Відомо, що рівень розвитку мовлення дитини знаходиться в залежності від ступеню сформованості дрібних рухів
пальців рук. Вправи виконувати по 2-3 хвилин.
Пальчикова гімнастика
1. Стиснути пальці в кулак та розтиснути пальці обох рук одночасно, потім по черзі (руки попереду, вгорі, чи
відведені в сторони).
2. Вигинання та прогинання зап’ясть рук одночасно, потім поперемінне.
3. «Замок» (пальці переплетені, долоні стиснуті).
4. «Ножиці» – розведення пальців в сторони і зведення їх
докупи спочатку однієї, потім другої руки.
5. Згинання і розгинання пальців по черзі, починаючи з
мізинця, потім з великого пальця, в кулак.
6. «Пальчики вітаються» – кінчик великого пальця правої
руки торкається кінчиків вказівного,
середнього, безіменного пальців та мізинця.
Потім – лівої.
7. «Оса» – випрямити вказівний палець правої (лівої) руки
й обертати ним.
8. «Коза» – витягнути вказівний палець
правої (лівої) руки і мізинець.
9.
«Козенята» – та ж сама вправа обома руками.
10. «Окуляри» – утворити два круги
з великого та вказівного пальців.
11. «Прапорець» – усі пальці, крім великого, з'єднати
разом, великий палець витягнути догори.
12.
«Дерева» – підняти обидві руки долонями до себе.
13. «Пташки» – пальцями обох рук, піднятих вгору, виконувати
рухи вгору-вниз. 14. «Біжить коник» – витягнути вказівний палець правої руки, а інші
пальці «бігають» по столу.
15. Схрестити пальці, підняти руки догори, розставити
пальці – «сонячні промені».
1б. Гра на піаніно (імітування гри на піаніно на
столі). Дитина послідовно торкається кінчиками пальців столу:
Одним пальцем: 1, 2, 3, 4, 5; 5, 4, 3, 2, 1.
Двома пальцями: 1 - 5, 1 - 4, 1 - 3, 1 - 2; 1 - 2, 1 - 3,
1 - 4, 1 - 5.
17. «Равлик» – права рука лежить на столі долонею вниз,
вказівний та середній пальці витягнуті вперед,
інші пальці згинаються.
Вправи на ритмічну організацію рухів, перемикання
Вправи виконуються за зразком, слуховою інструкцією.
1. «Долоня – кулак» – кисть руки спускається на стіл долонею,
потім стискається в кулак.
2. «Долоня – кулак – ребро» – кисть руки спускається
долонею вниз, потім стискається в кулак, а
потім ставиться на ребро.
3. «Оса – кільце» – перехід від однієї статичної пози до
іншої.
4. «Відстукай» – олівцем, ручкою, долонями відтворити
певний ритм, наданий вчителем.
Використання
практичних вправ, ігор для
розвитку дрібної моторики
1. Розривання паперу на дрібні шматочки.
2. Катання кульок з пластиліну.
3. Нанизування кілець, намистинок.
4. Застібання гудзиків.
5. Розв'язування та зав'язування вузлів.
6. Шнурування черевиків.
7. Ліплення, малювання, штрихування, робота з мозаїкою.
Консультацію
можна отримати у Діни Борисівни за телефонами: 92-226, 0633955011.
Скайп: pmpk_irpin . E-mail: pmpk_irpin@ukr.net
Комментариев нет:
Отправить комментарий