Страницы

понедельник, 7 января 2019 г.

ПЛАН



ПЛАН РОБОТИ

ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

на 2018 - 2019 н.р.





з/п
Основні напрямки роботи
Зміст роботи
Термін виконання
Відповідальні
особи
1
Організаційно-правові аспекти
Ø   Забезпечення функціонування ІРЦ  ІМР відповідно до статуту
 (організація оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги дитині, консультування, тощо)
Протягом року
Управління  освіти і науки,  директор ІРЦ ІМР
Ø   Висвітлення діяльності ІРЦ ІМР на сайті управління  освіти і науки, сторінці Фейсбук, на сторінках блогу.
Постійно
Директор, спеціалісти ІРЦ ІМР у співпраці з управлінням  освіти і науки.
Ø   Конкурс на заміщення  вакантної посади директора Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради
Січень 2019 року
Ірпінська міська рада
Управління  освіти і науки


Ø   Конкурс на заміщення вакантних  посад фахівців Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради
За потреби
Інклюзивно-ресурсний центр
Управління  освіти і науки
Ірпінська міська рада

2
Виявлення та  проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами (ООП)


Ø   Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини
Постійно (кожна середа)
 за письмовою заявою батьків або законних представників дитини



Інклюзивно-ресурсний центр Ірпінської міської ради (ІРЦ ІМР)
 - директор ;
- вчитель-дефекторолог (корекційний педагог);
- психолог (з питань поведінки та інтелектуального розвитку);
- вчитель-логопед;
- вчитель-лікувальної фізкультури (реабілітолог);

Ø   Проведення виїздних засідань з метою  визначення особливих освітніх потреб дітей з ООП
Згідно графіка
(протягом року)
Інклюзивно-ресурсний центр Ірпінської міської ради (ІРЦ ІМР)
 - директор ;
- вчитель-дефекторолог (корекційний педагог);
- психолог (з питань поведінки та інтелектуального розвитку);
- вчитель-логопед;
Ø   Раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами
Протягом року
Директор, спеціалісти ІРЦ ІМР у співпраці з освітніми та медичними установами.
Ø   Вивчення та оцінка розвитку дитини, фахівцями центру (за сферами розвитку)
Постійно
Спеціалісти ІРЦ ІМР.
Ø   Вивчення динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами
Протягом року
(за потребою)

Спеціалісти ІРЦ  ІМР у співпраці з усіма учасниками освітнього процесу.
Ø   Спостереження за  динамікою розвитку дітей з особливими освітніми потребами інклюзивних закладів загальної середньої освіти та інклюзивних закладів дошкільної освіти
Протягом року
(згідно індивідуальної програми розвитку)
Директор, спеціалісти центру у співпраці з усіма учасниками освітнього процесу.
3
Консультаційна                                                                                                       та просвітницька робота
Ø    Фахові консультації  :

1)      Батькам;
2)      педагогічним працівникам;
3)      спеціалістам органів управління освітою;
4)      всім учасникам освітнього процесу, що працюють з дітьми, які мають особливі освітні  потреби;
5)      спеціалістам служб у справах дітей;
6)      працівникам охорони здоров'я;
7)      громадським організаціям тощо.
Протягом року
(кожної середи за запитом)
Інклюзивно-ресурсний центр(ІРЦ)

- директор ;
- вчитель-дефекторолог (корекційний педагог);
- психолог (з питань поведінки та інтелектуального розвитку); вчитель-логопед;
- вчитель-лікувальної фізкультури (реабілітолог).

Ø   Консультація  та взаємодія з    педагогічними працівниками з питань організації інклюзивного навчання
Упродовж року

Директор, спеціалісти ІРЦ ІМР.
Ø   Інформаційно-просвітницька діяльність у формі конференцій, семінарів, майстер-класів, лекцій, виступів, тренінгів, нарад, засідань круглих столів тощо.
Протягом року
 Директор, спеціалісти ІРЦ ІМР.
Ø   Консультації  з  вчителями логопедамами освітніх  закладів щодо оптимальних шляхів виявлення дітей із вадами мовлення та своєчасного надання їм відповідної корекційно-розвиткової допомоги.
Січень-
червень
Директор, логопед ІРЦ ІМР, керівник творчої групи вчителів-логопедів
Ø   Консультації з практичними психологами освітніх закладів щодо необхідності своєчасного виявлення дітей і підлітків з особливими освітніми потребами, для надання кваліфікованої психолого-педагогічної допомоги.
Січень-
червень
Дирекор, психолог ІРЦ ІМР, методист психологічної служби
Ø   Консультації з вчителями інклюзивних класів та асистентами вчителів щодо способів надання допомоги дітям з ООП
Січень-
червень
Директор, вчитель-дефекторолог ІРЦ ІМР
Ø   Консультації  вихователям інклюзивних груп та асистентам вихователів щодо способів надання допомоги дітям з ООП
Січень-
червень
Директор, вчитель-дефекторолог ІРЦ ІМР
Ø   Фаховий супровід інклюзивного навчання дітей
Упродовж року
(за запитом)
Директор та спеціалісти центру.
Ø   Участь у складанні індивідуальної програми розвитку (ІПР) на дітей з особливими освітніми потребами (ООП)
Упродовж року
(за запитом групи по розробці ІПР)
Директор та спеціалісти центру.
Ø    Моніторинг організації інклюзивного навчання дітей з ООП
Постійно
Директор та спеціалісти центру.
Ø   Сприяння розвитку мережі освітніх закладів з інклюзивним навчанням/вихованням
Постійно
Управління  освіти і науки, директор ІРЦ, спеціалісти центру.
Ø   Сприяння у забезпеченні навчальними посібниками, програмами, підручниками
Упродовж року

ІРЦ спільно з методистом НМЦ  з бібфондів.
4




Реінтеграція дітей у сім'ї
Ø   Робота з батьками (діти яких перебувають в інтернатних закладах):
-          консультування
-          просвітницька робота
Постійно
Директор та спеціалісти центру спільно зі службою у справах дітей.
Ø   Робота з закладами освіти міста
Постійно
Директор та спеціалісти центру спільно з соціальними працівниками закладів освіти
Ø  Співпраця з інтернатними закладами
Постійно
Директор та спеціалісти центру
Ø   Планування реінтеграції дітей у закладами освіти міста
Травень-серпень

Директор та спеціалісти центру спільно зі службою у справах дітей  та сім»ї  і соціальними працівниками закладів освіти
Ø   Психолого-педагогічний супровід реінтегрованих дітей
Вересень-листопад

Директор та спеціалісти центру спільно зі службою у справах дітей та сім»ї  і соціальними працівниками закладів освіти
5
Надання психолого-педагогічної допомоги дитині з ООП
Ø   Демонстраційні заняття для батьків (навчальні)






Ø   Психолого-педагогічна допомога дітям



·         заняття з розвитку інтелектуальної сфери (з метою підвищення рівня сформованості знань, вмінь, уявлень про навколишній світ, навичок, тощо).
·         заняття з розвитку  моторно-рухової сфери ( розвиток загальної та дрібної моторики, функцій опорно-рухового апарату).
·         заняття з розвитку мовлення (артикуляційно-дикційного
апарату, розвиток мовленнєвого дихання , інтонаційно-мелодійної сторони мовлення, постановка та автоматизація звуків, розвиток зв’язного мовлення).
·         заняття з розвитку емоційно-вольової сфери (з метою виховання адекватного ставлення до предметів і явищ навколишнього світу, розвитку вольової сфери, тощо).
·         заняття з розвитку когнітивної сфери (розвиток сприйняття, памяті, мислення, уяви, уваги).

Постійно
(кожна середа)
 за письмовою заявою батьків або законних представників дитини


Протягом року (згідно розкладу занять фахівців центру).









Директор та спеціалісти центру














учитель-дефектолог (олігофренопедагог);




учитель лікувальної фізкультури




учитель-логопед









практичний психолог






практичний психолог
6
Методична робота
Ø   Інструктивно-методичні наради з фахівцями ІРЦ:
1) «Нарада з питань організації та проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивно-ресурсного центру.»;
2) Нарада з питань якісної організації інклюзивної освіти в закладах освіти, організації та проведення корекційно-розвиткової роботи»
Кожен вівторок


Січень 2019




Лютий  2019
Директор центру



Ø   Участь в методичних сесіях:

1)           вчителів-логопедів та дефектологів;
2)           практичних психологів та соціальних педагогів;
3)           інших педагогічних працівників, що здійснюють супровід дітей з ООП
Згідно річного графіку методичних сесіях



Директор та спеціалісти центру







Ø   Методичні рекомендації:
- особливості роботи психолого-педагогічних команд з інклюзивного навчання
- Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі


Січень 2019


Березень 2019

Директор та спеціалісти центру



Ø   Участь(виступ) на колегії управління освіти і науки Ірпінської  міської ради на тему: «Організація та результативність інклюзивного навчання дітей з ООП»
Згідно річного плану управління освіти і науки
Директор та спеціалісти центру.
Ø   Систематичне ведення документації центру
Постійно
Директор та спеціалісти центру.
Ø   Оформлення результатів комплексної оцінки
Постійно
Директор та спеціалісти центру.
Ø   Взаємодія з педагогічними працівниками закладів освіти щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку центру
Упродовж  року

Директор та спеціалісти центру, спільно з педагогічними працівниками закладів освіти.
Ø   Ведення реєстру навчальних закладів, фахівців, установ та громадських обєднань, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з ООП
Постійно
Директор та спеціалісти центру.
Ø   Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в центрі
Постійно
Директор та спеціалісти центру.
7
Підвищення кваліфікаційного рівня
Ø  Вивчення спеціальної літератури, нових методик психолого-педагогічного вивчення, корекційно-розвиткової роботи, тощо. Систематичне опрацювання періодики дефектологічної, психолого-педагогічної літератури з питань супроводу дітей з ООП.
Постійно








Директор та спеціалісти центру.





Ø   Відвідування нарад, семінарів, тренінгів, конференцій та інших науково-практичних заходів.
Постійно
Директор та спеціалісти центру.
Ø   Навчання та підвищення фахового рівня, відповідно до сучасних тенденцій
Постійно

Директор та спеціалісти центру.
Ø   Проходження курсів підвищення кваліфікації та чергова атестація.
Згідно графіка
Директор та спеціалісти центру.
8
Робота з сім'ями, які виховують дітей з ООП
Ø   Виявлення сімей, які виховують  дітей з ООП
Постійно
Директор та спеціалісти центру.
Ø   Проведення бесід та консультацій з батьками на тему:
« Необхідність своєчасної ранньої допомоги дітям, які мають особливі освітні потреби»

«Трудові навички дітей з особливими освітніми потребами та підготовка їх до самостійного життя»
Упродовж  року

Директор та спеціалісти центру
Ø   Індивідуальне консультування батьків з питань особливостей психофізичного розвитку та освітніх потреб дитини.
Упродовж  року

Директор та спеціалісти центру.
Ø   Проведення тренінгів для батьків:

1)       «Повір у себе та свою дитину»


Березень
Директор та спеціалісти центру.
Ø   Всеобуч для батьків
Лютий
Квітень
Директор та спеціалісти центру.
9
Узагальнення діяльності міського ІРЦ
Ø   Затвердження плану роботи на наступний рік
Ø   Узагальнення результатів комплексної оцінки дітей з ООП
Ø   Звіт і аналіз діяльності ІРЦ  ІМР за поточний рік
Ø   Складання інформаційних звітів ІРЦ ІМР
Ø   Аналіз організації навчання дітей  з особливими освітніми потребами
Ø   Надання методичної допомоги з організації роботи
·         логопедичних груп та логопедичних пунктів:
Ø   Оновлення банку даних дітей із ООП

Травень-червень

Травень

Травень

Протягом року

Постійно




До 1 червня

Протягом року



Директор та спеціалісти центру.




Директор ІРЦ   ІМР                                                                        Д.Б.Тимошенко -Ушакова

 



Комментариев нет:

Отправить комментарий