Методичні
рекомендації для роботи вчителя-логопеда
в закладі дошкільної освіти
Головним завданням діяльності вчителя-логопеда є планування і
здійснення навчально-корекційної роботи з вихованцями які мають недоліки
мовленнєвого розвитку.
Під час виховання та навчання дітей
вчитель-логопед та вихователі здійснюють освітній
процес відповідно до Базового компонента
дошкільної освіти за окремими програмами, затвердженими в установленому
порядку Міністерством освіти і науки, та методиками з
урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності
дитини з особливими освітніми потребами. Але основним завданням є корекція мовного розладу та
розвиток аспектів мовлення.
Основні
структурні компоненти професійної діяльності вчителя-логопеда:
·
Діагностична
діяльність (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень у дитини,
бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення).
·
Складнання
індивідуальних корекційно-компенсаторних планів роботи з кожною дитиною
·
Визначення
доцільних форм взаємодії з дитиною, видів корекційно-розвиткової роботи.
·
Корекційна
робота з виправлення порушень усного та писемного мовлення.
·
Надання
порад, консультацій батькам, педагогам, залучення родини до активної практичної
співпраці.
·
Співпраця із
практичним психологом, вихователем щодо корегування педагогічного, корекційного
процесу, пошуку шляхів його вдосконалення.
·
Аналіз
результативності роботи, визначення динаміки розвитку дитини, ведення
документації та складання звітів.
·
Участь у
різних заходах методичної роботи, самоосвіта.
Зміст
корекційно-розвиткової роботи вчителя-логопеда:
·
виробляти і
вправляти рухи артикуляційних органів;
·
готувати
артикуляційний уклад до постановки звуків;
·
визначати
послідовність постановки звуків від характеру мовленнєвих порушень;
·
працювати
над розвитком правильного мовного дихання дітей;
·
відбивати
артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи
органів мовлення;
·
ставити звук
(різними прийомами та методами);
·
закріплювати
поставлений звук у складах;
·
автоматизувати
поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв’язній мові;
·
проводити
диференціацію звуків;
·
відпрацьовувати
граматичні форми.
Форми
роботи за якими працює вчитель-логопед
·
Фронтальні
логопедичні заняття.
·
Підгрупові
логопедичні заняття.
·
Індивідуальні
логопедичні заняття.
Вчитель-логопед
ІРЦ ІМР Ольга Чернишук