копії) документа (документів) про освіту із додатками, присвоєння вченого звання, присудження наукового ступеня; письмова згода на збір та обробку персональних даних.

Документи приймаються за адресою: м. Ірпінь, вул. Шевченка, 3-а, кабінет № 11 протягом 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення. Повна інформація про надання додаткових документів, порядок проведення конкурсу, розмір і умови оплати праці за телефонами: (04597) 61-190 або 67-000, 0509857329.

 

понедельник, 10 августа 2020 г.

Асистент вчителя

Підготувала для Вас окремі уточнення функцій асистента вчителя (за діючими нормативно-правовими документами) за умов, якщо дистанційне навчання буде знову з середини осені. Звичайно, кваліфікаційна характеристика асистента вчителя (вихователя) потребує перегляду в зв‘язку з введенням посади асистент дитини, але наразі так:
👩🏼‍🏫👩🏼‍🦱1. Організаційна. Веде встановлену документацію асистента, але не створює самостійно ІПР, організовує спільно з вчителем інклюзивне середовище класу (класний менеджмент), а в умовах дистанційної освіти організовує спільно з учителем он-лайн навчання (уроки, виховні бесіди, тощо), також допомагає організаційно в проведенні он-лайн корекційно-розвиткових занять (може знаходити ігри на платформах, мультфільми корисні для дітей), тощо; здійснює спостереження за дитиною в різних моментах шкільного життя (на уроці, під час спілкування з однолітками на перерві, в ігрових моментах), при дистанційному складає розклад занять дитини, здійснює навігацію (нагадування дзвінком, чи листом у вайбер, на мейл батькам), контролює вихід дитини спільно з батьками в прямий ефір, допомагає концентрувати увагу дитини, завчасно попереджає які матеріали необхідно приготувати батькам дитини на наступний тиждень для уроків і занять (попередньо узгоджує з логопедом, психологом і іншими фахівцями команди психолого-педагогічного супроводу КППС), контролює безпечний час проведення дитини за монітором згідно з санітарно-гігієнічними нормами та особливостями дитини (потребами, можливостями), приймає активну участь у розробці ІПР, засіданнях КППС, може ініціювати засідання команди супроводу (навіть он-лайн), однак не організовує його. Також не замінює функції вчителя: не дає самостійно завдання до уроку, не оцінює повністю самостійно, не звільняє від уроків, але перебуває в педагогічному партнерстві з усіма педагогами та батьками. 
🎨🖊2. Навчально-виховна. Здійснює у процесі підготовки до уроків разом з учителем адаптації та модифікації, відповідає за розробку індивідуальних завдань і роздаткових матеріалів для дітей із ООП (при дистанційному навчанні - так само (контролює об'єм матеріалу, час на виконання, навіть яскравість екрану, силу звуку, тощо інд. для кожної дитини)), здійснює он-лайн бесіди в ЗУМІ напр з усіма учнями класу щодо толерантності, безпеки при карантинних заходах, повагу до батьків у складний період, розуміння та виконавську дисципліну, дотримання встановленого режиму дня, важливість особистих переживань, тощо...також може нагадувати батькам про закріплення завдань фахівців на корекційно-розвиткових заняттях, надавати їм допомогу в цьому, але не виконувати завдання замість дитини та не пропонувати завдання замість логопеда, психолога, реабілітолога; повинен створювати ситуації успіху, оптимізму, впевненості в силах дитини, заохочувати. Якщо асистент вчителя помічає при дистанційному контакті психотравмуючі сімейні ситуації (нервозність батьків, невиконання з дітьми жодних завдань, надмірна вимогливість до дитини, або надмірна опіка, тощо) - повинен повідомити про це шкільного психолога та дирекцію школи. 
📊🧾3. Діагностична. Полягає виключно в порівнянні прогнозів передбачених в ІПР і реального ходу розвитку освітнього маршруту дитини. В порівнянні здобутків дитини за певний період часу, стану сформованості окремих функцій дитини в динаміці (напр. рухової, слухової, пізнавальної, сенсорної, комунікативної, тощо). Для порівняння навчальних досягнень асистент за погодженням з вчителем може розробляти коротке індивідуальне тестування та анкетування. Діагностування новоутворень , або навпаки факту деградації (розпаду) окремих навичок, чи функцій, а також коли освітній процес не залишає у розвитку дитини жодних змін, відбувається шляхом ведення індивідуального портфоліо. Можна розробляти Електронне портфоліо (Е-портфоліо дитини) за окремою технологією. 
🗓🗂4. Прогностична. Здійснює прогноз відповідно до стану сформованості функцій дитини та її компетенцій порівняно із фіксованими прогнозами в ІПР. Використовує для цього технологію "SMART-цілей". Спільно з учителем і іншими фахівцями КППС прогнозує кількість навантаження, зростання в нових знаннях і навичках на тиждень, місяць, квартал, півріччя, рік. Контролює відповідно до цього дозованість навантажень. При цьому не змінює самостійно освітню траєкторію дитини без погодження з колегами (у т ч працівниками ІРЦ) та батьками. За потреби вносить пропозиції щодо часткового відвідування уроків, невідвідування окремих уроків, та щодо комбінованих форм навчання (індивідуальна, а також позашкільна (окремі гуртки), мистецька (якщо дитина обдарована) освіта), але не може скеровувати батьків до вузьких фахівців і на інноваційні процедури (Томатіс-терапія, дельфінотерапія), тощо.) Працює спільно із фахівцями над розробкою для дитини, за потреби, індивідуального плану розвитку. 
📯🚦5. Консультативна. Функція полягає не в консультуванні батьків щодо корекційно-розвиткової складової, а виключно щодо покращення навчального процесу та умов виховання дитини в сім"Ї. Це радше не консультування, а відгуки про емоційні реакції, настрої та поведінку дитини під час тих чи інших шкільних моментів. Розповіді про успіхи дитини, про її поступ у навчальній діяльності, покращення окремих функій, які асистент вчителя може помічати виключно методом спостереження (напр.: краще запам"ятовування, посидючість, реакція, емоційна забарвленість мовлення), однак не в результаті спеціальних експериментальних досліджень щодо вищих психічних функцій, мовлення, координації, які обстежують за відповідними методиками фахівці (психолог, логопед, реабілітолог). Бесіди з батьками про прояви особливих потреб, або про те які освітні потреби вже зреалізовані та не мають місця в навчанні дитини (напр. постійна присутність асистента вчителя біля дитини на на уроці, або необхідність водити рукою дитини при письмі, контролювати записи в щоденник... )  і навпаки, при погіршенні стану дитини, а також при ситуації "без змін" можна підняти питання про необхідність ще додатково асистента дитини (на повний супровід, чи частковий), оскільки асистент вчителя педагог, а не соціальний працівник і догляд за дитиною та допомога в соціально-побутовому  орієнтуванні не входить в сферу компетенції асистента вчителя згідно з чинним законодавством.

понедельник, 27 июля 2020 г.

ВИЯВЛЕННЯ І ПОДОЛАННЯ ТРУДНОЩІВ ОПАНУВАННЯ НАВИЧКИ ЧИТАННЯ В УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Підвищення кваліфікації

ВСТУП ОСІБ З ООП ДО ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Поговоримо про депресію

Майстер-клас «Логопедія в повсякденні»

27.07.2020 року директор Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради, Діна Тимошенко-Ушакова (логопед-дефектолог), провела для батьків дітей, які мають порушення мовлення онлайн майстер-клас «Логопедія в повсякденні». Учасники отримали теоретичні знання про етапи та особливості розвитку мовлення, практичні рекомендації щодо покращення мовлення дитини та познайомилися з артикуляційними вправами,

воскресенье, 19 июля 2020 г.

на заметку родителям

http://enerlife.in.ua/ru/2019/07/13/%d0%bc%d0%b0%d1%80%d1%88%d1%80%d1%83%d1%82%d0%bd%d1%8b%d0%b9-%d0%bf%d0%bb%d0%b0%d0%bd-%d0%bf%d0%be-%d0%ba%d0%be%d1%80%d1%80%d0%b5%d0%ba%d1%86%d0%b8%d0%b8-%d1%80%d0%b0%d1%81-%d1%83-%d1%80%d0%b5%d0%b1/

воскресенье, 17 мая 2020 г.

продовжуємо роботу на карантині

Спеціалісти інклюзивно-ресурсного центру  не припиняють реалізовувати корекційну складову виховання і навчання, продовжують надавати  індивідуальні заняття он-лайн, консультації для батьків та дітей з особливими освітніми потребами.

среда, 13 мая 2020 г.

Корисна література для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

  1. Логопедія. Підручник. За ред. М.К.Шеремет. - К.: Видавничий Дім "Слово", 2010. - 376 с.: іл.
  2. Малярчук А. Обстеження мовлення дітей. Дидактичний матеріал. Дидактичний матеріал. — К.: Літера ЛТД, 2002. — 104 с.: іл.
  3. Блінова Г., Пічугіна Т. Дидактичний матеріал для подолання вад письма у дітей. К.: Благовіст, 2004. - 194 с.

Робота центру під час карантину


З 12.03.2020 року у країні був оголошений карантин з причини пандемії COVID-19. Очна робота з дітьми в школах, дошкільних закладах, закладах позашкільної освіти була тимчасово припинена.
        Але  діти мають право на отримання освіти. Тим паче, діти з особливими освітніми потребами, яким необхідно кожного дня працювати над корекцією та розвитком.
Тому інклюзивно-ресурсний центр Ірпінської міської ради не припиняє своєї роботи, фахівці центру завжди на зв’язку з батьками та дітьми.