среда, 1 апреля 2020 г.

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ЕФЕКТИВНУ РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ ТА ЛОГОПЕДИЧНОЇ СЛУЖБИ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ




ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ЕФЕКТИВНУ РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ ТА ЛОГОПЕДИЧНОЇ СЛУЖБИ  ПІД ЧАС КАРАНТИНУ



Методичні рекомендації 

У період карантину, який встановлено в країні у зв'язку з поширенням загрози захворювання коронавірусом, наразі актуальним завданням є сприяння організації ефективної роботи працівників інклюзивно-ресурсного центру та логопедичної  служби в період карантину.


Для забезпечення належних результатів та вимог до професійної діяльності, при роботі з дітьми з особливими освітніми потребами та їх батьками (опікунами), фахівцям важливо дотримуватися таких рекомендацій щодо організації професійної діяльності в умовах карантину.  

Працюючи дистанційно (у гнучкому режимі роботи), дотримуйтесь звичного алгоритму організації робочого часу та адаптуйте план роботи на період карантину.

На основі річного плану роботи складіть адаптований план роботи на період карантину з чітким визначенням термінів виконання та цільових груп.

 Електронну версію адаптованого плану необхідно надіслати електронною поштою керівнику закладу  для погодження та з метою інформування про заплановані види та форми роботи.

В адаптований план роботи можуть бути включені заходи з консультування, просвіти, зв’язки з громадськістю, навчальна діяльність.

Враховуючи особливі вимоги щодо здійснення діагностичної, корекційно-розвиткової роботи ( у т.ч. розвиток соціальних навичок), які потребують безпосереднього контакту із дітьми з особливими освітніми потребами, ці заходи не можуть бути проведені у дистанційному режимі.

Виконуйте свої посадові обов’язки в обсязі, можливому в умовах карантину, а саме щодо здійснення консультативної, просвітницької, організаційно-методичної роботи (зокрема, робота з документацією, підготовка інформаційно-методичних матеріалів, розробка семінарів та майстер-класів, програм тощо, самоосвіта (у т.ч. підвищення кваліфікації, отримання професійних спеціалізацій в режимі дистанційного навчання, вивчення професійної літератури тощо), розміщення професійної інформації на онлайн-ресурсах закладу чи у онлайн-групах учасників освітнього процесу/професійної спільноти), відповідно до адаптованого плану роботи.  У адаптований план роботи включіть онлайн-заходи, з використанням доступних платформ з можливостями відеозв’язку (наприклад: Viber, Skype, Zoom, Jitsi Meet та інші).

Рекомендовані форми організації консультування:

а) індивідуальне та групове онлайн-консультування з використанням доступних платформ з можливостями відеозв’язку (Viber, Skype, Zoom, Jitsi Meet, інші);

б) групові консультації у текстовому форматі для окремих цільових груп з розміщенням на сайті закладу, у онлайн-групах (Viber, закриті facebook-групи) батьків дітей з особливими освітніми потребами, педагогічних працівників, працівників логопедичної служби;

в) індивідуальне онлайн-консультування з використанням вище згаданих доступних платформ з можливостями відеозв’язку або у форматі телефонного спілкування та листування (електронна пошта, Messenger, Viber, Skype, інші).

Рекомендовані форми організації просвітницької роботи (за наявності технічних можливостей та доступних онлайн-ресурсів):

а) відео-включення у прямому ефірі на платформі онлайн-спільнот закладу або особистих/професійних сторінок фахівців у facebook, аналогічних групових чатів у Viber (так звані «5-хвилинки корисної інформації») не менше одного разу на тиждень або у конкретний день і час для окремих цільових груп (, батьки, педагогічні працівники);

б) розміщення відеоматеріалів просвітницького спрямування на сайті закладу, на платформі онлайн-спільнот закладу або професійних спільнот/груп у facebook, поширення їх у відповідних групових чатах у Viber з пропозицією питань для обговорення;

в) розміщення текстового формату матеріалів просвітницького спрямування на доступних ресурсах, поширення їх у відповідних групових чатах у Viber з пропозицією питань для обговорення;

г) інші форми онлайн-спілкування, доступні педагогам та батькам.

Здійснюйте щоденний облік виконаної роботи

Оформлюйте професійну документацію по факту виконаної роботи

Будьте на постійному зв’язку в період робочого часу: відповідайте на дзвінки керівника закладу та учасників освітнього процесу, перевіряйте електронну пошту та оперативно відповідайте на листи, у разі потреби – надавайте необхідну звітну інформацію про стан виконання адаптованого плану роботи або інші звіти з питань та в межах компетентності вашої професійної діяльності.

Дотримуйтесь інших вимог організації професійної діяльності у гнучкому (дистанційному) режимі відповідно до наказу керівника закладу з означеного питання.

Ефективно розподіліть робочий час та навантаження. Щоб працювати без виснаження та зберігати свою життєву ефективність, доцільно використовувати правило “8 годин”: 8 годин — час для роботи (з урахуванням гнучкого формату), 8 годин — час для відпочинку та особистих справ, 8 годин — для сну. Обов’язково дотримуйтеся режиму харчування, питного режиму (не менше 1,5-2 літрів чистої питної води за добу), режиму відпочинку і сну. Пам’ятайте, що в процесі робочого часу у вас зберігається час на обідню перерву. Також, враховуючи посилений режим роботи з онлайн-ресурсами, кожні 2 години важливо робити 10-15-ти хвилинну перерву для відпочинку та переключення, а також запобігання втоми чи захворювання очей. Для ефективного розподілу навантаження протягом дня важливо проаналізувати та визначити індивідуальні періоди підвищеної активності особистості. У кожної людини є свої цикли, періоди, протягом яких її сили, енергія та здатність зосереджуватися на виконуваній роботі циклічно змінюються.

Створюйте умови для формування та/або відновлення особистісного ресурсу.




Комментариев нет:

Отправить комментарий