Страницы

понедельник, 31 декабря 2018 г.

До обов"язків асистента вчителя не входить

 Асистент вчителя в межах свого педагогічного навантаження не надає (не проводить) корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги (заняття), не надає консультацій та завдань замість вчителя-логопеда, практичного психолога чи інших фахівців. Асистент учителя не розробляє самостійно індивідуальну програму розвитку, не здійснює направлення батьків (інших законних представників) до вузьких спеціалістів, не змінює самостійно освітню траєкторію учня.

Функції асистента вчителя

 Асистент учителя здійснює такі функції:

 - організаційну: допомагає в організації освітнього процесу в класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця; організовує спільно з іншими педагогічними працівниками інклюзивне освітнє середовище в класі;  проводить спостереження за дитиною під час освітнього процесу та фіксує результати спостереження у щоденнику спостережень; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня з особливими освітніми потребами; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку; забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці; забезпечує залучення учнів з особливими освітніми потребами до заходів закладу освіти, у тому числі позакласних; веде документацію;

 - навчально-розвиткову та виховну: працює в партнерстві з учителем з метою виконання освітньої програми для досягнення учнями класу результатів навчання, формування компететностей; забезпечує спільно з учителем єдність навчання, виховання і розвитку учнів; співпрацюючи з учителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів; забезпечує розробку індивідуальних завдань і роздаткових матеріалів для учнів із особливими освітніми потребами; адаптує чи модифікує (за потреби) матеріали для уроку відповідно до індивідуальної програми розвитку; сприяє соціалізації учнів з особливими освітніми потребами та включенню їх до учнівського колективу; сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану; стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі в науковій, технічній, художній творчості; створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому; 

- діагностичну: разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності та розвитку учнів з особливими освітніми потребами; визначає сильні та слабкі сторони, потенційні можливості та бар'єри навчання; оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня, у тому числі слідкує за його успіхом за певний період часу, порівнює стан сформованості окремих функцій дитини в динаміці; створює індивідуальне портфоліо учня.

 - прогностичну: на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку; здійснює прогноз відповідно до стану сформованості функцій дитини та її компетенцій порівняно із фіксованими прогнозами в індивідуальній програмі розвитку, у тому числі з поставленням "SMART-цілей", що передбачають: функціональність цілей (значимість для учня та доступність для досягнення в закладі освіти), відповідність теперішньому рівню розвитку, сформульованість так, щоб можна було побачити, як учень опановує матеріал, вимірюваність та чіткі критерії, за допомогою яких можна визначити, чи досягнув учень цілі, з дотриманням правильності формулювання;

 - консультативно-комунікативна: постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу щодо освітнього процесу, виконання індивідуальної програми розвитку, підготовки необхідних матеріалів; здійснює двосторонню комунікацію з батьками (іншими законними представниками дитини) щодо успіхів учня з особливими освітніми потребами, вдалих прийомів та особливостей організації освітнього процесу (при яких умовах краще концентрує увагу, необхідність водити рукою дитини при письмі, контролювати виконання завдання тощо); за дорученням керівника закладу здійснює комунікацію з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, консультування з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо особливостей організації освітнього процесу.

пятница, 21 декабря 2018 г.

Дякую, що ви є моєму житті!

Я дякую долі, що на моєму трудовому шляху зустрічаються батьки дітей з особливими освітніми потребами, які не є просто споживачами послуг, а є партнерами. Вони не чекають, що прийде чудо, а ми плекаємо його разом. Ми разом рухаємося вперед. Ми можемо довго спілкуватися, ділитися радісним новинами і наболілим, переглядати відео маленьких перемог дитини! З багатьма сім'ями я залишаюся друзями. Насправді, я всіх вас дуже люблю цінную і горжусь вами! Дякую, що ви є моєму житті!

Роздуми після візиту в сім"ю, де є двоє дітей з інвалідністю

Не завжди вистачає мужності відвідувати сім"ю в якій є дитина з інвалідністю.... А якщо в цій сім"Ї не одна така дитина, а дві...А всього в сім"ї -троє дітей! .Хто знає, той відчує моє збентеження.....
Але зайшовши в квартиру , я відчула позитив, довіру до мене.
Ми з мамою, сформували смарт-цілі, виробили невеличку програму, яку вони будуть виконувати до мого слідуючого візиту.

пятница, 14 декабря 2018 г.

Як допомогти людині при напади епілепсії

Як допомогти людині при напади епілепсії
Перша допомога при епілепсії 
Напади епілепсії виникають раптово і їх не можна передбачити чи уникнути. Про першу допомогу при них треба знати не тільки хворим, а й оточуючим. Усі мають знати, як допомогти людині з епілепсією у потрібний момент. 
Багато хто не знає, як допомогти людині під час нападу.Ці знання допоможуть не залишатися байдужим до біди інших.
Що робити при нападі епілепсії:
1. Головне завдання — не нашкодити хворому. . Треба людині підкласти щось м'яке під голову. Не можна намагатися розтискати зуби. Так само не потрібно робити штучне дихання або масаж серця.
2. Не треба відразу телефонувати у "швидку". Краще зафіксувати, скільки часу тривав напад. Має бути не більше 5 хв.
3. Потім повернути хво

Нарада керівників закладів освіти


13 грудня 2018 року на нараді керівників закладів освіти управління освіти і науки Ірпінської міської ради директор Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради Д.Б.Тимошенко-Ушакова, висвітида питання організації інклюзивної освіти та використання відповідної субвенції ЗЗСО.

среда, 12 декабря 2018 г.

Примірний перелік додаткових корекційно-розвиткових занять


Примірний перелік додаткових корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів

ТИПОВИЙ ПЕРЕЛІК спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами,


ТИПОВИЙ ПЕРЕЛІК 
спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти

вторник, 11 декабря 2018 г.

Зустріч з адміністрацією ЗШ №3

11.12.2018 року директор Інклюзивно-ресурсного центру, Діна Борисівна .Тимошенко-Ушакова, відвідала інклюзивний заклад -Ірпінську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №3 Ірпінської міської ради Київської області з метою надання методичної допомоги адміністрації закладу. Під час візиту було обговорено питання, які стосуються навчально-виховного процесу в інклюзивному класі. Обговорено питання створення комфортного інклюзивного середовища та наближення умов до потреб дітей. Нагадуємо, що в цьому закладі двоє дітей перебуває на інклюзивному навчанні.

понедельник, 10 декабря 2018 г.

Участь І Міжнародному фестивалі «АРТ-ПРАКТИК. ДІТИ»


8-9 грудня 2018 року фахівці Інклюзивно – ресурсного центру Ірпінської міської ради взяли участь І Міжнародному фестивалі «АРТ-ПРАКТИК. ДІТИ».
У фестивалі взяло участь біля 800 людей.
Кожен учасник фестивалю мав можливість взяти участь у майстер-класах, які  було організовано в стилі «бери та впроваджуй».
Директор ІРЦ ІМР,  Діна  Борисівна Тимошенко-Ушакова, провела свій майстер-клас «Методи арт-терапії в інклюзивному навчанні».

Вакансія психолога



ВАКАНСІЯ ПСИХОЛОГА
В інклюзивно-ресурсний центр Ірпінської міської ради потрібні психологи. Якщо Ви психологг, любите дітей, готові працювати з дітьми з особливими освітніми потребами і шукаєте роботу, то ця робота саме для Вас! 
Буду вдячна за поширення інформації!
Подробиці за телефоном 0986029021

вторник, 4 декабря 2018 г.

Круглий стіл з питань створення інклюзивного середовища

4.12.2018 року у заступника міського голови з гуманітарних питань , О.І.Чернявської, відбувся круглий стіл з питань створення інклюзивного середовища . Учасниками були: начальник управління освіти і науки - О.А.Білорус, начальник служби у справах дітей та сім’їЇ - А.І. Терещенко, директор інклюзивно-ресурсного центру -Д.Б.Тимошенко-Ушакова, директор клубу "Дивосвіт"-А.М.Богдан.
Участь у хаході для всіх була доброю нагодою публічно представити свою позицію і чітко визначити подальші кроки у створенні якісного інклюзивного освітнього середовища.

понедельник, 3 декабря 2018 г.

3 грудня - Міжнародний день людини з інвалідністю.

3 грудня - Міжнародний день людини з інвалідністю.
Цей день нам нагадує про те , що люди з інвалідністю - просто люди. Вони мають свої бажання, мрії, права та обов'язки. Це день толерантності. Фахівці інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради поширили серед працівників бюджетної сфери та мешканців Ірпеня буклети з правилами спілкування з людьми з інвалідністю.

суббота, 1 декабря 2018 г.

Запрошуємо на майстер-клас , що відбудеться на фестивалі "Арт-практик-діти"

 Як зацікавити дітей з особливими освітніми потребами, як створити територію успіху в інклюзивному середовищі-про це і не тільки це, я розповім на фестивалі "Арт-практик діти", який відбудеться 8-9 грудня 2018


среда, 21 ноября 2018 г.

21.11.2018 року в Інклюзивно-ресурсному центрі Ірпінської міської ради відбувся семінар


21.11.2018 року в Інклюзивно-ресурсному центрі Ірпінської міської ради відбувся семінар на тему "Особливості допомоги дітям з порушеннями аутистичного спектра поведінки".
З вітальним словом виступила заступник начальника управління і науки, Вікторія Петрівна Баран. У своєму  виступі вона  наголосила, що найактуальнішою проблемою в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами є організація навчання  та виховання таких дітей. 
Корекційний педагог, Ірина Володимирівна Тимошенко, зупинилася  на питаннях педагогів щодо включення дітей з  порушеннями аутистичного спектра поведінки в освітній процес. Вона  представила базові комунікативні навички та навички сприймання, які необхідно формувати у дитини з порушеннями аутистичного спектра поведінки  в першу чергу.

Тренінг «Перша психологічна допомога"

17.11.2018 року в Інклюзивно-ресурсному центрі пройшов тренінг «Перша психологічна допомога», який провела Загарницька Юлія, психолог Центру психосоціальної реабілітаціх НаУКМА.


четверг, 15 ноября 2018 г.

Завдання інклюзивно-ресурсного центру

Завдання інклюзивно-ресурсного центру
8. Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
1) проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами інклюзивно-ресурсного центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
2) надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги;
3) участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
4) ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі (додаток 1), за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
5) ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою (додаток 2);
6) надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання;
7) надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
8) консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів;
9) надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
10) моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються;
11) організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
12) взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;
13) підготовка звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.

Інклюзивно-ресурсний центр

Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі - комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
ПОСТАНОВА від 12 липня 2017 р. № 545 Київ
Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр {Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 617 від 22.08.2018}

Строк навчання дітей з порушеннями розумового розвитку

Нагадуємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 «Пpo встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами» строк навчання дітей з порушеннями розумового розвитку з урахуванням особливостей їх навчально-пізнавальної діяльності становить: школа I ступеня - підготовчий клас, 1-4 класи; школа ІІ ступеня - 5-9(10) класи, всього 10(11) років. Створення у школі ІІ ступеня для дітей з порушеннями розумового розвитку 10 класу з поглибленою професійною реабілітацією (з урахуванням стану здоров’я учнів та рекомендацій лікарів) передбачено Положенням про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (наказ Міністерства освіти і науки України від 15.09.2008 № 852, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2008 р. за № 1219/15910), що не є чинним для загальноосвітньої школи.

Зібратись разом - це початок


14 листопада 2018 року відбулася гаряча дискусія між директором Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради,  Д.Б.Тимошенко-Ушаковою та  громадськими активістами: Мирославою Свистович та Юлією Шиховцевою.
Були обговорені питання про дітей і молодих людей з особливими освітніми потребами, які відвідують клуб «Дивосвіт» і дітей, які відвідують Інклюзивно-ресурсний центр.
Учасники дискусії дійшли до висновку, що потрібна співпраця цих двох закладів, що потрібно максимально організовувати роботу і дозвілля дітей, підлітків і молодих людей  з особливими освітніми потребами.
Потрібно співпрацювати, бо тільки разом можливо зробити успішною дитину з особливими освітніми потребами:
„Зібратись разом - це початок,
Залишитись разом - це прогрес,
Працювати разом - це успіх“
                              (Генрі Форд)


Зустріч з представниками депутатської комісії

14 листопада 2018 року директор Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради, Діна Борисівна Тимошенко-Ушакова, зустрілася з представниками депутатської комісії з питань освіти, науки, молоді, спорту, фізичної культури: Захлюпаним Володимиром Миколайовичем, Глиняним Сергієм Миколайовичем, Ковтуном Ігорем Володимировичем.
Під час зустрічі, Д.Б.Тимошенко-Ушакова висвітлила роботу центру, розповіла про проблеми і досягнення.

Обмін досвідом


14 листопада 2018 року, з метою обміну досвідом роботи, Інклюзивно-ресурсний центр Ірпінської міської ради, радо прийняв в.о.директора  Пирятинського інклюзивно-ресурсного центру відділу освіти, молоді та спорту міської ради, Ірину Чепур.

вторник, 13 ноября 2018 г.

Тренінг «Перша психологічна допомога»,

17.11.2018 року о 9.30 в Інклюзивно-ресурсному центрі (Ірпінь, вул. А.Антонова, 4а) відбудеться тренінг «Перша психологічна допомога», який проведе Загарницька Юлія, психолог Центру психосоціальної реабілітаціх НаУКМА. 
Цей тренінг допоможе вам дізнатись, як визначити безпечний для себе та інших підхід до ситуації, як говорити і робити найсприятливіші речі для людей у стані стресу, навчить як не завдати людям подальшої шкоди своїми словами або діями.
Запис по телефону: 92-226, 098-602-90-21

Інструктивно-методична нарада для працівників центру.

Сьогодні директором ІРЦ ІМР була проведена інструктивно-методична нарада для працівників центру. Були розглянуті питання проведення корекційно-розвиткових занять, створення в центрі умов наближених до потреб дитини, підготовка інформації про порушення аутистичного спектра поведінки.

13 листопада - міжнародний день незрячих!

13 листопада - міжнародний день незрячих!
Сьогодн учні 1-Б класу з інклюзивним навчанням СЗШ І-ІІІ ст. №1 ( вчитель - Болячевець Неля Михайлівна, асистент вчителя (вчитель-реабілітолог ІРЦ ІМР) - Поштар Оксана Вікторівна) долучились до флешмобу #надотик.
Ними було проведено інтерактивний урок від організації #бачитисерцем.
На уроці діти більше дізнались про людей з порушенням зору, ознайомились про діяльністю відомих незрячих людей.

суббота, 10 ноября 2018 г.

Семінар-практикум вчителів – логопедів на тему «Робота вчителя-логопеда в аспекті інклюзивної освіти».


9 листопада 2018 року на базі закладу дошкільної освіти №1 «Лісова пісня» відбувся семінар-практикум вчителів – логопедів на тему «Робота вчителя-логопеда в аспекті інклюзивної освіти».
Саме цей заклад дошкільної освіти  один із перших створив інклюзивну групу.
Під  час практичної частини семінару учасники заходу безпосередньо знайомилися з досвідом організації інклюзивного навчання в закладі.
Засідання пройшло в діловій та конструктивній обстановці.  

пятница, 9 ноября 2018 г.

Коли твоя робота, це не просто робота

,Стимулом до написання цього посту є вчорашня переписка з мамою , яка має дитину з особливими освітніми потребми. Я й досі пам»ятаю її перший візит, всі наші розмови і зустрічі. З радістю спостерігаю за їхіми досягненнями і перемогами! Люблю дивитися  в розумні та щасливі очі дитинии, коли зустрічаємося.

Інклюзивна група!

Сьогодні переглядали відеомоменти із життя інклюзивної групи-результати вражають. Діти з особливими освітніми потребами подорослішали, змінилися в кращу сторону! Помітні позитивні результати! Багато кроків зроблено вперед! Ще більше перемог попереду! Я вірю, що у цих дітей все буде добре!

Методична допомога

9.11.2018 року директор ІРЦ ІМР, Д.Б. Тимошенко-Ушакова, відвідала ДНЗ "Радість" з метою надання методичної допомоги. Під час візиту розглядалися питання навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами, про пристосування закладу до потреб дитини, про створення інклюзивного середовища.

четверг, 8 ноября 2018 г.

ІV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації».



8.11.2018 року представники від міста Ірпеня: заступник начальника управління освіти і науки Ірпінської міської ради - В.П. Баран, директор ІРЦ ІМР- Д.Б.Тимошенко-Ушакова, вчитель-логопед ІРЦ ІМР - О.В. Чернишук та вчитель-реабілітолог ІРЦ - О.В. Поштар взяли участь у   ІV Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки та психології. «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації». Захід проходив на базі Переяслав-Хмельницького педагогічного університету імені Григорія Сковороди.
Учасниками конгресу були науковці й освітяни зі всієї України, корекційні педагоги, керівники навчальних закладів, представники громадських організацій та батьківських об’єднань.

вторник, 30 октября 2018 г.

ПОДАРУЙ ДИТИНІ РАДІСТЬ


ПОДАРУЙ ДИТИНІ РАДІСТЬ
         Ось і пройшла акція «Подаруй дитині маркерну дошку»- дошка передана дівчинці з порушенням-опорно-рухового апарату.
  Адже творити добро –  так просто…
         Нібито це маленькі вчинки, які не потребують великих матеріальних затрат та значних зусиль, але ціна їх надзвичайно висока. 

среда, 24 октября 2018 г.

Семінар для асистентів вчителів


24.10.2018 року в  Інклюзивно-ресурсному центрі Ірпінської міської ради відбувся семінар для асистентів вчителів «Робота асистента вчителя в інклюзивному класі».
На семінарі виступила  В.П.Баран, заступник начальника управління освіти і науки Ірпінської міської ради, яка розповіла про плани на майбутнє по створенню інклюзивного середовища в усіх навчальних закладах.

вторник, 23 октября 2018 г.

Участь у міжнародному українсько-чеському практичному семінарі «На шляху до інклюзії. Як працювати з іншістю у школі»,


23.10.2018 року директор інклюзивно-ресурсного центру, Тимошенко-Ушакова Д.Б., взяла участь у міжнародному українсько-чеському практичному семінарі «На шляху до інклюзії. Як працювати з іншістю у школі», який проводився на базі КНЗ КОР «КОІПОПК» у рамках українсько-чеського проекту з інклюзивної освіти за сприяння департаменту освіти і науки Київської облвасної державної адміністрації.

Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання :


 Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання :
навчальний посібник / [А. В. Гета, В. М. Заіка, В. В. Коваленко та ін.] ; за заг. ред. Ю. Г. Носенко. – Полтава : ПУЕТ, 2018. – 261 с.

пятница, 19 октября 2018 г.

семінар для асистентів вчителя «Робота асистента вчителя в інклюзивному класі»

24.10.2018 року о 15 годині в філіалі  Інклюзивно-ресурсному центрі Ірпінської міської ради (Ірпінь, вул.Северинівська, 129а,) відбудеться семінар для асистентів вчителя «Робота асистента вчителя в інклюзивному класі»
 Програма семінару:
1. Нормативно-правова база діяльності асистента вчителя: основні функції та посадові обов’язки
2.Роль асистента педагога у створенні та впровадженні індивідуальної програми розвитку
3. Взаємодія асистента педагога з іншими учасниками навчально-виховного процесу в інклюзивному класі

среда, 17 октября 2018 г.

Проведення комплексної багатопрофільної оцінки розвитку дітей

17.10.2018, з метою проведення комплексної багатопрофільної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку, відбулося виїздне засідання фахівців ІРЦ ІМР додому до дівчинки з комплексними порушеннями. Надані рекомендації матері стосовно виховання доньки. Під час візиту були проведені демонстраційні заняття фахівцями центру. Розпочато акцію "Подаруй піаніно і маркерну дошку"

вторник, 16 октября 2018 г.

центр завітала колега з Волині -Наталка Полтавка

16 жовтня 2018 року , з метою обміну досвідом роботи, інклюзивно-ресурсний центр, прийняв колегу із Волині.. Під час дружньої зустрічі обговорювалися актуальні робочі питання щодо організаціроботи центру, ведення документації  та багато інших робочих питань.

Зустріч з представниками влади

16.10.2018 року інклюзивно-ресурсний центр Ірпінської міської ради відвідали радник міського голови, Ю.П.Устіч, начальник управління освіти і науки Ірпінської міської ради, О.А.Білорус, заступник начальника управління освіти і науки Ірпінської , В.П.Баран.
Директор ІРЦ ІМР, , Д.Б.Тимошенко-Ушакова , розповіла про роботу центру. 
Під час зустрічі були обговоренні питання щодо роботи інклюзивно-ресурсного центру, створення інклюзивного середовища, впровадження інноваційних програм, надання корекційні-розвиткової допомоги дітям з особливими освітніми потребами, створення команди супроводу та підтримка дитини.

Учасники зустрічі скоординували свої дії для подальшої співпраці у благородній справі допомоги дітям з особливими освітніми потребами та дійшли до висновку: "Треба зустрічатись! Це допомагає працювати ефективно!"

Інклюзивна група ДНЗ №1

16.10.2018 року директор інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради, Д.Б.Тимошенко – Ушакова,  відвідала інклюзивну групу ДНЗ  №1 " Лісова пісня".
В цьому закладі адміністрацією і педагогічним колективом створено оптимальне навчальне середовища, відповідно до можливостей дітей з особливими освітніми потребами

Поради вчителю, асистенту вчителя

Поради вчителю, асистенту вчителя

  • Асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням: посадова інструкція // Практика управління закладом освіти. - 2012.- № 10. - С. 63-65.
  • Афанасьєва, Л. Забезпечення соціальної справедливості: тренінг для вчителів та батьків дітей, які навчаються в інклюзивному класі / Л. Афанасьєва // Початкова освіта. - 2011. - № 46. - С. 29-31.
  • Бойчук, Ю. Профес

Які обов’язки має асистент вчителя?

Які обов’язки має асистент вчителя?
Він є асистентом саме вчителя, а не дитини. Це означає, що він не прив’язаний до однієї чи кількох дітей, а працює зі всім класом.
Так, часом дитині з особливими освітніми потребами необхідно приділити більше часу, щоб, наприклад, пояснити завдання, але асистент учителя так само може пояснити щось й іншим учням.
Окрім того, своєю роботою асистент може звільнити більше часу вчителю для пояснень. Наприклад, поки асистент щось роздруковує чи роздає навчальні матеріали, вчитель ще раз роз’яснює тему або ще якось залучає дитину з особливими освітніми потребами до спільної роботи в класі. Адже спільна робота – головна мета інклюзивного навчання.

Скільки вчителів працює в інклюзивному класі?

Скільки вчителів працює в інклюзивному класі?
В інклюзивному класі працюють один учитель та один асистент учителя.

Скільки дітей може бути в інклюзивному класі?


Скільки дітей може бути в інклюзивному класі?
Згідно з законом “Про загальну середню освіту”, загалом у класі може бути не більше 30 учнів.
При цьому, згідно з “Порядком організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах” (постанова Кабміну від 15 серпня 2011 р. № 872), учнів “із числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо” може бути не більше трьох та учнів “із числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку) або тих, що пересуваються на візках”– не більше двох.
Тобто максимальна кількість таких дітей у класах – три, а в окремих випадках – два.

Інклюзивне навчання організовується лише для дітей з інвалідністю?


Інклюзивне навчання організовується лише для дітей з інвалідністю?
Ні,  ця думка є хибною.
Закон України “Про освіту” визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це “особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту”.

понедельник, 15 октября 2018 г.

пікнік в GoldFish Club.

14 жовтня 2018, наші працівник і волонтер (Білас Ю.Б., Тимошенко С.В.) допомагали на пікнікук в GoldFish Club. Цій пікнік було організовано для хлопця з порушенням опорно-рухового апарату і других дітей з особливими потребами Дякую, Сергій Урбан, що запросили нас

воскресенье, 14 октября 2018 г.

Міжнародний науково-практичний семінар


10 -12 жовтня 2018 року представник Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради, Діна Борисівна Тимошенко-Ушакова, прийняла участь  у Міжнародному науково-практичному семінарі «Сучасні технології навчання дітей з порушеннями зору: використання в роботі вчителя ІКТ та аудіодискрипції», який відбувався на базі  НРЦ «Левеня».

понедельник, 8 октября 2018 г.

Інклюзивні заклади


Заклади дошкільної освіти
Дошкільний навчальний заклад №1 «Лісова пісня»(ясла-садок комбінованого типу) Ірпінської міської ради Київської області
Адреса закладу:08200 м. Ірпінь, вул. Ярославська, 7
http://www.lisova-pisnya.com.ua/ 
Контакт: (04597) 54648       DNZ1_irpin@ukr.net