Страницы

понедельник, 14 декабря 2015 г.

РОБОТА МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА З ДІТЬМИ ЛОГОПЕДИЧНИХ ГРУП


На початку року при пере­вірці музичних здібностей но­вих дітей виявляється, що ба­гато з них не співають, а гово­рять. Деякі діти не можуть про­співати той чи інший звук, по­гано запам'ятовують тексти пі­сень, їх назву, назви музичних творів для слухання, недо­статньо координують рухи з музикою, співами, словом, від­чувають утруднення в передачі, відтворенні ритмічного малюн­ка.

Згадані особливості дітей зумовлюють специфіку прове­дення музичних занять. У зв'яз­ку з цим широко використову­ється ряд вправ на розвиток основних рухів, дрібних м'язів руки, активізацію уваги, відчут­тя музичного ритму, орієнтації в середовищі, розвиток «м'язо­вого почуття». Особлива увага приділяється танцювальним ру­хам. Сюди включаються танці під співи. Цікавими для дітей є музично-дидактичні ігри, що сприяють розвитку фонематич­ного слуху та уваги, ритмічні ігри, ігри із завданням на орі­єнтацію в навколишньому, вправи на розрізнення музич­них звуків по висоті і на авто­матизацію сприймання тих зву­ків, які діти вивчають на лого­педичних заняттях. У перші місяці проводяться ігри на му­зичних інструментах (ударних, шумових).
На початку навчального року музкерівник, обстежуючи кожну дитину, повинен вияви­ти рівень її музичних здібнос­тей за такими параметрами:
— здатність слухати музику, стійкість уваги, зацікавленість;
—  співочі навички (зв'яз­ність музичних фраз, дихання між фразами і т. ін.);
—  сформованість рухів під музику;
—   виразність виконання танцювальних рухів;
—  зрозумілість вимови слів при співах;
—   достовірність передач мелодії.
При цьому музкерівник виз­начає:
—   наявність (відсутність) навичок;
—  недосконалість сформованості навичок;
—   стійкість (нестійкість) навичок.
Логоритмічний вплив здій­снюється постійно, відповідно до логопедичної корекції. З цією метою використовують різні засоби логоритміки:
—  ходьба та крокування в різних напрямках;
—   вправи, які регулюють м'язовий тонус (загальнорозвивальні та корекційні);
— вправи та ігри для розвит­ку загальної, тонкої моторики;
—  розвиток міміки, панто­міміки;
—   вправи, які активізують увагу;
—  ритмічні вправи;
— співи;
—  рухливі ігри з помірним, тонізуючим, тренуючим наван­таженням; несюжетні, рухливі ігри з елементами спорту;
—  вправи та ігри для розвит­ку творчої ініціативи;
—  заключні вправи.
Заняття з логоритміки в ло­гопедичних групах проводять­ся двічі на тиждень. З березня планується одне заняття логоритмічне, друге — музично-ритмічне. Елементи логоритмі­ки логопед та вихователь ви­користовують на своїх занят­тях протягом навчального року. На логоритмічних занят­тях, які проводить музкерів­ник, присутні логопед та вихо­ватель.
Перед музкерівником у ро­боті з дітьми, що відвідують логопедичні групи, стоїть ряд завдань логопедичного впливу.
Підготовчий етап передба­чає розвиток:
— музичного, звуковисотного, тембрового, динамічного слуху;
— співочого діапазону голо­су;
—  почуття ритму;
— слухової уваги;
—   просторової орієнтації рухів;
—  загальної та дрібної мо­торики, міміки;
—  мовної моторики для за­гального формування артику­ляційної бази звуків.
Етап формування первин­них вимовних умінь та нави­чок (постановки звуку, автома­тизації, диференціації):
—   продовження розвитку немовних функцій підготовчо­го етапу;
—  удосконалення  мовної моторики (здатність переклю­чатися, координація, точність виконання рухів);
—  розвиток процесів мис­лення: порівняння, досконалення звуковисотного та дина­мічного слуху;
— розвиток фонематичного сприймання;
—  встановлення зв'язку між звуком і його музичним обра­зом.
Етап формування комуніка­тивних умінь та навичок:
- закріплення рухових умінь, вироблення рухових на­вичок;
—  подальший розвиток музичного слуху;
— розвиток співочого діапа­зону голосу;
—  мовної моторики;
—  фонематичного сприй­няття;

— формування навичок пра­вильного вживання звуків у різ­них формах та видах мови, в усіх ситуаціях мовного спілку­вання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий