среда, 21 ноября 2018 г.

21.11.2018 року в Інклюзивно-ресурсному центрі Ірпінської міської ради відбувся семінар


21.11.2018 року в Інклюзивно-ресурсному центрі Ірпінської міської ради відбувся семінар на тему "Особливості допомоги дітям з порушеннями аутистичного спектра поведінки".
З вітальним словом виступила заступник начальника управління і науки, Вікторія Петрівна Баран. У своєму  виступі вона  наголосила, що найактуальнішою проблемою в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами є організація навчання  та виховання таких дітей. 
Корекційний педагог, Ірина Володимирівна Тимошенко, зупинилася  на питаннях педагогів щодо включення дітей з  порушеннями аутистичного спектра поведінки в освітній процес. Вона  представила базові комунікативні навички та навички сприймання, які необхідно формувати у дитини з порушеннями аутистичного спектра поведінки  в першу чергу.

Тренінг «Перша психологічна допомога"

17.11.2018 року в Інклюзивно-ресурсному центрі пройшов тренінг «Перша психологічна допомога», який провела Загарницька Юлія, психолог Центру психосоціальної реабілітаціх НаУКМА.


четверг, 15 ноября 2018 г.

Завдання інклюзивно-ресурсного центру

Завдання інклюзивно-ресурсного центру
8. Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
1) проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами інклюзивно-ресурсного центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
2) надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги;
3) участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
4) ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі (додаток 1), за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
5) ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою (додаток 2);
6) надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання;
7) надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
8) консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів;
9) надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
10) моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються;
11) організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
12) взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;
13) підготовка звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.

Інклюзивно-ресурсний центр

Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі - комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
ПОСТАНОВА від 12 липня 2017 р. № 545 Київ
Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр {Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 617 від 22.08.2018}

Строк навчання дітей з порушеннями розумового розвитку

Нагадуємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 «Пpo встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами» строк навчання дітей з порушеннями розумового розвитку з урахуванням особливостей їх навчально-пізнавальної діяльності становить: школа I ступеня - підготовчий клас, 1-4 класи; школа ІІ ступеня - 5-9(10) класи, всього 10(11) років. Створення у школі ІІ ступеня для дітей з порушеннями розумового розвитку 10 класу з поглибленою професійною реабілітацією (з урахуванням стану здоров’я учнів та рекомендацій лікарів) передбачено Положенням про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (наказ Міністерства освіти і науки України від 15.09.2008 № 852, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2008 р. за № 1219/15910), що не є чинним для загальноосвітньої школи.

среда, 14 ноября 2018 г.

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУП

ЛИСТ МОН "ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУП В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ"

Зібратись разом - це початок


14 листопада 2018 року відбулася гаряча дискусія між директором Інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради,  Д.Б.Тимошенко-Ушаковою та  громадськими активістами: Мирославою Свистович та Юлією Шиховцевою.
Були обговорені питання про дітей і молодих людей з особливими освітніми потребами, які відвідують клуб «Дивосвіт» і дітей, які відвідують Інклюзивно-ресурсний центр.
Учасники дискусії дійшли до висновку, що потрібна співпраця цих двох закладів, що потрібно максимально організовувати роботу і дозвілля дітей, підлітків і молодих людей  з особливими освітніми потребами.
Потрібно співпрацювати, бо тільки разом можливо зробити успішною дитину з особливими освітніми потребами:
„Зібратись разом - це початок,
Залишитись разом - це прогрес,
Працювати разом - це успіх“
                              (Генрі Форд)