понедельник, 31 декабря 2018 г.

До обов"язків асистента вчителя не входить

 Асистент вчителя в межах свого педагогічного навантаження не надає (не проводить) корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги (заняття), не надає консультацій та завдань замість вчителя-логопеда, практичного психолога чи інших фахівців. Асистент учителя не розробляє самостійно індивідуальну програму розвитку, не здійснює направлення батьків (інших законних представників) до вузьких спеціалістів, не змінює самостійно освітню траєкторію учня.

Функції асистента вчителя

 Асистент учителя здійснює такі функції:

 - організаційну: допомагає в організації освітнього процесу в класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця; організовує спільно з іншими педагогічними працівниками інклюзивне освітнє середовище в класі;  проводить спостереження за дитиною під час освітнього процесу та фіксує результати спостереження у щоденнику спостережень; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня з особливими освітніми потребами; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку; забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці; забезпечує залучення учнів з особливими освітніми потребами до заходів закладу освіти, у тому числі позакласних; веде документацію;

 - навчально-розвиткову та виховну: працює в партнерстві з учителем з метою виконання освітньої програми для досягнення учнями класу результатів навчання, формування компететностей; забезпечує спільно з учителем єдність навчання, виховання і розвитку учнів; співпрацюючи з учителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів; забезпечує розробку індивідуальних завдань і роздаткових матеріалів для учнів із особливими освітніми потребами; адаптує чи модифікує (за потреби) матеріали для уроку відповідно до індивідуальної програми розвитку; сприяє соціалізації учнів з особливими освітніми потребами та включенню їх до учнівського колективу; сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану; стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі в науковій, технічній, художній творчості; створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому; 

- діагностичну: разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності та розвитку учнів з особливими освітніми потребами; визначає сильні та слабкі сторони, потенційні можливості та бар'єри навчання; оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня, у тому числі слідкує за його успіхом за певний період часу, порівнює стан сформованості окремих функцій дитини в динаміці; створює індивідуальне портфоліо учня.

 - прогностичну: на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку; здійснює прогноз відповідно до стану сформованості функцій дитини та її компетенцій порівняно із фіксованими прогнозами в індивідуальній програмі розвитку, у тому числі з поставленням "SMART-цілей", що передбачають: функціональність цілей (значимість для учня та доступність для досягнення в закладі освіти), відповідність теперішньому рівню розвитку, сформульованість так, щоб можна було побачити, як учень опановує матеріал, вимірюваність та чіткі критерії, за допомогою яких можна визначити, чи досягнув учень цілі, з дотриманням правильності формулювання;

 - консультативно-комунікативна: постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу щодо освітнього процесу, виконання індивідуальної програми розвитку, підготовки необхідних матеріалів; здійснює двосторонню комунікацію з батьками (іншими законними представниками дитини) щодо успіхів учня з особливими освітніми потребами, вдалих прийомів та особливостей організації освітнього процесу (при яких умовах краще концентрує увагу, необхідність водити рукою дитини при письмі, контролювати виконання завдання тощо); за дорученням керівника закладу здійснює комунікацію з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, консультування з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо особливостей організації освітнього процесу.

пятница, 21 декабря 2018 г.

Дякую, що ви є моєму житті!

Я дякую долі, що на моєму трудовому шляху зустрічаються батьки дітей з особливими освітніми потребами, які не є просто споживачами послуг, а є партнерами. Вони не чекають, що прийде чудо, а ми плекаємо його разом. Ми разом рухаємося вперед. Ми можемо довго спілкуватися, ділитися радісним новинами і наболілим, переглядати відео маленьких перемог дитини! З багатьма сім'ями я залишаюся друзями. Насправді, я всіх вас дуже люблю цінную і горжусь вами! Дякую, що ви є моєму житті!

Роздуми після візиту в сім"ю, де є двоє дітей з інвалідністю

Не завжди вистачає мужності відвідувати сім"ю в якій є дитина з інвалідністю.... А якщо в цій сім"Ї не одна така дитина, а дві...А всього в сім"ї -троє дітей! .Хто знає, той відчує моє збентеження.....
Але зайшовши в квартиру , я відчула позитив, довіру до мене.
Ми з мамою, сформували смарт-цілі, виробили невеличку програму, яку вони будуть виконувати до мого слідуючого візиту.

пятница, 14 декабря 2018 г.

Як допомогти людині при напади епілепсії

Як допомогти людині при напади епілепсії
Перша допомога при епілепсії 
Напади епілепсії виникають раптово і їх не можна передбачити чи уникнути. Про першу допомогу при них треба знати не тільки хворим, а й оточуючим. Усі мають знати, як допомогти людині з епілепсією у потрібний момент. 
Багато хто не знає, як допомогти людині під час нападу.Ці знання допоможуть не залишатися байдужим до біди інших.
Що робити при нападі епілепсії:
1. Головне завдання — не нашкодити хворому. . Треба людині підкласти щось м'яке під голову. Не можна намагатися розтискати зуби. Так само не потрібно робити штучне дихання або масаж серця.
2. Не треба відразу телефонувати у "швидку". Краще зафіксувати, скільки часу тривав напад. Має бути не більше 5 хв.
3. Потім повернути хво

Особливості навчання і супроводу дітей з інтелектуальною недостатністю

Комплексна оцінка розвитку незрячої дитини