Страницы

пятница, 23 декабря 2016 г.

ЗАВДАННЯ Й ФУНКЦІЇ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ

Якими є основні завдання й функції асистента вчителя
в навчально-виховному процесі?
Основне завдання асистента вчителя – допомога вчителю в забезпеченні особистісно зорієнтованого, індивідуального підходу в освітньому процесі, зокрема у створенні
індивідуальної програми розвитку для дитини з особливими освітніми потребами.
Основні функції асистента вчителя є такими.
Організаційна: допомагає в організації навчально-виховного процесу у класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації
робочого місця; проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей,
інтересів і потреб; допомагає концентрувати увагу, сприяє
формуванню саморегуляції та самоконтролю учня; співпра-
цює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з
особливими освітніми потребами та беруть участь у розробці індивідуальної програми розвитку. Асистент учителя за-
безпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні
умови навчання, виховання та праці. Веде встановлену педагогічну документацію.
Навчально-розвивальна: асистент учителя, співпрацюю-
чи з учителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на
задоволення освітніх потреб учнів; здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та соціальну
адаптацію учнів. Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, покращенню їхнього психоемоційного стану. Стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє
виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі в науковій, технічній, художній творчості. Створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.
Діагностична: разом із групою фахівців, які розробляють
індивідуальну програму розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює навчальні досягнення учнів; оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає
та аналізує динаміку розвитку учня.
Прогностична: на основі вивчення актуального та потен-
ційного розвитку дитини бере участь у розробці індивідуальної програми розвитку.
Консультативна: постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу; інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня. Дотримується
педагогічної етики, поважає гідність дитини, захищає її від
будь-яких форм фізичного або психічного насильства. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру

Комментариев нет:

Отправить комментарий