Логопедичні заняття — основна форма корекційного навчання. Під час цих
занять систематично здійснюється розвиток усіх складових частин мови та
підготовка дітей до навчання в школі.
Логопедичні заняття в залежності від конкретних завдань та етапів
корекції мовлення поділяються на види:
I. Заняття з формування лексико-граматичних категорій
— заняття для збагачення словника дітей;
— заняття для формування граматичної будови мови, їх мета:
— розвиток розуміння мови, уточнення, розширення словникового запасу,
введення узагальнюючих понять;
— формування навичок словотворення і словозміни;
— навчання побудови простих поширених речень та деяких видів
складних синтаксичних конструкцій.
II. Заняття з формування звукової сторони мови
Основні завдання:
— формування правильної вимови звуків;
— розвиток фонематичного сприймання;
— формування вимови слів різної звуко-складової будови;
— розвиток контролю за чіткістю та виразністю мови;
— підготовка до засвоєння елементарних навичок звукового аналізу та
синтезу.
III. Заняття з розвитку зв'язного мовлення
Мета — навчання дітей розповідати.
Весь процес корекційного навчання має чітку комунікативну спрямованість.
Засвоєні елементи мовної системи повинні вводитись у безпосереднє спілкування.
Важливо навчити дітей використовувати відпрацьовані мовні операції в
аналогічних нових ситуаціях, творчо використовувати одержані навички в різних
видах діяльності.
Логопедичні фронтальні заняття з формування звуковимови будуються з
урахуванням завдань та змісту кожного періоду навчання, їх специфіка
обумовлює добір лексичного матеріалу із звуковим, що вивчається і правильно
вимовлясться. Випускаються звуки, які діти не диференціюють. На кожному
занятті обов'язково передбачаються вправи на:
— закріплення вимови певного звуку;
— розвиток фонематичного сприймання;
— оволодіння навичками аналізу, синтезу;
— розвиток слухо-мовної пам'яті.
Кожне заняття складається з декількох етапів, і до кожного з них
логопед дає чітку інструкцію.
Враховуючи, що на фронтальні заняття виносяться звуки, які діти
правильно вимовляють, не рекомендується витрачати більше 2—3 хвилин на
артикуляційну гімнастику. Передбачається поступове ускладнення завдань для
розрізнення мовних звуків. Характерною ознакою цих занять є поступове ускладнення
пройдених граматичних категорій, врахування правил фонетичного оформлення.
Комментариев нет:
Отправить комментарий