воскресенье, 27 декабря 2020 г.

Використання методик для тестування дітей з ООП

 

Використання методик для тестування дітей з ООП

У 2018 році Міністерство освіти і науки України закупило основний пакет методик для тестування дітей з особливими освітніми потребами на базі інклюзивно-ресурсних центрів.

До комплектів, які надійшли в кожен ІРЦ, входять 5 методик. Це методики для визначення інтелектуального рівня розвитку дитини, методика WISC-IV або Шкала Векслера для дітей – IV видання та методика Leiter-3, шкала продуктивності Лейтера – 3 видання. Ці методики спрямовані на визначення рівня інтелекту.

Методика Векслера містить вербальні тести, і її віковий діапазон застосування – від 6 до 16 років. Шкала Лейтера містить невербальні інструкції і завдання і не потребує вербальної комунікації з дитиною взагалі. Спочатку її створювали як методику для дітей з порушеннями слуху та мовлення, але вона знайшла широке застосування для дітей з аутизмом. Завдяки невербального компоненту вона широко застосовується для осіб з абсолютно різними порушеннями. Її віковий діапазон – від 3 до 75+ років, тобто підходить і для дітей, і для дорослих.

Також є дві методики, спрямовані на визначення особливостей розвитку дітей аутистичного спектру – це PEP-3 та CASD.

PEP-3 розроблена в межах “TEACCH” (програма для навчання та роботи з дітьми з РАС та іншими розладами) і вузькоспрямована на дітей з РАС. Зараз є великий запит на оволодіння псидіагностичними інструментами, які можуть підтвердити або спростувати наявність у дитини РАС. Обережно вживаю слово “діагностичний”, тому що психологи не можуть ставити діагнози.

Отже, ми завжди наголошуємо, що за результатами роботи з будь-якою з методик ми не ставимо діагноз та не формулюємо жодних діагностичних рішень. Ми визначаємо поведінкові, когнітивні або емоційні прояви дитини. І ми кажемо про діагностування лише в контексті визначення особливостей. Ми не діагностуємо аутизм за PEP, а визначаємо поведінкові та когнітивні прояви. Саме в цьому перевага.

Сама методика виглядає як гра, схожа на набір іграшок. Але кожна іграшка – стимул, який спеціаліст дає дитині і фіксує її поведінкові реакції за чітким протоколом, на основі якого нараховуються бали. Кожна поведінкова реакція оцінюється певною кількістю балів, і вже виходячи з віку дитини, ці бали переводяться в певні показники.

Інша методика, спрямована на визначення проявів РАС у дітей, – це CASD, скрінінгова методика. Вона складається із запитань до батьків або спеціалістів, які проводять з дитиною найбільше часу. Тобто є кілька варіантів заповнення методики CASD: батьками, опікунами чи корекційними педагогами. Останнє можливо, але є небажаним, тому що запитання в методиці стосуються і деяких побутових аспектів поведінки дитини, прийому їжі, гігієни тощо.

Остання методика – опитувальник CONNERS-3. Вона потрібна для виявлення РДУГ (розладів дефіциту уваги та гіперактивності). Тест складається з трьох форм: для самої дитини, для батьків (опікунів) і вчителів-педагогів. Віковий діапазон для CONNERS-3 – від 6 до 16 років.

Аналіз результатів має відбутись мінімум за трьома формами. Дітям молодшого віку (6-7 років) форма самозвіту не надається. Замість неї додаткову форму мають дати або вчителю, або батькам чи опікунам. Загалом за CONNERS-3 може бути зібрано до 5 джерел інформації. Опитувальник містить трохи більше 100 запитань. Цінність CONNERS-3 в тому, що методика дає розуміння про функціонування дитини в різних контекстах.

вторник, 22 декабря 2020 г.

Продовження карантину та особливості здійснення освітнього процесу в Інклюзивно-ресурсному центрі у період з 11.01 по 24.01.2021 року

1.В Інклюзивно-ресурсному центрі Ірпінської міської ради Київської області продовжено карантин з 19 грудня 2020 р. до 28 лютого 2021 р. включно.
2. У період з 08 січня 2021 року по 24 січня 2021 року включно забороняється відвідування ІРЦ ІМР.
3. У період з 11 січня 2021 року по 22 січня 2021 року включно надання психолого-педагогічних послуг та консультування батьків і педагогічних працівників буде відбуватися у дистанційному форматі.
Ще раз нагадую телефон Інклюзивно-ресурсного центру 0509857329 (з 8 до 17 години, обідня перерва з 12 до 13), e-mail: irc_irpin@ukr.net. Заяву можна подати за посиланням [https://ircenter.gov.ua/)

среда, 16 декабря 2020 г.

Грант для студентів і абітурієнтів м. Ірпінь (соціальна програма Scholarship)

 Запрошуємо студентів і абітурієнтів м. Ірпінь взяти участь у соціальній програмі Scholarship.

Головний приз - гранти (стипендія) на сплату року навчання в українському ВНЗ. 

Наразі відкрито 8 номінацій: 

27 000 грн. -  https://lukashuk.com.ua/scholarship/ (запитання та роботи надсилати на пошту: lukashuk.dc@gmail.com)

35 000 грн. -  https://sweetcv.com/ua/scholarship-2020 (запитання та роботи надсилати на пошту: scholarship@sweetcv.com)

18 000 грн. -  https://seoquick.com.ua/scholarship-ua/ (запитання та роботи надсилати на пошту: lily@scholarship.events)

30 000 грн. -  https://nadzor.ua/scholarship (запитання та роботи надсилати на пошту: scholarship@nadzor.ua)

30 000 грн. -  https://olanko.com.ua/novyie-vozmozhnosti-s-soczialnyim-proektom-scholarship (запитання та роботи надсилати на пошту: seo.olanko@gmail.com)

20 000 грн. -  https://perevozka24.com/Ukraina/news/scholarship-dlya-studentov-iz-ukrainy-ot-servisa-perevozka-24-UA (запитання та роботи надсилати на пошту: scholarship@perevozka.com)

32 000 грн. -  https://cis.ua/sotsialnaya-programma-scholarship/ (запитання та роботи надсилати на пошту: scholarship@cis.ua)

44 000 грн. -  https://englishprime.ua/scholarship/ (запитання та роботи надсилати на пошту: scholarship@englishprime.ua)

Участь повністю безкоштовна. 

Ми оплачуємо навчання в усіх закладах, як приватних, так і державних, а також прагнемо знайти талановитих молодих спеціалістів. 

пятница, 11 декабря 2020 г.

Гаврилов О. В. "Особливі діти в закладі і соціальному середовищі"

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchannya-ditej-u-specialnih-zakladah-osviti/osvita-ditej-z-osoblivimi-potrebami/navchalno-metodichni-posibniky 

Скрипник Т. В. "Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі"

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchannya-ditej-u-specialnih-zakladah-osviti/osvita-ditej-z-osoblivimi-potrebami/navchalno-metodichni-posibniky 

МОН РОЗШИРЮЄ МОЖЛИВОСТІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОПОМІЖНИМИ ЗАСОБАМИ ОСІБ З ООП

https://mon.gov.ua/ua/news/mon-rozshiryuye-mozhlivosti-zabezpechennya-dopomizhnimi-zasobami-osib-z-oop 

Відеолекція для вчителів про універсальний дизайн у навчанні

https://www.youtube.com/watch?v=ic1KE0yESH0&feature=youtu.be