суббота, 24 марта 2018 г.

Роль тьютора в комунікативній активності дитини


       Роль тьютора в комунікативній активності дитини
Коли дитина з особливими потребами по своїй ініціативі  або за попередньо спланованою ситуацією  спілкуєтьсяз іншими дітьми, то тьютор спостерігає за контекстом спілкування дітей і у відповідні моменти підключається до спілкування підопічного. Наприклад, тьютор організовує діалог дітей, навчає звертатися один до одного з проханням, дякувати за допомогу. Тьютор навчає дитину взаємодіяти з іншими дітьми.

Основні функції тьютора: (Тьютор і батьки)


Основні функції тьютора:
 (Тьютор і батьки)
Тьютор розповідає батькам підопічного про те, як пройшов день, що вдалося, які були труднощі
Відповідає на запитання батьків

Основні функції тьютора: (Тьютор і педагог)


Основні функції тьютора:
 (Тьютор і педагог)
Тьютор і педагог обговорюють цілі і задачі роботи
Можливі труднощі (навколишній шум), покидання  заняття і повернення, особливості характеру і специфіку поведінкових проявів дитини
(Тьютор та інші діти)
Тьютор слідкує за тим, що відбувається в дитячому колективі – про що діти говорять, в які ігри граються
Пояснює дітям, як спілкуватися з дитиною з особливими освітніми потребами
Якщо тема розмов стосується його підопічного-відповідає на запитання

Основні функції тьютора: (Тьютор і дитина)


Основні функції тьютора:
  (Тьютор і дитина)
Тьютор формує довірливі і емоційно насиченівідносини з дитиною, на початку роботи є провідником, помічником (а інколи і захисником), виконавцем бажань і разом з тим- організуючоюі гармонізуючою силою;
Слідкує за емоційним і фізичним станом дитини;
Допомагає вирішити конфліктні ситуації, заспокоює, надихає, залучає  в навчальну діяльність
Якщо дитині потрібно відпочити-може вивести її в ресурсну кімнату
Слідкує, щоб дитина не була голодна
При необхідності допомагає дитині сходити до туалету
Координує загальну діяльність дитини, дозує навчальне навантаження.

Схема тьюторського супроводження


Схема тьюторського супроводження
 складається із слідуючих послідовних етапів:
·        Діагностико-мотиваційний (розвиток і стимулювання у дитини мотивації до подальшої навчальної діяльності )
·        Проективний (збір інформації, консультування, підтримка самостійності і активності дитини, індивідуальний пошук сфери зацікавленості)
·        Реалізаційний (проект, дослідження, презентація результату)
·        Аналітичний (аналіз труднощів, рефлексія, планування подальшої діяльності.

Роль тьютора в соціальному життті дитини


Роль тьютора в соціальному життті дитини  заключається в створенні умов для  її успішного спілкування з другими дітьми і дорослими в закладі. На початку  відносини з тьютором є дуже важливими, але з часом з розвитком самостійності , на перший план для дитини повинні вийти  відносини з однолітками і з педагогами.