воскресенье, 26 апреля 2015 г.

ПСИХОЛОГІЧНА ДІАГНОСТИКА ДІТЕЙ, ЯКІ НАПРАВЛЯЮТЬСЯ НА ВИВЧЕННЯ У ПСИХОЛОГО-МЕДИКО-ПЕДАГОГІЧНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ

ПСИХОЛОГІЧНА ДІАГНОСТИКА ДІТЕЙ,  ЯКІ НАПРАВЛЯЮТЬСЯ
НА ВИВЧЕННЯ У ПСИХОЛОГО-МЕДИКО-ПЕДАГОГІЧНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ
(діагностичний матеріал)


Вік з 2-3 років
1. Бесіда з батьками  дитини
2. Бесіда з дитиною.
3. Методика «Частини мого тіла»
Мета: визначення рівня розвитку самовиявлення.
Інструкція дитині: «Я буду ставити запитання, а ти, відповідаючи на них, будеш називати і показувати частини свого тіла».
    1.  Покажи око. Що робить око?
    2.  Покажи ніс. Що робить ніс?
    3.  Покажи вухо. Що робить вухо?
    4.  Покажи руки. Що роблять руки?
    5.  Покажи ноги. Що роблять ноги?

4. Методика «Хто це?»
     Мета: визначення рівня розвитку комунікативного мовлення.
Дорослий показує дитині іграшки і пропонує відповісти на запитання.    Інструкція дитині: «Зараз ми з тобою пограємося. Я тобі покажу іграшки  і   буду ставити запитання, а ти будеш відповідати».
Іграшка «Собака»
        1. Хто це?
        2. Як собака кричить?
        3. Який собака?           
        4. Що їсть собака?
        5. Як називаються дитинчата собаки?
 5. Методика «Склади пірамідку»
   Мета: визначення рівня розвитку наочно-дієвого мислення, сприймання. Перед дитиною ставлять піраміду і знімають з неї всі кільця.
Інструкція дитині: «Подивись, яка гарна піраміда стоїть на столі. Вона складається з кілець різної величини і різного колючу. Я зараз зніму з неї всі кільця, а ти їх знову надінеш так само. При цьому тобі потрібно назвати колір і величину (більший, менший) кожного кільця».
  3. Методика «Назви тварини»
 Мета: визначення рівня розвитку образної пам’яті.
  Інструкція дитини: «Назви тварини, які тобі відом

Вік: 3-4 роки
1. Бесіда з батьками  дитини.
2. Бесіда з дитиною.
3. Методика «Частини мого тіла»
 Мета: визначення рівня розвитку самовиявлення.
 Інструкція дитині: «Я буду ставити запитання, а ти, відповідаючи на них, будеш називати і показувати частини свого тіла».
    1.  Покажи око. Що робить око?
    2.  Покажи ніс. Що робить ніс?
    3.  Покажи вухо. Що робить вухо?
    4.  Покажи руки. Що роблять руки?
    5.  Покажи ноги. Що роблять ноги?
4. Методика «Склади пірамідку»
 Мета: визначення рівня розвитку наочно-дієвого мислення, сприймання.
 Перед дитиною ставлять піраміду і знімають з неї всі кільця.
 Інструкція дитині: «Подивись, яка гарна піраміда стоїть на столі. Вона складається з кілець різної величини і різного колючу. Я зараз зніму з неї всі кільця, а ти їх знову надінеш так само. При цьому тобі потрібно назвати колір і величину (більший, менший) кожного кільця».
5. Методика «Склади картинку»
Мета: визначення рівня сформованості аналізу і синтезу.
 Підготовлена розрізана картинка: предметне зображення дерева
Інструкція дитині: «Перед тобою на столі лежить розрізана картинка. Тобі потрібно з 4-х частин скласти дерево, назвати його частини і розповісти про їх функції». Дитині пропонується складене дерево порівняти з малюнком.
6. Методика «Покажи дії»
Мета: виявлення рівня розвитку відтворювальної уяви.
  Підготовлений текст української народної казки «Дід та баба».
 Інструкція дитині: «Я тобі буду розповідати казку, а ти будеш показувати, що роблять герої цієї казки». Під час розповіді казки дитині пропонується показати:                           
    1) як дід бив-бив;
    2) як баба била-била;
    3) як мишка бігла;
    4) як хвостиком махнула;
    5) як яєчко впало;
    6) як яєчко розбилося;
    7) як дід плаче;
    8) як баба плаче;
    9) як курочка жаліє – не плач, діду;
    10) як курочка жаліє – не плач, бабо.
    Після кожного спонукання робиться пауза, очікування дій дитини.
  7. Методика «Назви і знайди таку саму фігуру»
  Мета:  визначення рівня розвитку зорового сприйняття.
 На столі перед дитиною лежать малюнки геометричних фігур: круг, квадрат, трикутник. Підготовлені відповідні фігури.
Інструкція дитині: «Я тобі буду показувати геометричну фігуру, а ти її назвеш і знайдеш таку на малюнку».

Вік: 4-5 років
1. Бесіда з батьками  дитини
2. Бесіда з дитиною.
3.  Методика «Частини мого тіла»
 Мета: визначення рівня розвитку самовиявлення.
Інструкція дитині: «Я буду ставити запитання, а ти, відповідаючи на них, будеш називати і показувати частини свого тіла».
    1.  Покажи око. Що робить око?
    2.  Покажи ніс. Що робить ніс?
    3.  Покажи вухо. Що робить вухо?
    4.  Покажи руки. Що роблять руки?
    5.  Покажи ноги. Що роблять ноги?
4. Методика «Склади картинку»
 Мета: визначення рівня сформованості аналізу і синтезу.
 Підготовлена розрізана картинка: предметне зображення дерева
Інструкція дитині: «Перед тобою на столі лежить розрізана картинка. Тобі потрібно з 4-х частин скласти дерево, назвати його частини і розповісти про їх функції». Дитині пропонується складене дерево порівняти з малюнком.
5. Методика „Знайди таку ж картинку”
Мета:  визначення рівня розвитку зорового сприйняття.
6. Методика «Назви знайомі слова»
Мета: визначення рівня словникового запасу.
Підготовлені узагальнювальні поняття: овочі, фрукти, тварини, рослини, професії, геометричні фігури, кольори, дії, ознаки, частини тіла.
    Інструкція дитині:
«Назви овочі...».
«Назви фрукти...».
«Назви тварини…».
«Назви рослини…».
«Назви професії...».
«Назви геометричні фігури…».
«Назви кольори…».
«Назви дії…».
«Назви ознаки...».
«Назви частини тіла...».
До кожного узагальнюючого поняття дитина повинна назвати 5 слів.
7. Методика „Порівняй картинки.”
Мета:  визначення рівня розвитку зорового сприйняття,  уваги.
8. Методика «Мій настрій»
    Мета: визначення уміння називати і показувати свій емоційний стан.
    1.  Покажи, який ти, коли веселий. Назви цей настрій.
    2.  Покажи, який ти, коли сумний. Назви цей настрій.
    3.  Покажи, який ти, коли сердитий. Назви цей настрій.
    4.  Покажи, який ти, коли ображений. Назви цей настрій.
    5.  Покажи, який ти, коли злий. Назви цей настрій.

Вік: 5-6 років
1. Бесіда з батьками  дитини.
2. Бесіда з дитиною.
3. Методика „Порівняй картинки.”
4. Методика« Схоже та відмінне»
Мета: визначення рівня  концентрації  та обсягу уваги.
5. Методика  «Що тут недомальовано?»
Мета: визначення рівня  концентрації  та обсягу уваги.
6. Методика «10 картинок»
Мета: визначення  рівня пам’яті.
7. Методика „Розуміння картин зі схованим змістом”
Мета:  визначення рівня розвитку зорового сприйняття, уваги, логічного мислення.
8. Методика „Розуміння серії картин, зв'язаних єдиним сюжетом.”
9. Методика «Знайди і полічи фігури»
Мета: визначення рівня  концентрації  та обсягу уваги.
На картинці хаотично розміщені геометричні фігури .
10. Методика «Вилучення четвертого зайвого» 
Мета: визначення сформованості наочно образного мислення, процесів узагальнення, уміння відрізняти суттєві ознаки від несуттєвих.
11. Методика «Узагальнення» (Тест вербального інтелекту Й. Ставело)
Мета: визначення  орієнтації у знаннях про навколишню дійсність.
12. Методика «Визначення антонімів»
Мета: вибір логічної протилежності.
13. Методика „Сприйняття просторових відносин „
Мета: Досліджувати вміння розрізняти праву — ліву сторони в зображенні на картині, у співрозмовника й т.п.

Вік: 6-9 років
1. Бесіда з батьками  дитини.
2. Бесіда з дитиною.
3. Методика «Графический диктант. Д. Б. Эльконин»
Мета: розвиток довільної регуляції.
4. Методика «Так і ні»
Мета: дослідження вміння дитини діяти за правилом.
5. Методика «Вилучення четвертого зайвого» 
Мета: визначення сформованості наочно образного мислення, процесів узагальнення, уміння відрізняти суттєві ознаки від несуттєвих.
6. Методика «Узагальнення» (Тест вербального інтелекту Й. Ставело)
Мета: визначення  орієнтації у знаннях про навколишню дійсність.
7. Методика «Послідовність подій»(А. Бернштейн)
Мета: діагностика рівня розвитку мислення.
8. Методика: «Сходинки»
Мета: визначення  рівня самооцінки дитини.
9. Методика «Чого не вистачає?» (Р. С. Немов)
Мета: визначення загального рівня розвитку сприймання.
10. Методика «Прогресивні матриці Равена» (для молодшого віку)
Мета: вивчення невербального інтелекту.
11. Методика «Сприйняття просторових відносин»
Мета: Досліджувати вміння розрізняти праву — ліву сторони в зображенні на картині, у співрозмовника й т.п.


Вік: 9-14років
1. Бесіда з батьками  дитини.
2. Бесіда з дитиною.
3. Методика «Чого не вистачає?» (Р. С. Немов)
Мета: визначення загального рівня розвитку сприймання.
4. Методика «Послідовність подій»(А. Бернштейн)
Мета: діагностика рівня розвитку мислення.
5. Методика «Шульте»  (Шукання чисел на таблиці)
Мета:  дослідження концентрації, розподілу уваги.
6. Тест «Простав значки» Пьєрон-Рузер
Мета:  дослідження концентрації, розподілу уваги.
7. Методика «Кактус»
Мета:  визначення рівня агресивності, тривожності.
8. Методика:  «Прогресивні матриці Равена»
Мета:  вивчення невербального інтелекту.
9. Методика «Рахунок» Крепелін
Мета:  Дослідження продуктивності запам’ятовуваннявивчення рівня переключення уваги.
10. Методика «Піктограми» О.Лурія
Мета:  Дослідження продуктивності запам’ятовування.
11. Тест інтелекту Р.Мейлі          
Мета:  вивчення структури інтелекту дітей.
_____________________________________________________________________________

Ірпінська міська психолого-медико-педагогічна консультація
 знаходиться за адресою:
 м. Ірпінь, вул. Жовтнева, 129-А 
 (у приміщенні Ірпінської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 3).
Телефони для довідок: 92-226, 95-440.


Комментариев нет:

Отправить комментарий