Інклюзивний
навчальний заклад –
це заклад освіти, який забезпечує інклюзивну модель освіти як систему освітніх
послуг, зокрема: адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище,
методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає
батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до
різних освітніх потреб дітей, створює позитивний клімат у шкільному середовищі.
(Саламанкська
декларація. Програма дій)
Керівники
навчальних закладів відіграють
важливу роль в адаптації шкіл до дітей з особливими освітніми потребами. Вони
повинні розробляти та застосовувати більш гнучку процедуру управління,
перерозподілу навчальних ресурсів, урізноманітнення можливостей навчання,
мобілізації взаємодопомоги, підтримки учнів, які відчувають труднощі в навчанні,
і розвитку тісних стосунків із батьками та громадою. Успішне управління школою
залежить від активної і творчої участі вчителів і персоналу, а також розвитку
ефективної взаємодії та роботи у команді для задоволення потреб учнів.
(Саламанкська
декларація. Програма дій)
Не
дивлячись на те, що інклюзивні навчальні заклади забезпечують сприятливі умови
для досягнення рівних можливостей і повної участі, для їх ефективної діяльності
необхідні спільні зусилля не лише з боку вчителів та персоналу
школи, а й однолітків, батьків, членів родин.
Основні
принципи інклюзивного навчального закладу полягають
в тому, що:
§ Усі діти мають навчатися разом
у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи
відмінності, що існують між ними.
§ Школи мають визнавати і
враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і
темпів навчання.
§ Забезпечення якісної освіти для
всіх шляхом розроблення відповідних навчальних планів, здійснення
організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів і
партнерських зв’язків зі своїми громадами.
§ Діти з особливими освітніми
потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм
для забезпечення успішності процесу навчання.
§ Інклюзивні навчальні заклади є
найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть,
взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими освітніми потребами та їхніми
однолітками.
Інклюзивні
навчальні заклади мають
забезпечити інклюзивний
підхід, який полягає у створенні таких умов, за
яких усі учні мають однаковий доступ до освіти. Водночас, усі учні мають
можливість отримати досвід, знання, які сприяють подоланню упереджень й
дискримінації та сприяють формуванню позитивного ставлення до оточуючих. Ключовий принцип, який лежить в
основі інклюзивного підходу, полягає в тому, що школи мають бути відкритими для
всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних,
емоційних, мовних чи інших особливостей. До
їх числа належать діти з порушеннями
розвитку, безпритульні і працюючі діти, діти, котрі належать до мовних,
етнічних чи культурних меншин та інші.
Комментариев нет:
Отправить комментарий