1.Загальні положення
1.1.Відповідно до наказу Міністерства освіти України “Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти” від 13.05.1993 р. №135, основним завданням логопедичного пункту є усунення різних порушень усної і писемної мови, запобігання різних відхилень мовного розвитку учнів, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.
1.2. Логопедичні пункти відкриваються районними, міськими органами державного управління освітою в межах асигнувань, передбачених у бюджеті для цієї мети.
Тривалість робочого тижня логопеда – 18 годин. Підготовка до занять, робота з документами проводиться у неробочий час.
2. Організація логопедичної роботи
2.1. На логопедичні пункти зараховують учнів загальноосвітніх шкіл, що мають різні відхилення мовного розвитку, виявлені учителем-логопедом або лікарем районної поліклініки.
На логопедичні пункти насамперед приймають дітей, мовні вади яких перешкоджають успішному навчанню. Мова навчання на логопедичному пункті визначається відповідно до Закону України про мови.
Прийом учнів з вадами мови на логопедичні пункти проводиться протягом усього навчального року в міру звільнення місць.
2.2. Обстеження учнів для зарахування їх на логопедичний пункт проводиться з 1 по 30 вересня і з 1 по 30 травня.
Логопед веде список дітей з вадами мови. Відомості про них подаються в орган державного управління освітою, у віданні якого перебуває логопедичний пункт.
Логопеди обстежують направлених до логопедичного пункту дітей які зараховуються у перші класи шкіл. З дітьми, що мають мовні порушення, логопеди проводять корекційні заняття.
Відомості про дітей, зарахованих на логопедичних пункт, логопед занотовує у мовній картці.
2.3. Початок і закінчення навчального року встановлюється відповідно до Положення про середній навчально-виховний заклад України.
2.4. На логопедичному пункті одночасно працює 25-30 дітей. Заняття з ними, як правило, проводять у години, вільні від уроків.
Основна форма організації навчально-корекційної роботи – групові заняття. Наповнюваність груп – 4-5 чоловік.
2.5. На логопедичному пункті комплектують такі групи: з вадами читання і письма, зумовленими порушеннями мовного розвитку, з відхиленнями фонетичного і лексико-граматичного розвитку (нерізко виражений загальний недорозвиток мови), із заїкуватістю, з вадами вимови окремих фонем.
По можливості до груп добирають дітей з однорідними порушеннями мови й однакового віку. Допускається комплектування груп учнів з різних класів.
2.6. Заняття з кожною групою дітей на логопедичному пункті проводять 2 рази на тиждень (через день) і відмічають у журналі обліку відвідування.
Тривалість логопедичних занять для кожної групи – одна академічна година (45 хвилин).
З учнями, у яких наявні порушення будови артикуляційного апарату, проводять індивідуальні заняття 2 рази на тиждень по 15-20 хвилин з кожною дитиною.
2.7. Навчальний матеріал (слова, тексти, малюнки тощо), що використовується для виправлення мови, має відповідати навчально-корекційним завданням, вікові й рівню загальноосвітньої підготовки дітей.
2.8. Результати логопедичних занять відмічають у мовній картці дитини і доводять до відома класного керівника та батьків.
2.9. У разі потреби дітей з вадами мови логопед направляє до районної поліклініки для обстеження лікарями-спеціалістами (невропатологом, психоневрологом, отоларингологом та ін.). Висновки лікарів спеціалістів занотовуються у мовній картці дитини.
2.10. Відповідальність за обов’язкове відвідування учнями логопедичних занять, а також за додержання розкладу занять покладається на вчителя-логопеда, класного керівника та адміністрацію школи де навчаються ці учні.
2.11. Випуск дітей із логопедичного пункту проводиться протягом усього навчального року після усунення в них дефектів мови.
3. Учитель-логопед
3.1. Учителями-логопедами призначають осіб, які мають вищу дефектологічну освіту.
3.2. Учителі-логопеди призначаються і звільняються в порядку, встановленому для вчителів загальноосвітніх шкіл.
3.3. Праця вчителів-логопедів, які працюють на логопедичних пунктах, оплачується в установленому порядку відповідно до чинного законодавства.
3.4. Учитель-логопед веде заняття з дітьми по виправленню дефектів усної і писемної мови, сприяє подоланню зумовленої ними неуспішності з рідної мови, здійснює систематичний зв’язок з класними керівниками учнів, що відвідують логопедичний пункт, складає щорічний звіт про роботу і подає його у відділ освіти, бере участь у засіданнях методичних об’єднань учителів-логопедів, здійснює зв’язок з дошкільним закладом, лікарями-спеціалістами районної поліклініки, веде пропаганду логопедичних знань серед батьків, надає батькам консультації: які занотовуються у журналі обліку консультацій.
учитель-логопед зобов’язаний систематично підвищувати свою кваліфікацію. Логопед проходить перепідготовку та атестацію у порядку, передбаченому для вчителів-дефектологів.
3.5. Для вчителів-логопедів логопедичних пунктів діючим законодавством передбачено всі пільги і переваги, тривалість чергової відпустки і порядок пенсійного забезпечення, встановлені для учителів спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку.
4. Керівництво та контроль за логопедичною роботою
4.1. Безпосереднє керівництво і контроль за логопедичною роботою учителів-логопедів здійснюють органи державного управління освітою, у віданні яких перебуває логопедичний пункт.
5. Приміщення, обладнання і фінансування логопедичного пункту
5.1. Логопедичний пункт може розміщуватися у приміщенні дитячого садка або однієї із загальноосвітніх шкіл.
5.2. Логопедичний пункт, розміщений у школі, вважається класом-комплектом при встановленні штатів школи тільки стосовно кількості ставок робітничого і обслуговуючого персоналу.
5.3. Для логопедичного пункту виділяється кабінет площею не менше20 м , який відповідає
санітарно-гігієнічним вимогам.
Логопедичний пункт забезпечується спеціальним обладнанням.
На районні (міські) органи державного управління освітою покладається відповідальність за обладнання логопедичного пункту, санітарне утримання і ремонт приміщення. Логопедичний пункт фінансується відділом освіти, у віданні якого він перебуває.
1.Загальні положення
1.1.Відповідно до наказу Міністерства освіти України “Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти” від 13.05.1993 р. №135, основним завданням логопедичного пункту є усунення різних порушень усної і писемної мови, запобігання різних відхилень мовного розвитку учнів, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.
1.2. Логопедичні пункти відкриваються районними, міськими органами державного управління освітою в межах асигнувань, передбачених у бюджеті для цієї мети.
Тривалість робочого тижня логопеда – 18 годин. Підготовка до занять, робота з документами проводиться у неробочий час.
2. Організація логопедичної роботи
2.1. На логопедичні пункти зараховують учнів загальноосвітніх шкіл, що мають різні відхилення мовного розвитку, виявлені учителем-логопедом або лікарем районної поліклініки.
На логопедичні пункти насамперед приймають дітей, мовні вади яких перешкоджають успішному навчанню. Мова навчання на логопедичному пункті визначається відповідно до Закону України про мови.
Прийом учнів з вадами мови на логопедичні пункти проводиться протягом усього навчального року в міру звільнення місць.
2.2. Обстеження учнів для зарахування їх на логопедичний пункт проводиться з 1 по 30 вересня і з 1 по 30 травня.
Логопед веде список дітей з вадами мови. Відомості про них подаються в орган державного управління освітою, у віданні якого перебуває логопедичний пункт.
Логопеди обстежують направлених до логопедичного пункту дітей які зараховуються у перші класи шкіл. З дітьми, що мають мовні порушення, логопеди проводять корекційні заняття.
Відомості про дітей, зарахованих на логопедичних пункт, логопед занотовує у мовній картці.
2.3. Початок і закінчення навчального року встановлюється відповідно до Положення про середній навчально-виховний заклад України.
2.4. На логопедичному пункті одночасно працює 25-30 дітей. Заняття з ними, як правило, проводять у години, вільні від уроків.
Основна форма організації навчально-корекційної роботи – групові заняття. Наповнюваність груп – 4-5 чоловік.
2.5. На логопедичному пункті комплектують такі групи: з вадами читання і письма, зумовленими порушеннями мовного розвитку, з відхиленнями фонетичного і лексико-граматичного розвитку (нерізко виражений загальний недорозвиток мови), із заїкуватістю, з вадами вимови окремих фонем.
По можливості до груп добирають дітей з однорідними порушеннями мови й однакового віку. Допускається комплектування груп учнів з різних класів.
2.6. Заняття з кожною групою дітей на логопедичному пункті проводять 2 рази на тиждень (через день) і відмічають у журналі обліку відвідування.
Тривалість логопедичних занять для кожної групи – одна академічна година (45 хвилин).
З учнями, у яких наявні порушення будови артикуляційного апарату, проводять індивідуальні заняття 2 рази на тиждень по 15-20 хвилин з кожною дитиною.
2.7. Навчальний матеріал (слова, тексти, малюнки тощо), що використовується для виправлення мови, має відповідати навчально-корекційним завданням, вікові й рівню загальноосвітньої підготовки дітей.
2.8. Результати логопедичних занять відмічають у мовній картці дитини і доводять до відома класного керівника та батьків.
2.9. У разі потреби дітей з вадами мови логопед направляє до районної поліклініки для обстеження лікарями-спеціалістами (невропатологом, психоневрологом, отоларингологом та ін.). Висновки лікарів спеціалістів занотовуються у мовній картці дитини.
2.10. Відповідальність за обов’язкове відвідування учнями логопедичних занять, а також за додержання розкладу занять покладається на вчителя-логопеда, класного керівника та адміністрацію школи де навчаються ці учні.
2.11. Випуск дітей із логопедичного пункту проводиться протягом усього навчального року після усунення в них дефектів мови.
3. Учитель-логопед
3.1. Учителями-логопедами призначають осіб, які мають вищу дефектологічну освіту.
3.2. Учителі-логопеди призначаються і звільняються в порядку, встановленому для вчителів загальноосвітніх шкіл.
3.3. Праця вчителів-логопедів, які працюють на логопедичних пунктах, оплачується в установленому порядку відповідно до чинного законодавства.
3.4. Учитель-логопед веде заняття з дітьми по виправленню дефектів усної і писемної мови, сприяє подоланню зумовленої ними неуспішності з рідної мови, здійснює систематичний зв’язок з класними керівниками учнів, що відвідують логопедичний пункт, складає щорічний звіт про роботу і подає його у відділ освіти, бере участь у засіданнях методичних об’єднань учителів-логопедів, здійснює зв’язок з дошкільним закладом, лікарями-спеціалістами районної поліклініки, веде пропаганду логопедичних знань серед батьків, надає батькам консультації: які занотовуються у журналі обліку консультацій.
учитель-логопед зобов’язаний систематично підвищувати свою кваліфікацію. Логопед проходить перепідготовку та атестацію у порядку, передбаченому для вчителів-дефектологів.
3.5. Для вчителів-логопедів логопедичних пунктів діючим законодавством передбачено всі пільги і переваги, тривалість чергової відпустки і порядок пенсійного забезпечення, встановлені для учителів спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку.
4. Керівництво та контроль за логопедичною роботою
4.1. Безпосереднє керівництво і контроль за логопедичною роботою учителів-логопедів здійснюють органи державного управління освітою, у віданні яких перебуває логопедичний пункт.
5. Приміщення, обладнання і фінансування логопедичного пункту
5.1. Логопедичний пункт може розміщуватися у приміщенні дитячого садка або однієї із загальноосвітніх шкіл.
5.2. Логопедичний пункт, розміщений у школі, вважається класом-комплектом при встановленні штатів школи тільки стосовно кількості ставок робітничого і обслуговуючого персоналу.
5.3. Для логопедичного пункту виділяється кабінет площею не менше20 м , який відповідає
санітарно-гігієнічним вимогам.
Логопедичний пункт забезпечується спеціальним обладнанням.
На районні (міські) органи державного управління освітою покладається відповідальність за обладнання логопедичного пункту, санітарне утримання і ремонт приміщення. Логопедичний пункт фінансується відділом освіти, у віданні якого він перебуває.
1.1.Відповідно до наказу Міністерства освіти України “Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти” від 13.05.1993 р. №135, основним завданням логопедичного пункту є усунення різних порушень усної і писемної мови, запобігання різних відхилень мовного розвитку учнів, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.
1.2. Логопедичні пункти відкриваються районними, міськими органами державного управління освітою в межах асигнувань, передбачених у бюджеті для цієї мети.
Тривалість робочого тижня логопеда – 18 годин. Підготовка до занять, робота з документами проводиться у неробочий час.
2. Організація логопедичної роботи
2.1. На логопедичні пункти зараховують учнів загальноосвітніх шкіл, що мають різні відхилення мовного розвитку, виявлені учителем-логопедом або лікарем районної поліклініки.
На логопедичні пункти насамперед приймають дітей, мовні вади яких перешкоджають успішному навчанню. Мова навчання на логопедичному пункті визначається відповідно до Закону України про мови.
Прийом учнів з вадами мови на логопедичні пункти проводиться протягом усього навчального року в міру звільнення місць.
2.2. Обстеження учнів для зарахування їх на логопедичний пункт проводиться з 1 по 30 вересня і з 1 по 30 травня.
Логопед веде список дітей з вадами мови. Відомості про них подаються в орган державного управління освітою, у віданні якого перебуває логопедичний пункт.
Логопеди обстежують направлених до логопедичного пункту дітей які зараховуються у перші класи шкіл. З дітьми, що мають мовні порушення, логопеди проводять корекційні заняття.
Відомості про дітей, зарахованих на логопедичних пункт, логопед занотовує у мовній картці.
2.3. Початок і закінчення навчального року встановлюється відповідно до Положення про середній навчально-виховний заклад України.
2.4. На логопедичному пункті одночасно працює 25-30 дітей. Заняття з ними, як правило, проводять у години, вільні від уроків.
Основна форма організації навчально-корекційної роботи – групові заняття. Наповнюваність груп – 4-5 чоловік.
2.5. На логопедичному пункті комплектують такі групи: з вадами читання і письма, зумовленими порушеннями мовного розвитку, з відхиленнями фонетичного і лексико-граматичного розвитку (нерізко виражений загальний недорозвиток мови), із заїкуватістю, з вадами вимови окремих фонем.
По можливості до груп добирають дітей з однорідними порушеннями мови й однакового віку. Допускається комплектування груп учнів з різних класів.
2.6. Заняття з кожною групою дітей на логопедичному пункті проводять 2 рази на тиждень (через день) і відмічають у журналі обліку відвідування.
Тривалість логопедичних занять для кожної групи – одна академічна година (45 хвилин).
З учнями, у яких наявні порушення будови артикуляційного апарату, проводять індивідуальні заняття 2 рази на тиждень по 15-20 хвилин з кожною дитиною.
2.7. Навчальний матеріал (слова, тексти, малюнки тощо), що використовується для виправлення мови, має відповідати навчально-корекційним завданням, вікові й рівню загальноосвітньої підготовки дітей.
2.8. Результати логопедичних занять відмічають у мовній картці дитини і доводять до відома класного керівника та батьків.
2.9. У разі потреби дітей з вадами мови логопед направляє до районної поліклініки для обстеження лікарями-спеціалістами (невропатологом, психоневрологом, отоларингологом та ін.). Висновки лікарів спеціалістів занотовуються у мовній картці дитини.
2.10. Відповідальність за обов’язкове відвідування учнями логопедичних занять, а також за додержання розкладу занять покладається на вчителя-логопеда, класного керівника та адміністрацію школи де навчаються ці учні.
2.11. Випуск дітей із логопедичного пункту проводиться протягом усього навчального року після усунення в них дефектів мови.
3. Учитель-логопед
3.1. Учителями-логопедами призначають осіб, які мають вищу дефектологічну освіту.
3.2. Учителі-логопеди призначаються і звільняються в порядку, встановленому для вчителів загальноосвітніх шкіл.
3.3. Праця вчителів-логопедів, які працюють на логопедичних пунктах, оплачується в установленому порядку відповідно до чинного законодавства.
3.4. Учитель-логопед веде заняття з дітьми по виправленню дефектів усної і писемної мови, сприяє подоланню зумовленої ними неуспішності з рідної мови, здійснює систематичний зв’язок з класними керівниками учнів, що відвідують логопедичний пункт, складає щорічний звіт про роботу і подає його у відділ освіти, бере участь у засіданнях методичних об’єднань учителів-логопедів, здійснює зв’язок з дошкільним закладом, лікарями-спеціалістами районної поліклініки, веде пропаганду логопедичних знань серед батьків, надає батькам консультації: які занотовуються у журналі обліку консультацій.
учитель-логопед зобов’язаний систематично підвищувати свою кваліфікацію. Логопед проходить перепідготовку та атестацію у порядку, передбаченому для вчителів-дефектологів.
3.5. Для вчителів-логопедів логопедичних пунктів діючим законодавством передбачено всі пільги і переваги, тривалість чергової відпустки і порядок пенсійного забезпечення, встановлені для учителів спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку.
4. Керівництво та контроль за логопедичною роботою
4.1. Безпосереднє керівництво і контроль за логопедичною роботою учителів-логопедів здійснюють органи державного управління освітою, у віданні яких перебуває логопедичний пункт.
5. Приміщення, обладнання і фінансування логопедичного пункту
5.1. Логопедичний пункт може розміщуватися у приміщенні дитячого садка або однієї із загальноосвітніх шкіл.
5.2. Логопедичний пункт, розміщений у школі, вважається класом-комплектом при встановленні штатів школи тільки стосовно кількості ставок робітничого і обслуговуючого персоналу.
5.3. Для логопедичного пункту виділяється кабінет площею не менше
Логопедичний пункт забезпечується спеціальним обладнанням.
На районні (міські) органи державного управління освітою покладається відповідальність за обладнання логопедичного пункту, санітарне утримання і ремонт приміщення. Логопедичний пункт фінансується відділом освіти, у віданні якого він перебуває.
1.1.Відповідно до наказу Міністерства освіти України “Про затвердження Положення про логопедичні пункти системи освіти” від 13.05.1993 р. №135, основним завданням логопедичного пункту є усунення різних порушень усної і писемної мови, запобігання різних відхилень мовного розвитку учнів, пропаганда логопедичних знань серед педагогів та батьків.
1.2. Логопедичні пункти відкриваються районними, міськими органами державного управління освітою в межах асигнувань, передбачених у бюджеті для цієї мети.
Тривалість робочого тижня логопеда – 18 годин. Підготовка до занять, робота з документами проводиться у неробочий час.
2. Організація логопедичної роботи
2.1. На логопедичні пункти зараховують учнів загальноосвітніх шкіл, що мають різні відхилення мовного розвитку, виявлені учителем-логопедом або лікарем районної поліклініки.
На логопедичні пункти насамперед приймають дітей, мовні вади яких перешкоджають успішному навчанню. Мова навчання на логопедичному пункті визначається відповідно до Закону України про мови.
Прийом учнів з вадами мови на логопедичні пункти проводиться протягом усього навчального року в міру звільнення місць.
2.2. Обстеження учнів для зарахування їх на логопедичний пункт проводиться з 1 по 30 вересня і з 1 по 30 травня.
Логопед веде список дітей з вадами мови. Відомості про них подаються в орган державного управління освітою, у віданні якого перебуває логопедичний пункт.
Логопеди обстежують направлених до логопедичного пункту дітей які зараховуються у перші класи шкіл. З дітьми, що мають мовні порушення, логопеди проводять корекційні заняття.
Відомості про дітей, зарахованих на логопедичних пункт, логопед занотовує у мовній картці.
2.3. Початок і закінчення навчального року встановлюється відповідно до Положення про середній навчально-виховний заклад України.
2.4. На логопедичному пункті одночасно працює 25-30 дітей. Заняття з ними, як правило, проводять у години, вільні від уроків.
Основна форма організації навчально-корекційної роботи – групові заняття. Наповнюваність груп – 4-5 чоловік.
2.5. На логопедичному пункті комплектують такі групи: з вадами читання і письма, зумовленими порушеннями мовного розвитку, з відхиленнями фонетичного і лексико-граматичного розвитку (нерізко виражений загальний недорозвиток мови), із заїкуватістю, з вадами вимови окремих фонем.
По можливості до груп добирають дітей з однорідними порушеннями мови й однакового віку. Допускається комплектування груп учнів з різних класів.
2.6. Заняття з кожною групою дітей на логопедичному пункті проводять 2 рази на тиждень (через день) і відмічають у журналі обліку відвідування.
Тривалість логопедичних занять для кожної групи – одна академічна година (45 хвилин).
З учнями, у яких наявні порушення будови артикуляційного апарату, проводять індивідуальні заняття 2 рази на тиждень по 15-20 хвилин з кожною дитиною.
2.7. Навчальний матеріал (слова, тексти, малюнки тощо), що використовується для виправлення мови, має відповідати навчально-корекційним завданням, вікові й рівню загальноосвітньої підготовки дітей.
2.8. Результати логопедичних занять відмічають у мовній картці дитини і доводять до відома класного керівника та батьків.
2.9. У разі потреби дітей з вадами мови логопед направляє до районної поліклініки для обстеження лікарями-спеціалістами (невропатологом, психоневрологом, отоларингологом та ін.). Висновки лікарів спеціалістів занотовуються у мовній картці дитини.
2.10. Відповідальність за обов’язкове відвідування учнями логопедичних занять, а також за додержання розкладу занять покладається на вчителя-логопеда, класного керівника та адміністрацію школи де навчаються ці учні.
2.11. Випуск дітей із логопедичного пункту проводиться протягом усього навчального року після усунення в них дефектів мови.
3. Учитель-логопед
3.1. Учителями-логопедами призначають осіб, які мають вищу дефектологічну освіту.
3.2. Учителі-логопеди призначаються і звільняються в порядку, встановленому для вчителів загальноосвітніх шкіл.
3.3. Праця вчителів-логопедів, які працюють на логопедичних пунктах, оплачується в установленому порядку відповідно до чинного законодавства.
3.4. Учитель-логопед веде заняття з дітьми по виправленню дефектів усної і писемної мови, сприяє подоланню зумовленої ними неуспішності з рідної мови, здійснює систематичний зв’язок з класними керівниками учнів, що відвідують логопедичний пункт, складає щорічний звіт про роботу і подає його у відділ освіти, бере участь у засіданнях методичних об’єднань учителів-логопедів, здійснює зв’язок з дошкільним закладом, лікарями-спеціалістами районної поліклініки, веде пропаганду логопедичних знань серед батьків, надає батькам консультації: які занотовуються у журналі обліку консультацій.
учитель-логопед зобов’язаний систематично підвищувати свою кваліфікацію. Логопед проходить перепідготовку та атестацію у порядку, передбаченому для вчителів-дефектологів.
3.5. Для вчителів-логопедів логопедичних пунктів діючим законодавством передбачено всі пільги і переваги, тривалість чергової відпустки і порядок пенсійного забезпечення, встановлені для учителів спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку.
4. Керівництво та контроль за логопедичною роботою
4.1. Безпосереднє керівництво і контроль за логопедичною роботою учителів-логопедів здійснюють органи державного управління освітою, у віданні яких перебуває логопедичний пункт.
5. Приміщення, обладнання і фінансування логопедичного пункту
5.1. Логопедичний пункт може розміщуватися у приміщенні дитячого садка або однієї із загальноосвітніх шкіл.
5.2. Логопедичний пункт, розміщений у школі, вважається класом-комплектом при встановленні штатів школи тільки стосовно кількості ставок робітничого і обслуговуючого персоналу.
5.3. Для логопедичного пункту виділяється кабінет площею не менше
Логопедичний пункт забезпечується спеціальним обладнанням.
На районні (міські) органи державного управління освітою покладається відповідальність за обладнання логопедичного пункту, санітарне утримання і ремонт приміщення. Логопедичний пункт фінансується відділом освіти, у віданні якого він перебуває.
Комментариев нет:
Отправить комментарий