понедельник, 14 декабря 2015 г.

ЛОГОПЕДИЧНІ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ЗНМ


Логопедичні заняття — ос­новна форма корекційного на­вчання. Під час цих занять сис­тематично здійснюється розви­ток усіх складових частин мови та підготовка дітей до навчан­ня в школі.
Логопедичні заняття в за­лежності від конкретних за­вдань та етапів корекції мов­лення поділяються на види:

I. Заняття з формування лексико-граматичних категорій
—  заняття для збагачення словника дітей;
—  заняття для формування граматичної будови мови,  їх мета:
— розвиток розуміння мови, уточнення, розширення слов­никового запасу, введення уза­гальнюючих понять;
— формування навичок сло­вотворення і словозміни;
—  навчання побудови про­стих поширених речень та де­яких видів складних синтаксич­них конструкцій.
II.  Заняття з формування звукової сторони мови
Основні завдання:
—  формування правильної вимови звуків;
— розвиток фонематичного сприймання;
— формування  вимови слів різної звуко-складової будови;
— розвиток контролю за чіт­кістю та виразністю мови;
— підготовка до засвоєння елементарних навичок звуково­го аналізу та синтезу.
III. Заняття з розвитку зв'язного мовлення
Мета — навчання дітей роз­повідати.
Весь процес корекційного навчання має чітку комуніка­тивну спрямованість. Засвоєні елементи мовної системи по­винні вводитись у безпосереднє спілкування. Важливо навчити дітей використовувати від­працьовані мовні операції в аналогічних нових ситуаціях, творчо використовувати одер­жані навички в різних видах діяльності.
Логопедичні фронтальні заняття з формування звуковимови будуються з урахуван­ням завдань та змісту кожного періоду навчання, їх специфі­ка обумовлює добір лексич­ного матеріалу із звуковим, що вивчається і правильно вимовлясться. Випускаються зву­ки, які діти не диференцію­ють. На кожному занятті обов'язково передбачаються вправи на:
— закріплення вимови пев­ного звуку;
— розвиток фонематичного сприймання;
—  оволодіння навичками аналізу, синтезу;
—   розвиток слухо-мовної пам'яті.
Кожне заняття складається з декількох етапів, і до кожно­го з них логопед дає чітку інструкцію.

Враховуючи, що на фрон­тальні заняття виносяться зву­ки, які діти правильно вимов­ляють, не рекомендується вит­рачати більше 2—3 хвилин на артикуляційну гімнастику. Пе­редбачається поступове усклад­нення завдань для розрізнення мовних звуків. Характерною ознакою цих занять є поступо­ве ускладнення пройдених граматичних категорій, врахування правил фонетичного офор­млення.

Комментариев нет:

Отправить комментарий