ПЛАН РОБОТИ
ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО
ЦЕНТРУ
на 2018 - 2019 н.р.
з/п
|
Основні напрямки роботи
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
Відповідальні
особи
|
1
|
Організаційно-правові
аспекти
|
Ø Забезпечення
функціонування ІРЦ ІМР відповідно до
статуту
(організація оцінки розвитку дитини, надання
психолого-педагогічної допомоги дитині, консультування, тощо)
|
Протягом року
|
Управління
освіти і науки, директор ІРЦ
ІМР
|
Ø Висвітлення
діяльності ІРЦ ІМР на сайті управління
освіти і науки, сторінці Фейсбук, на сторінках блогу.
|
Постійно
|
Директор, спеціалісти ІРЦ ІМР у співпраці з
управлінням освіти і науки.
|
||
Ø Конкурс
на заміщення вакантної посади
директора Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради
|
Січень 2019
року
|
Ірпінська міська рада
Управління
освіти і науки
|
||
Ø Конкурс
на заміщення вакантних посад фахівців
Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради
|
За потреби
|
Інклюзивно-ресурсний центр
Управління
освіти і науки
Ірпінська міська рада
|
||
2
|
Виявлення та проведення оцінки розвитку дитини з
особливими освітніми потребами (ООП)
|
Ø Проведення
комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини,
розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації
психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей
психофізичного розвитку дитини
|
Постійно (кожна середа)
за письмовою заявою батьків або законних
представників дитини
|
Інклюзивно-ресурсний центр Ірпінської
міської ради (ІРЦ ІМР)
-
директор ;
- вчитель-дефекторолог (корекційний
педагог);
- психолог (з питань поведінки та
інтелектуального розвитку);
- вчитель-логопед;
- вчитель-лікувальної фізкультури
(реабілітолог);
|
Ø Проведення
виїздних засідань з метою визначення
особливих освітніх потреб дітей з ООП
|
Згідно графіка
(протягом року)
|
Інклюзивно-ресурсний центр Ірпінської
міської ради (ІРЦ ІМР)
-
директор ;
- вчитель-дефекторолог (корекційний
педагог);
- психолог (з питань поведінки та
інтелектуального розвитку);
- вчитель-логопед;
|
||
Ø
Раннє виявлення дітей з особливими освітніми
потребами
|
Протягом року
|
Директор, спеціалісти ІРЦ ІМР у співпраці з освітніми
та медичними установами.
|
||
Ø Вивчення
та оцінка розвитку дитини, фахівцями центру (за сферами розвитку)
|
Постійно
|
Спеціалісти ІРЦ ІМР.
|
||
Ø Вивчення
динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами
|
Протягом року
(за потребою)
|
Спеціалісти ІРЦ
ІМР у співпраці з усіма учасниками освітнього процесу.
|
||
Ø Спостереження
за динамікою розвитку дітей з
особливими освітніми потребами інклюзивних закладів загальної середньої
освіти та інклюзивних закладів дошкільної освіти
|
Протягом року
(згідно індивідуальної
програми розвитку)
|
Директор, спеціалісти центру у співпраці з усіма
учасниками освітнього процесу.
|
||
3
|
Консультаційна та
просвітницька робота
|
Ø
Фахові консультації :
1) Батькам;
2) педагогічним
працівникам;
3) спеціалістам
органів управління освітою;
4) всім
учасникам освітнього процесу, що працюють з дітьми, які мають особливі
освітні потреби;
5) спеціалістам
служб у справах дітей;
6) працівникам
охорони здоров'я;
7) громадським
організаціям тощо.
|
Протягом року
(кожної середи за запитом)
|
Інклюзивно-ресурсний центр(ІРЦ)
- директор ;
- вчитель-дефекторолог (корекційний педагог);
- психолог (з питань поведінки та
інтелектуального розвитку); вчитель-логопед;
- вчитель-лікувальної фізкультури
(реабілітолог).
|
Ø
Консультація
та взаємодія з педагогічними
працівниками з питань організації інклюзивного навчання
|
Упродовж року
|
Директор, спеціалісти ІРЦ ІМР.
|
||
Ø
Інформаційно-просвітницька діяльність у формі
конференцій, семінарів, майстер-класів, лекцій, виступів, тренінгів, нарад,
засідань круглих столів тощо.
|
Протягом року
|
Директор,
спеціалісти ІРЦ ІМР.
|
||
Ø Консультації з
вчителями логопедамами освітніх
закладів щодо оптимальних шляхів виявлення дітей із вадами мовлення та
своєчасного надання їм відповідної корекційно-розвиткової допомоги.
|
Січень-
червень
|
Директор, логопед ІРЦ ІМР, керівник творчої групи вчителів-логопедів
|
||
Ø Консультації
з практичними психологами освітніх закладів щодо необхідності своєчасного
виявлення дітей і підлітків з особливими освітніми потребами, для надання
кваліфікованої психолого-педагогічної допомоги.
|
Січень-
червень
|
Дирекор, психолог ІРЦ ІМР, методист психологічної
служби
|
||
Ø Консультації
з вчителями інклюзивних класів та асистентами вчителів щодо способів надання
допомоги дітям з ООП
|
Січень-
червень
|
Директор, вчитель-дефекторолог ІРЦ ІМР
|
||
Ø Консультації вихователям інклюзивних груп та асистентам
вихователів щодо способів надання допомоги дітям з ООП
|
Січень-
червень
|
Директор, вчитель-дефекторолог ІРЦ ІМР
|
||
Ø
Фаховий супровід інклюзивного навчання дітей
|
Упродовж року
(за запитом)
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø
Участь у складанні індивідуальної програми
розвитку (ІПР) на дітей з особливими освітніми потребами (ООП)
|
Упродовж року
(за запитом групи по розробці ІПР)
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø
Моніторинг організації інклюзивного
навчання дітей з ООП
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø
Сприяння розвитку мережі освітніх закладів з
інклюзивним навчанням/вихованням
|
Постійно
|
Управління
освіти і науки, директор ІРЦ, спеціалісти центру.
|
||
Ø
Сприяння у забезпеченні навчальними посібниками,
програмами, підручниками
|
Упродовж року
|
ІРЦ спільно з методистом НМЦ з бібфондів.
|
||
4
|
Реінтеграція
дітей у сім'ї
|
Ø
Робота з батьками (діти яких перебувають в
інтернатних закладах):
-
консультування
-
просвітницька робота
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру спільно зі службою у
справах дітей.
|
Ø
Робота з закладами освіти міста
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру спільно з соціальними
працівниками закладів освіти
|
||
Ø
Співпраця з інтернатними закладами
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру
|
||
Ø
Планування реінтеграції дітей у закладами освіти
міста
|
Травень-серпень
|
Директор та спеціалісти центру спільно зі службою у
справах дітей та сім»ї і соціальними працівниками закладів освіти
|
||
Ø
Психолого-педагогічний супровід реінтегрованих
дітей
|
Вересень-листопад
|
Директор та спеціалісти центру спільно зі службою у
справах дітей та сім»ї і соціальними
працівниками закладів освіти
|
||
5
|
Надання
психолого-педагогічної допомоги дитині з ООП
|
Ø
Демонстраційні заняття для батьків (навчальні)
Ø
Психолого-педагогічна допомога дітям
·
заняття з розвитку інтелектуальної сфери (з метою
підвищення рівня сформованості знань, вмінь, уявлень про навколишній світ,
навичок, тощо).
·
заняття з розвитку моторно-рухової сфери ( розвиток загальної
та дрібної моторики, функцій опорно-рухового апарату).
·
заняття з розвитку мовлення
(артикуляційно-дикційного
апарату,
розвиток мовленнєвого дихання , інтонаційно-мелодійної сторони мовлення,
постановка та автоматизація звуків, розвиток зв’язного мовлення).
·
заняття з розвитку емоційно-вольової сфери (з
метою виховання адекватного ставлення до предметів і явищ навколишнього
світу, розвитку вольової сфери, тощо).
·
заняття з розвитку когнітивної сфери (розвиток
сприйняття, памяті, мислення, уяви, уваги).
|
Постійно
(кожна середа)
за письмовою заявою батьків або законних
представників дитини
Протягом року (згідно розкладу занять фахівців центру).
|
Директор та спеціалісти центру
учитель-дефектолог (олігофренопедагог);
учитель лікувальної фізкультури
учитель-логопед
практичний психолог
практичний психолог
|
6
|
Методична робота
|
Ø
Інструктивно-методичні наради з фахівцями ІРЦ:
1) «Нарада з
питань організації та проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки
розвитку дітей з особливими освітніми потребами в умовах
інклюзивно-ресурсного центру.»;
2) Нарада з питань якісної організації інклюзивної освіти в
закладах освіти, організації та проведення корекційно-розвиткової роботи»
|
Кожен вівторок
Січень 2019
Лютий 2019
|
Директор центру
|
Ø
Участь в методичних сесіях:
1)
вчителів-логопедів та дефектологів;
2)
практичних психологів та соціальних педагогів;
3)
інших педагогічних працівників, що здійснюють
супровід дітей з ООП
|
Згідно річного графіку методичних сесіях
|
Директор та спеціалісти центру
|
||
Ø
Методичні рекомендації:
- особливості
роботи психолого-педагогічних команд з інклюзивного навчання
- Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в
освітньому просторі
|
Січень 2019
Березень 2019
|
Директор та спеціалісти центру
|
||
Ø Участь(виступ)
на колегії управління освіти і науки Ірпінської міської ради на тему: «Організація та
результативність інклюзивного навчання дітей з ООП»
|
Згідно річного плану управління освіти і науки
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø Систематичне
ведення документації центру
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø Оформлення
результатів комплексної оцінки
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø Взаємодія
з педагогічними працівниками закладів освіти щодо виконання рекомендацій, зазначених
у висновку центру
|
Упродовж року
|
Директор та спеціалісти центру, спільно з педагогічними
працівниками закладів освіти.
|
||
Ø Ведення
реєстру навчальних закладів, фахівців, установ та громадських обєднань, які
надають психолого-педагогічну допомогу дітям з ООП
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø Ведення
реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в центрі
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
7
|
Підвищення
кваліфікаційного рівня
|
Ø
Вивчення спеціальної літератури, нових методик
психолого-педагогічного вивчення, корекційно-розвиткової роботи, тощо.
Систематичне опрацювання періодики дефектологічної, психолого-педагогічної
літератури з питань супроводу дітей з ООП.
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру.
|
Ø
Відвідування нарад, семінарів, тренінгів,
конференцій та інших науково-практичних заходів.
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø
Навчання та підвищення фахового рівня, відповідно
до сучасних тенденцій
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø Проходження
курсів підвищення кваліфікації та чергова атестація.
|
Згідно графіка
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
8
|
Робота з сім'ями, які виховують дітей з ООП
|
Ø
Виявлення сімей, які виховують дітей з ООП
|
Постійно
|
Директор та спеціалісти центру.
|
Ø
Проведення бесід та консультацій з батьками на
тему:
« Необхідність
своєчасної ранньої допомоги дітям, які мають особливі освітні потреби»
«Трудові навички дітей з особливими освітніми потребами та підготовка їх до
самостійного життя»
|
Упродовж року
|
Директор та спеціалісти центру
|
||
Ø Індивідуальне
консультування батьків з питань особливостей психофізичного розвитку та
освітніх потреб дитини.
|
Упродовж року
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø Проведення
тренінгів для батьків:
1) «Повір у себе та свою дитину»
|
Березень
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
Ø Всеобуч
для батьків
|
Лютий
Квітень
|
Директор та спеціалісти центру.
|
||
9
|
Узагальнення діяльності
міського ІРЦ
|
Ø Затвердження
плану роботи на наступний рік
Ø Узагальнення
результатів комплексної оцінки дітей з ООП
Ø Звіт і
аналіз діяльності ІРЦ ІМР за поточний
рік
Ø Складання
інформаційних звітів ІРЦ ІМР
Ø Аналіз
організації навчання дітей з
особливими освітніми потребами
Ø Надання
методичної допомоги з організації роботи
·
логопедичних груп та логопедичних пунктів:
Ø Оновлення
банку даних дітей із ООП
|
Травень-червень
Травень
Травень
Протягом року
Постійно
До 1 червня
Протягом року
|
Директор та спеціалісти центру.
|
Директор ІРЦ
ІМР
Д.Б.Тимошенко -Ушакова
Комментариев нет:
Отправить комментарий