Зразок записів результатів психологічного
обстеження
дітей, що направляються на діагностичне обстеження в
ПМПК
Зміст психологічного обстеження
ПОВЕДІНКА:
-
адекватна ситуації;
-
психомоторна розгальмованість;
-
особливості поведінки: пожвавлення,
розкутість, зацікавленість або незадоволення;
-
дисциплінованість, нервова
неврівноваженість,
стримання у володіння культурними навичками.
ОСОБЛИВОСТІ
КОНТАКТУ:
- змістовний, встановлюється легко, невимушено;
- змістовний, встановлюється поступово, характеризується скутістю, сором’язливістю, потребує заохочення;
- змістовний, встановлюється поступово, характеризується скутістю, сором’язливістю, потребує заохочення;
- формальний, встановлюється легко, невимушено.
ІНТЕРЕС ДО СПІВПРАЦІ З ДОРОСЛИМ:
- виразний, стійкий, такий що стимулює діяльність;
- епізодичний, поверховий, не стимулює діяльність;
- відсутність інтересу аж до відмови від виконання завдань.
ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНІ ДІЇ:
- самостійні, адекватні, практичні дії, яким передують
розумові, виявлення пошукової активності;
- нерішучі, стимульовані, адекватні практичні дії, яким передують розумові;
- діють імпульсивно, не радячись з дорослим;
- нерішучі, стимульовані, адекватні практичні дії, яким передують розумові;
- діють імпульсивно, не радячись з дорослим;
- нерішучі практичні дії, нерегульовані розумовими;
- імпульсивні, неусвідомлені дії (маніпуляція дидактичним матеріалом).
- імпульсивні, неусвідомлені дії (маніпуляція дидактичним матеріалом).
ТЕМП ТА ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ:
- рівномірна працездатність протягом усього дослідження;нерівномірний темп з прояви імпульсивності дії при збереженні працездатності;
- працездатність нерівномірна, з елементами астенії;
- рівномірно повільний темп, пов’язаний з перевагою
гальмування над збудженням;
- рівномірно швидкий темп, пов’язаний з перевагою
збудження над гальмуванням.
ЗДАТНІСТЬ ЗОСЕРЕДЖУВАТИСЬ:
- концентрація уваги: стійка чи швидко виснажується;
- швидка
втомлюваність, падіння працездатності, при невеликому навантаженні;
- повільність входження в роботу.
Методики:
1.”Коректурна проба” - дослідження здатності до
концентрації уваги, її стійкості, переключення, розумова працездатність.
2.”Рахунок по Крепеліну” - вивчення психічного темпу,
коливань уваги, переключення, працездатність.
3.”Таблиці Шульте” – діагностика обсягу, швидкості орієнтовно-пошукової діяльності, працездатність.
3.”Таблиці Шульте” – діагностика обсягу, швидкості орієнтовно-пошукової діяльності, працездатність.
АНАЛІЗУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ:
- судження логічні, правильні, свідомо відрізняє суттєві
ознаки від несуттєвих;
- виявлено недостатній рівень процесів узагальнення і
абстрагування;
- окремі непослідовні судження чи помилкові рішення
(наприклад, при астенічному стані)
Методики:
1.”Розрізні малюнки” - встановлення здатності запам’ятовувати і відтворювати
1.”Розрізні малюнки” - встановлення здатності запам’ятовувати і відтворювати
просторову структуру цілого предметного зображення з 2-6
частин.
2.”Виділення суттєвих ознак” – дозволяє відрізняти суттєві ознаки від несуттєвих та робити висновки про логічність суджень.
2.”Виділення суттєвих ознак” – дозволяє відрізняти суттєві ознаки від несуттєвих та робити висновки про логічність суджень.
3.Субтест “Практичний аналіз” (тест вербального інтелекту Й.
Ставело) – дослідження загальної поінформованості й розуміння змісту
прислів’їв).
Субтест “Виключення” – здатність виділяти загальні ознаки і
властивості предметів чи понять й уміння порівнювати їх - здатність до
аналітико-синтетичної діяльності.
:
- сформованість здатності до
аналітико синтетичної діяльності.
Методики:
Методики:
1.”Тест
шкільної зрілості” (вербальне мислення).
2. Тест Векслера – визначення загального рівня розвитку дитини.
3. “Прогресивні матриці Равена”(невербальний варіант – визначення рівня розвитку аналітико-синтетичних умінь.
2. Тест Векслера – визначення загального рівня розвитку дитини.
3. “Прогресивні матриці Равена”(невербальний варіант – визначення рівня розвитку аналітико-синтетичних умінь.
УЗАГАЛЬНЕННЯ:
- задовільно володіє поняттями чи орієнтується на зовні несуттєві ознаки;
- недостатність рівня узагальнень.
Методики:
1.”Вилучення четвертого зайвого”- сформованість наочно-образного мислення, процесів узагальнення, уміння відрізняти суттєві ознаки від несуттєвих.
2.Субтест “Узагальнення” (тест вербального інтелекту Й. Ставело) визначення орієнтації у знаннях про навколишню дійсність.
3.Субтест “Визначення антонімів” – вибір логічної протилежності.
4.Субтест “Пошук аналогів” (правильність рішення нижча у молодших школярів).
Методики:
1.”Вилучення четвертого зайвого”- сформованість наочно-образного мислення, процесів узагальнення, уміння відрізняти суттєві ознаки від несуттєвих.
2.Субтест “Узагальнення” (тест вербального інтелекту Й. Ставело) визначення орієнтації у знаннях про навколишню дійсність.
3.Субтест “Визначення антонімів” – вибір логічної протилежності.
4.Субтест “Пошук аналогів” (правильність рішення нижча у молодших школярів).
ЗДІЙСНЕННЯ КЛАСИФІКАЦІЇ:
- рівень доступності узагальнень ( сформованість узагальнень на елементарному рівні, труднощі під час об’єднання складніших груп).
Методики:
1.”Класифікація понять” ( в модифікації Л.С.Виготського, Б.В.Зейгарник, Ю.Ф.Полякова) – дослідження рівня процесу аналізу й синтезу, послідовність суджень дітей дошкільного і шкільного віку (40малюнків).
2.Групування предметів за родовими та функціональними ознаками.
3.Групування предметів за 2-3 ознаками (колір, величина, форма).
1.”Класифікація понять” ( в модифікації Л.С.Виготського, Б.В.Зейгарник, Ю.Ф.Полякова) – дослідження рівня процесу аналізу й синтезу, послідовність суджень дітей дошкільного і шкільного віку (40малюнків).
2.Групування предметів за родовими та функціональними ознаками.
3.Групування предметів за 2-3 ознаками (колір, величина, форма).
ПЕРЕНЕСЕННЯ ВМІННЯ В НОВІ ПІЗНАВАЛЬНІ СИТУАЦІЇ
- здатність до актуалізації знань під час розв’язання аналогічних завдань
Методика:
1.Г.Россолімо – обстеження розуміння змісту ситуації, наявність елементарних уявлень, можливість використання минулого досвіду.
Методика:
1.Г.Россолімо – обстеження розуміння змісту ситуації, наявність елементарних уявлень, можливість використання минулого досвіду.
МІРА САМОСТІЙНОСТІ ТА ХАРАКТЕР НЕОБХІДНОЇ ДОПОМОГИ:
- сформованість уміння дитини виконати самостійно те, що вона вже виконала з допомогою дорослого;
- вміння використати допомогу в процесі виконання завдання.
НАВЧУВАНІСТЬ:
- здатність
щойно здобуте з допомогою дорослого вміння застосувати в аналогічній ситуації.
- стійкість чи нестійкість мислення, “зісковзування” суджень на шлях випадкових асоціацій( чи наявна можливість виправлення помилок і подальша діяльність без них).
Методики:
1.“Прості аналогії” – розуміння логічних зв’язків та співвідношень між поняттями; діагностика порушень послідовності суджень та інертності психічних процесів.
2.Тест Кеттела ( вимір інтелекту дітей 6-літнього віку).
3.Тест вербального мислення Керна-Йірасека.
4.Шкільний тест розумового розвитку.
УМОВИВОДИ:
- правильність суджень чи неспроможність з’ясувати основний зміст навіть простих сюжетних малюнків;
- наявність труднощів у розумінні внутрішніх смислових зв’язків, особливо прихованих;
-можливість самостійної розповіді.
Методики:
1.Тест “Словесні ряди”- рівень розвитку логічного мислення.
2.Тест “Числові ряди” – рівень розвитку логічного мислення.
3. Субтест “Математична логіка” (тест вербального інтелекту Й.Ставело).
Методики:
1.Тест “Словесні ряди”- рівень розвитку логічного мислення.
2.Тест “Числові ряди” – рівень розвитку логічного мислення.
3. Субтест “Математична логіка” (тест вербального інтелекту Й.Ставело).
- емоційно-вольова
сфера стійка;
- емоційно-вольова сфера не стійка;
- емоційна лабільність чи незрілість емоційно-вольової сфери.
ДЕЯКІ ПРОЯВИ ОСОБИСТОСТІ:
- затримка у сформованості пізнавальної діяльності і реакцій поведінки. Можливі прояви психічного інфантилізму;
- обмеженість інтересів, невміння спостерігати;
- млявість, боязкість, схильність скаржитися на товаришів, постійне звертання по допомогу;
- надмірна збудливість – бурхливі реакції на зауваження;
- постійні конфлікти з товаришами, бійки, що закінчуються
сльозами і повною знесиленістю;
- критичність – здатність адекватно реагувати на зауваження і заперечення з боку інших осіб (за результатами спостереження).
- критичність – здатність адекватно реагувати на зауваження і заперечення з боку інших осіб (за результатами спостереження).
_______________________________________________________________________________
Ірпінська міська психолого-медико-педагогічна
консультація знаходиться
за адресою:
м. Ірпінь, вул. Жовтнева, 129-А
(у приміщенні Ірпінської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ст. № 3).
Телефони для довідок: 92-226, 95-440.
Комментариев нет:
Отправить комментарий