воскресенье, 26 апреля 2020 г.

Методичні рекомендації для роботи вчителя-логопеда в закладі дошкільної освіти


Методичні рекомендації для роботи вчителя-логопеда
 в закладі дошкільної освіти
Головним завданням діяльності вчителя-логопеда є планування і здійснення навчально-корекційної роботи з вихованцями які мають недоліки мовленнєвого розвитку.
Під час виховання та навчання дітей вчитель-логопед та вихователі здійснюють освітній процес  відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за окремими програмами, затвердженими в установленому порядку Міністерством освіти і науки, та методиками з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами. Але основним завданням є корекція мовного розладу та розвиток аспектів мовлення.
Основні структурні компоненти професійної діяльності вчителя-логопеда:
·         Діагностична діяльність (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень у дитини, бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення).
·         Складнання індивідуальних корекційно-компенсаторних планів роботи з кожною дитиною
·         Визначення доцільних форм взаємодії з дитиною, видів корекційно-розвиткової  роботи.
·         Корекційна робота з виправлення порушень усного та писемного мовлення.
·         Надання порад, консультацій батькам, педагогам, залучення родини до активної практичної співпраці.
·         Співпраця із практичним психологом, вихователем щодо корегування педагогічного, корекційного процесу, пошуку шляхів його вдосконалення.
·         Аналіз результативності роботи, визначення динаміки розвитку дитини, ведення документації та складання звітів.
·         Участь у різних заходах методичної роботи, самоосвіта.
Зміст корекційно-розвиткової роботи вчителя-логопеда:
·         виробляти і вправляти  рухи артикуляційних органів;
·         готувати артикуляційний уклад до постановки звуків;
·         визначати послідовність постановки звуків від характеру мовленнєвих порушень;
·         працювати над розвитком правильного мовного дихання дітей;
·         відбивати артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення;
·         ставити звук (різними прийомами та методами);
·         закріплювати поставлений звук у складах;
·         автоматизувати поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв’язній мові;
·         проводити диференціацію звуків;
·         відпрацьовувати граматичні форми.
Форми роботи за якими працює вчитель-логопед
·         Фронтальні логопедичні заняття.
·         Підгрупові логопедичні заняття.
·         Індивідуальні логопедичні заняття.

Вчитель-логопед ІРЦ ІМР        Ольга Чернишук







Комментариев нет:

Отправить комментарий