Рекомендації щодо оснащення приміщення
інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ)
інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ)
Загальні рекомендації:
ІРЦ має бути максимально доступним для родин, в тому числі сімей із маленькими дітьми та дітьми, що не пересуваються самостійно. Тому при виборі приміщення слід зауважити на близькість до громадського транспорту та легкість знаходження ІРЦ, а також на облаштування пандусів, передпокою для залишення візочка. ІРЦ має бути розташований на першому поверсі приміщення.
ІРЦ має бути максимально доступним для родин, в тому числі сімей із маленькими дітьми та дітьми, що не пересуваються самостійно. Тому при виборі приміщення слід зауважити на близькість до громадського транспорту та легкість знаходження ІРЦ, а також на облаштування пандусів, передпокою для залишення візочка. ІРЦ має бути розташований на першому поверсі приміщення.
В приміщенні ІРЦ мають бути виділені кімнати для роботи педагогічного колективу, а також для занять з дітьми різного віку, зона для очікування відвідувачів, кімната для зберігання архівних матеріалів та реабілітаційного обладнання, власний санвузол облаштований для дорослих та для відвідувачів дитячого віку. Кімнати для занять з дітьми мають відповідати вимогам по освітленню, звукоізоляції, загальній площі. ІРЦ має бути забезпечений доступом до мережі Інтернет, мати власний номер телефону та електронну адресу.
В наступному переліку представлені можливі варіанти оснащення кабінетів ІРЦ. Виходячи з реальних умов, можна організовувати роботу фахівця (наприклад логопеда) з дітьми шкільного та дошкільного віку в одному зонованому приміщенні. В наступному переліку ці кабінети описані окремо, але це не обов’язково. Головне, щоб приміщення було зручним для роботи дітей різного росту та фізичних можливостей. Також можливо об’єднання в одному приміщенні приладдя для роботи логопеда та сурдопедагога, або дефектолога та тифлопедагога.
1. Кабінет директора
1.1. Меблі
• Письмовий стіл
• Стіл для прийому відвідувачів
• Стільці
• Шафа для збереження документації
• Сейф для збереження документації та печатки
1.2. Оргтехніка
• Телефон
• Комп’ютер
• Принтер
2. Кабінет для проведення командних засідань
2.1. Загальні вимоги: площа 14-16 м2 має дозволяти проводити засідання команди з 4-6 осіб, зберігати робочу документацію та розмістити копіювальну техніку з дотриманням вимог безпеки.
2.2. Меблі
• Стіл для засідань
• Стільці (6 шт)
• Шафи для документації (2 шт)
• Тумби для оргтехніки
2.3. Оргтехніка
• Телефон
• Комп’ютер
• Принтер
• Копіювальна машина із функцією сканування
• Ламінатор
3. Зона очікування для відвідувачів
3.1. Загальні вимоги: хол, куди потрапляють відвідувачі з вулиці має бути зручним для очікування, підготовки дитини для занять (перевзутися, зняти верхній одяг), ознайомлення з загальнодоступною інформацією про роботу Центру.
3.2. Меблі та інше оздоблення:
• Інформаційні стенди
• Дивани або стільці для дорослих
• Стільці дитячі
• Вішак для верхнього одягу
• Стіл для роботи з документами
• Ємність з питною водою (або кулер)
• Ігрова зона для дітей*
4. Кабінет для індивідуальних занять (психолога)
4.1. Загальні вимоги: ізольоване приміщення площею 8-12 м2 , достатня звукоізоляція, спокійний колір стін (беж, кремовий, зеленуватий…)
4.2. Меблі
• Столик дитячий (для малювання та дидактичних ігор)
• Столик для гри з піском та водою
• Стільці дитячі
• Письмовий стіл
• Стільці дорослі
• Стелаж для іграшок
• Шафа для збереження документації закрита
• Килим
4.3. Оргтехніка та інше обладнання
• Аудіо-колонка під USB-носій
• Арома-лампа
4.4. Діагностичний інструментарій
4.5. Дидактичні матеріали та іграшки
• Ляльки
• Іграшковий посуд
• Іграшки що відповідають побутовим завданням: прасувальна дошка, праска, ляльковий візочок, ліжко для ляльки, іграшкова перукарня та ін.
• Іграшки-тварини (кіт, пес, заєць, ведмедик)
• Машинки
• М’ячики
• Кубики
• Дитячий намет
• Розрізні малюнки та пазли
• Іграшки для дітей раннього віку (брязкальця, сортери, музичні іграшки, дзиґа, пірамідки)
• Дидактичні ігри для дітей дошкільного віку (сортери, лото і т.і.)
• Матеріали для конструювання (кубики, дерев’яні блоки і т.і.)
• Ігри для розвитку дрібної моторики (шнурівки, буси для нанизування, мозаїки)
4.6. Канцтовари:
• Папір для малювання А4, А3, А1
• Кольоровий папір
• Ножиці дитячі із заокругленими лезами
• Воскові олівці
• Кольорові олівці
• Пензлики
• Фарби
• Штампи та трафарети
5. Кабінет для індивідуальних занять з дітьми дошкільного віку (логопеда, корекційного педагога)
5.1. Загальні вимоги: ізольоване приміщення площею 8-10 м2 з достатньою звукоізоляцією.
5.2. Меблі та облаштування:
• Столик дитячий
• Дзеркало
• Стільці дитячі
• Стелаж для іграшок
• М’які модулі
• Килим
5.3. Оргтехніка та інше обладнання
• Аудіо-колонка під USB-носій
• Диктофон
5.4. Дидактичні матеріали та іграшки
• Ляльки
• Іграшковий посуд
• Іграшки що відповідають побутовим завданням: прасувальна дошка, праска, ляльковий візочок, ліжко для ляльки, іграшкова перукарня та ін.
• Іграшки-тварини (кіт, пес, заєць, ведмедик)
• Машинки
• М’ячики
• Кубики
• Розрізні малюнки та пазли
• Іграшки для дітей раннього віку (брязкальця, сортери, музичні іграшки, дзиґа, пірамідки)
• Дидактичні ігри для дітей дошкільного віку (сортери, лото, сюжетні картинки, предметні картки, ілюстровані казки і т.і.)
• Ігри для розвитку дрібної моторики (шнурівки, буси для нанизування, мозаїки), м’ячі-масажери
6. Кабінет для індивідуальних занять з дітьми шкільного віку (логопеда, корекційного педагога)
6.1. Загальні вимоги: ізольоване приміщення площею 8-10 м2 з достатньою звукоізоляцією.
6.2. Меблі та облаштування:
• Парта одномісна
• Дошка шкільна
• Письмовий стіл
• Стільці для дорослих
• Крісло м’яке «Груша» для релаксаційного куточка
• Шафа для дидактичних матеріалів
6.3. Оргтехніка та інше обладнання
• Комп’ютер із розвивальними програмами «Світ звуків», «Видима мова» та ін..
• Набір зондів логопедичних
• Настільне дзеркало 60*80
6.4. Дидактичні матеріали та іграшки
• Розрізні малюнки, набори для конструювання
• Дидактичні ігри для формування зв’язного мовлення, граматичної структури мовлення і т.і.
• Матеріали для розвитку дрібної моторики (шнурівки, буси для нанизування, мозаїки, масажери)
7. Кабінет для індивідуальних занять (дефектолога/тифлопедагога)
7.1. Загальні вимоги: ізольоване приміщення площею 16-18 м2 із можливістю затемнення (ролети на вікнах), зонування приміщення на зону для роботи з дітьми дошкільного віку та для роботи з дітьми шкільного віку
7.2. Меблі
• Столики дитячі (для розташування тренажерів, виконання дидактичних ігор)
• Стільці дитячі
• Письмовий стіл
• Стільці дорослі
• Стелаж для іграшок та дидактичних ігор (закритий)
• Шафа для збереження документації закрита
• Килим
• Магнітна дошка для демонстрації наочного матеріалу
• Фланелеграф з додатковим освітленням
7.3. Оргтехніка
• Зорові тренажери
• Комп’ютер із програмами з розвитку зорового сприйняття та програмами тренажерами
• Принтер за шрифтом Брайля + Дисплей Брайля «ФридомИнтифик» (клавіатура /40 клітинок/, мишка та монітор) + Програма невізуального доступу до экрану Jaws for Windows
7.4. Дидактичні матеріали та спеціальне обладнання
• Збільшувальне приладдя для дітей зі зниженим зором
• Об’ємні геометричні тіла
• Сенсорні набори «Чарівний мішечок» та ін..
• Сенсорна дошка (для незрячих дітей)
• Фігурки тварин та ляльки
• Сортери (за формою та розміром)
• Мозаїки
• Книжки із малюнками та текстом шрифтом Брайля
• Книжки та дидактичні посібники адаптовані для дітей із зниженим зором
8. Кабінет для індивідуальних занять (дефектолога/сурдопедагога)
8.1. Загальні вимоги: ізольоване приміщення з достатньою звукоізоляцією, для перевірки слухової функції має забезпечити відстань від дитини до педагога 6 м, тобто не менше 18-20 м2 , важливо - відсутність луни (відлуння звуку), зонування приміщення на ігрову та навчальну зони.
8.2. Меблі
• Столик дитячий
• Стільці дитячі
• Дзеркало
• Письмовий стіл
• Стільці дорослі
• Шкільна дошка
• Парта одномісна
• Стелаж для іграшок та дидактичних матеріалів
• Шафа для збереження документації закрита
• Килим
8.3. Оргтехніка
• Комп’ютер із розвивальними програмами «Світ звуків», «Видима мова» та ін..
• Підсилювач звуку ДУ-7 (в комплекті навушники та мікрофон)
8.4. Дидактичні матеріали та іграшки
• Розрізні малюнки, набори для конструювання
• Дидактичні посібники для формування фонематичного слуху, зв’язного мовлення, граматичної структури мовлення і т.і.
• Настінна каса букв
9. Кабінет для занять з ЛФК
9.1. Загальні вимоги: ізольоване приміщення площею не менше 20 м2 , облаштоване додатковою системою обігріву та вентиляції, великим дзеркалом.
9.2. Меблі та обладнання:
• Мати м’які
• Масажний килимок
• Балансири дитячі
• Сенсорні сфери, сенсорні кільця
• Тренажери для відновлення та розвитку моторики рук
• Тренажери для формування самостійної ходи (доріжки, бруси, сходинки)
• Масажнй стіл дитячий
• М’які модулі
• Вертикалізатор дитячий
• Лавка гімнастична
• Шафа для зберігання іграшок та дрібного обладнання
• Кіндер-бол «Боб»
9.3. Оргтехніка
• Аудіо-колонка під USB-носій
• Арома-лампа
9.4. Діагностичний інструментарій
• Ваги
• Ростомір
9.5. Дидактичні матеріали та іграшки
• Іграшки-тваринки
• М’ячі
• Кільцеброс
• Дартс
• Баскетбольний кошик кімнатний
• Механічні іграшки типу «запит-відповідь» для дітей раннього віку
• Брязкальця та музичні іграшки для дітей раннього віку
10. *Зала для групових занять, проведення свят та ін.. заходів.*
10.1. Загальні вимоги: зала площею не менше 20 м2
10.2. Меблі та обладнання
• Розкладні стільці для дорослих (20 шт)
• Стільці дитячі (20 шт)
• Ширма для лялькового театру
10.3. Оргтехніка
• Синтезатор або фортепіано
• Проектор
11. *Діагностичний комплекс*
11.1. Загальні вимоги: має складатися з двох суміжних приміщень площею 6-10м2 кожне, що мають окремі входи та розділені дзеркалом одностороннього бачення. Призначене для вивчення дітей із розладами соціальної взаємодії. Дозволить фахівцям спостерігати поведінку дитини через дзеркало одностороннього бачення, щоб уникнути додаткового стресування дитини. Може використовуватися для проведення консиліуму із залученням додаткових фахівців, для стажування педагогів.
11.2. Меблі:
• Стіл дитячий
• Сільці маленькі
• Килим
• Шафа для іграшок
• Стіл для засідань
• Стільці для дорослих
11.3. Оргтехніка
• Дзеркало Гезела або система відеоспостереження та комп’ютер для запису та перегляду зображення
11.4. Діагностичний інструментарій
• Скринька «Малятко» або її аналоги
11.5. Дидактичні матеріали та іграшки
• Ляльки
• Іграшковий посуд
• Іграшки що відповідають побутовим завданням: прасувальна дошка, праска, ляльковий візочок, ліжко для ляльки, іграшкова перукарня та ін.
• Іграшки-тварини (кіт, пес, заєць, ведмедик)
• Машинки
• М’ячик
• Кубики
• М’які модулі
• Дитячий намет
• Набір для малювання
Комментариев нет:
Отправить комментарий